Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale a anunţat că a fost lansat oficial Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfăşurare a achiziţiilor publice – SICAP, având în vedere că vechea aplicaţie SEAP este mult rămasă în urmă faţă de cerinţele aplicaţiei actuale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pentru a evita blocajele aferente înlocuirii vechii aplicaţii SEAP cu SICAP, încă din luna mai a anului trecut, au fost făcute peste 1.000 de scenarii de teste.   

”Implementarea acestuia a avut ca fundament faptul că vechiul Sistemul Electronic de Achiziţii Publice a ajuns la un grad de utilizare care nu mai era în concordanţă cu propria capacitate tehnologică. De asemenea, s-a ţinut cont şi de faptul că au trecut zece ani de când aplicaţia SEAP a fost dată în funcţiune, perioadă în care au avut loc nenumărate modificări  ce au ajuns cu mult peste capacitatea admisă prin proiectarea vechii platforme”, arată un comunicat al ministerului.

Mai mult, interfaţa, ergonomia, flexibilitatea vechii aplicaţii SEAP sunt rămase mult în urmă faţă de cerinţele aplicaţiei actuale, în special pe achiziţii directe, extrem de folosite de către utilizatorii sistemului, iar dimensionarea şi încărcarea de la nivelul anului 2006 nu mai sunt în concordanţă cu nevoile actuale ale utilizatorilor.   

"Noua aplicaţie SICAP va contribui la creşterea eficienţei serviciilor publice folosind mijloace electronice moderne, prietenoase ca interfaţă, bazate pe paradigme de interoperabilitate. Mai mult, aplicaţia a fost gândită pentru a aduce beneficii cetăţeanului, persoanelor juridice, dar şi administraţiilor publice, prin reducerea costurilor administrative şi a timpilor de răspuns la solicitările petenţilor”, a declarat Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.   

Soluţia aleasă pentru noua aplicaţie SICAP include controale şi mecanisme de securitate, de la cele clasice, până la nivele complexe.   

"La nivel tehnic, arhitectura acestei aplicaţii are la bază cele mai noi tehnologii IT, soluţia implementată este una flexibilă şi cu mecanisme facile de redundanţă şi backup, fiind coroborată cu soluţia de stocare de înaltă performanţă şi cu echipamente inteligente de comunicaţii, toate acestea reprezentând elementele de bază în asigurarea unui mediu tehnologic performant, necesar rulării funcţionalităţilor”, a declarat Liviu Stoica, preşedintele Agenţiei pentru Agenda Digitală a României.   

Având în vedere datele şi funcţionalităţile implementate în cadrul proiectului, la care s-a adăugat şi nimărul mare de utilizatori care accesează serviciile peste reţele publice, cum este internetul, securitatea sistemului a reprezentat unul dintre aspectele tehnice şi procedurale ale noului sistem.  

Proiectul SICAP a inclus şi o componentă de amenajare a DataCenter-ului Agenţiei pentru Agenda Digitală a României (AADR), fiind vorba despre o cameră tehnică modernă, la cele mai înalte standarde, obţinându-se astfel unul dintre cele mai bine dotate centre de date din cadrul instituţiilor publice din Bucureşti.  

Pentru înlocuirea aplicaţiei, ”nu au fost neglijate nici testele de securitate şi de performanţă care au fost efectuate de către prestator în etapele de pregătire a aplicaţiei informatice şi rulate final, înainte de lansare a proiectului”, spun oficialii ministerului.

Testarea de performanţă pe anumite funcţionalităţi ştiute a fi cele mai accesate, ceea ce presupunea şi un grad mai mare de utilizare, a fost făcută în sediul Agenţiei pentru Agenda Digitală a României.

După prima zi de lansare oficială în producţie a SICAP, la ora 17.00, au fost înregistraţi 8.596 de utilizatori conectaţi de-a lungul zilei (între 6:00 – 17:00) şi au fost conectate 7.113 entităţi. A fost raportat totodată un număr de iniţieri cumpărări directe de 501. S-au efectuat şi trei plăţi online prin intermediul sistemului.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.