Sphera Franchise Group, care operează restaurantele KFC (în România, Italia şi Moldova) şi Pizza Hut şi Taco Bell (în România), în sistem de franciză, a avut pierderi de 22,36 milioane lei în primul semestru, de la un profit net de 18,09 milioane lei în perioada similară din 2019, potrivit datelor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Vânzările în restaurante s-au ridicat la 304,58 milioane lei, mai mici cu 31,6% faţă de primele şase luni din 2019.

La 30 iunie 2020, grupul avea 148 de restaurante active, dintre care 79 de locaţii KFC, 21 de restaurante Pizza Hut, 21 Pizza Hut Delivery şi 10 locaţii TacoBell în România, 16 restaurante KFC în Italia şi un restaurant KFC în Republica Moldova.

"Cu siguranţă, a fost un trimestru dificil pentru toată lumea din HoReCa, iar noi nu doar că am reuşit să trecem peste el adaptându-ne din mers, dar suntem încrezători în viitor. Am redus în mod semnificativ costurile operaţionale, am maximizat veniturile şi am rămas aproape de clienţii noştri. Pentru moment, rămânem prudenţi şi continuăm să analizăm în mod regulat performanţa pieţelor individuale, a brandurilor şi a restaurantelor noastre, pentru a răspunde oricărei potenţiale evoluţii într-un mod agil. Răspunsul nostru rapid în trimestrul 2 prin investiţii în dezvoltarea reţelei de restaurante şi trecerea la canale digitale va aduce cu certitudine venituri şi acces la noi clienţi”, a declarat Călin Ionescu, directorul general interimar al Sphera.

Sphera precizează că a reuşit să atenueze impactul măsurilor de control asupra răspândirii pandemiei în România, Italia şi Republica Moldova, concentrându-se pe dezvoltarea unor noi canale de vânzare, cum ar fi prin colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alături de promovarea canalelor Delivery şi Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru şi Pizza Hut Delivery.

Grupul a încheiat până în prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online în toate pieţele pe care este activ, dar are şi canale proprii de vânzări online. În trimestrul 2 din acest an, 47% din vânzările din România s-au realizat prin servicii de livrare, comparativ cu 7% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Grupul continuă expansiunea şi investiţiile iniţial amânate din cauza pandemiei, deschizând patru noi restaurante KFC în perioada cuprinsă între iulie şi începutul lui august (trei în România şi unul în Italia)", arată grupul.

Începând cu luna mai, vânzările au fost pe un trend ascendent, datorită parteneriatelor cu platformele de livrare, redeschiderea restaurantelor în centrele comerciale şi reluarea generală a activităţii economice în pieţele unde operează Grupul. La finalul lunii iunie, 97,6% dintre restaurante erau deschise în toate pieţele de activitate, iar grupul se aşteaptă ca evoluţia pozitivă a vânzărilor să se menţină în lunile următoare, cu condiţia ca autorităţile din ţările respective să nu impună noi măsuri de izolare.

"Vedem semne clare de revenire graduală, în urma relaxării restricţiilor menite să controleze pandemia. Deşi restaurantele au rămas închise la interior, în iunie 2020 am reuşit să ajungem la vânzări care se află la 65% din nivelul atins înainte de pandemie. În iulie, procentul a avansat la 75%, ceea ce ne dă motive să fim optimişti cu privire la performanţa noastră în lunile următoare. Desigur, întoarcerea la nivelurile înregistrate înainte de pandemie va presupune timp, dar ne concentrăm pe controlul costurilor şi accesarea tuturor facilităţilor disponibile oferite de guvernele din pieţele noastre de activitate, pentru a ne asigura că această revenire are loc cât mai curând, în beneficiul tuturor acţionarilor noştri”, a adăugat Valentin Budeş, directorul financiar al Sphera.

La 30 iunie 2020, Sphera Franchise Group avea un număr de 5.003 de angajaţi. La finalul primului semestru, aproximativ 22% dintre angajaţii din restaurantele grupului în România se aflau încă în şomaj tehnic.

În Republica Moldova, începând cu 1 aprilie 2020, aproximativ jumătate dintre angajaţii grupului au intrat în şomaj tehnic, cu o indemnizaţie de 70% din salariul de bază. 43% din această indemnizaţie de şomaj tehnic provenea din ajutorul de stat.

În timpul pandemiei, KFC Italia a decis ca pentru angajaţii cu contract de muncă pe perioadă determinată, contractele ce urmau să expire, nu vor fi prelungite, decizie care a condus la o reducere de 20% a personalului. Pentru restul angajaţilor, compania a solicitat şomaj tehnic pentru perioada de carantină, iar imediat ce unele dintre restaurante au fost deschise, o parte din personal a revenit treptat la muncă. În ceea ce priveşte cheltuielile generale şi administrative, toate procedurile de recrutare au fost oprite începând cu luna martie, iar costurile cu salarizarea au fost reduse fie prin aplicarea şomajului tehnic, fie prin reducerea săptămânii de lucru de la 5 la 4 zile (echivalent cu o reducere de 20% a costurilor cu salarizarea). În plus, echipa managerială a luat decizia voluntară de a renunţa la 25% din salariu.

Până pe 30 iunie, valoarea reducerilor cu chiriile înregistrată în contabilitate a fost de 4,5 milioane lei, reprezentând echivalentul chiriei pe o lună. Există discuţii încă în desfăşurare pentru aproximativ 25% din contracte, astfel încât reducerile obţinute ca urmare a acestor discuţii vor fi reflectate în trimestrul 3 din 2020.

"Având în vedere instabilitatea cauzată de evoluţia globală a pandemiei, precum şi numărul de cazuri în continuă creştere, în special în România şi în Republica Moldova, conducerea îşi rezervă dreptul de a nu face predicţii detaliate cu privire la performanţa din semestrul 2 2020. Cu toate acestea, conducerea ar dori să atragă atenţia asupra celor mai critice riscuri prevăzute pentru semestrul 2 2020”, arată raportul grupului.

Acesta vorbeşte şi de riscul legat de instituirea unei noi perioade de carantină.

”În contextul pandemiei de COVID-19, există probabilitatea să fie implementată în Europa o nouă perioadă de carantină, inclusiv închiderea temporară de restaurante, hoteluri, cafenele, cluburi, centre comerciale, închiderea treptată a frontierelor, limitarea sau interzicerea circulaţiei vehiculelor sau a persoanelor în/către anumite zone, inclusiv în ţările de activitate ale grupului. Carantina ar putea fi implementată fie la nivel naţional afectând astfel toate restaurantele grupului dintr/o anumită ţară în care operează, fie la nivel local, afectând doar restaurantele situate în anumite judeţe sau regiuni care sunt supuse restricţiilor. Schimbarea rapidă a strategiei grupului în primul semestru 2020 şi dependenţa aproape completă de serviciile de livrare şi take-out pentru a genera venituri au pregătit compania pentru o altă potenţială perioadă de carantină în semestrul 2 2020, ceea ce reduce amploarea impactului negativ al acestui risc”, arată raportul, care menţionează că, totuşi, acest lucru nu înseamnă că grupul va putea atinge pe parcursul anului 2020 rezultatele financiare de la nivelurile anterioare pandemiei.

Sphera Franchise Group este o companie holding ce reuneşte branduri precum KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell.

KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell sunt operate în sistem de franciză de către companiile deţinute de Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de restaurante din sectorul restaurantelor cu servicii complete din România.

Sphera Franchise Group a fost înfiinţată pe 16 mai 2017. Acţiunile companiei au intrat la tranzacţionare pe Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti pe 9 noiembrie 2017.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.