Stellantis îşi propune să îşi dubleze veniturile la 300 de miliarde de euro pe an până în 2030 şi să menţină marjele de profit ridicate, în timp ce îşi intensifică eforturile de a lansa versiuni electrice ale maşinilor sale, SUV-uri Jeep profitabile şi camionete RAM, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Al patrulea mare producător auto din lume a declarat marţi, într-o actualizare a strategiei sale, că va avea pe piaţă 75 de modele de vehicule electrice (EV) cu baterii şi va vinde cinci milioane de vehicule electrice pe an până în 2030.

La fel ca alţi mari producători de automobile, Stellantis se confruntă cu provocări majore în transformarea gamei de produse de la motoarele cu ardere tradiţionale la modele cu emisii zero şi dezvoltarea tehnologiei de auto-conducere, toate în timp ce luptă pentru cota de piaţă cu Tesla şi o serie de alte companii startup pentru veehicule electrice.

”Suntem mândri că suntem un producător de automobile cu tradiţie. A fi un producător auto cu tradiţie demonstrează capacitatea noastră de a proiecta şi produce produse sigure pe scară largă. Alţii mai trebuie să demonstreze asta”, a declarat directorul general Carlos Tavares în timpul unei prezentări adresate analiştilor şi reporterilor la Amsterdam.

Stellantis, grup creat anul trecut din fuziunea dintre Fiat Chrysler şi producătorul francez Peugeot PSA, a declarat că va adopta un model cu active puţine pentru afacerea sa din China - păstrând doar o singură fabrică deţinută în totalitate şi deschizând altor capacităţi de producţie către terţi.

Compania urmăreşte ca veniturile din China să ajungă la 20 de miliarde de euro până în 2030.

Veniturile pentru regiunea ”China, India şi Asia Pacific” au totalizat 3,9 miliarde de euro anul trecut.

Totuşi, asta ar însemna mai puţin de 7% din veniturile totale ale grupului aşteptate în 2030 de pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Acţiunile Stellantis listate la Milano au scăzut cu 6,9%, peste declinul de 4,1% al indicelui blue chip al Italiei FTSE MIB, într-o sesiune de tranzacţionare lovită de criză din Ucraina.

Producătorul auto se aşteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte 100% din vânzările sale în Europa şi 50% în Statele Unite până în 2030.

De asemenea, se aşteaptă ca o treime din vânzările sale să fie online până în 2030 şi ca veniturile din vânzările de maşini de lux şi premium să se dubleze până atunci.

Stellantis îşi propune să reducă emisiile de carbon cu 50% faţă de nivelurile din 2021 până la începutul următorului deceniu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.