Sindicatele europene au cerut PSA, proprietarul Peugeot, şi Fiat Chrysler să evite concedierile şi închiderea unor fabrici, în condiţiile în care cei doi producători de automobile negociază o fuziune care ar crea al patrulea mare constructor auto la nivel mondial, într-un acord de 50 de miliarde de dolari, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

IG Metall, cel mai mare sindicat din Germania în funcţie de numărul de membri, a anunţat că va încerca să păstreze autonomia Opel, divizia germană a grupului francez PSA.

Cele două grupuri au anunţat că nu vor fi închise fabrici şi că regulile actuale exclud efectuarea unor concedieri forţate la Opel, companie cumpărată de PSA acum doi ani, până la jumătatea anului 2023.

Dar analiştii se aşteaptă ca fabricile companiei din Europa, care se întind din Portugalia până în Marea Britanie, să fie în centrul atenţiei, pentru că au branduri care se suprapun şi fabrici care lucrează sub capacitate.

Fabricile FCA cu capacitate excedentară din Italia au circa 58.000 de angajaţi, reprezentând peste 25% din forţa de muncă totală a grupului italo-american.

Unul dintre principalele atuuri ale acordului este reprezentat de economii de costuri anuale de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde dolari) într-o perioadă în care industria auto se confruntă cu costuri în creştere, provocate de investiţiile în automobile electrice şi ţinte mai stricte referitoare la reducerea emisiilor poluante, în timp ce cererea la nivel global este în scădere.

Asigurarea sprijinului sindicatelor europene are o importanţă majoră pentru compania care ar rezulta din fuziune, care va avea peste 400.000 de angajaţi şi ar gestiona fabrici la nivel global.

Acordul provoacă îngrijorare în Germania şi Marea Britanie, unde fabricile care produc automobile Opel şi Vauxhall au concediat personal în ultimul an, în cadrul măsurilor de reducere a costurilor aplicate de directorul general al grupului PSA, Carlos Tavares, care va conduce compania creată prin fuziune.

“Ne aşteptăm ca PSA să păstreze Opel şi centrul de dezvoltare şi să investească în Ruesselsheim”, a spus Volker Bouffier, premierul landului Hesse, referindu-se la sediul central al Opel.

Opel a revenit la profit în prima jumătate a anului 2019, pentru prima oară în ultimii 18 ani. Totuşi, cererea slabă pentru sedanul Insignia al OPEL a obligat fabrica din Ruesselsheim să reducă în acest an la jumătate producţia de vehicule, la 68.000 de unităţi, aducând în discuţie necesitatea de a păstra numărul de angajaţi la nivelul actual.

Cel mai mare sindicat din Marea Britanie, Unite, a anunţat că doreşte o întâlnire cu conducerea PSA, afirmând că fuziunea şi incertitunile legate de Brexit ”sunt foarte îngrijorătoare pentru angajaţi”.

PSA are o fabrică de vehicule van la Luton, în sudul Angliei, şi o fabrică de automobile în portul Ellesmere, lângă Liverpool.

În Italia, sindicatul FIOM, unul dintre cele mai mari din ţară, a fost primul care a comentat acordul, temându-se că fuziunea ar putea afecta fabricile mai mult decât ar fi făcut-o acordul eşuat dintre FCA şi Renault.

Politicienii şi-au exprimat şi ei îngrijorarea referitoare la locurile de muncă.

În Franţa, unde Citroen îşi sărbătoreşte în acest an centenarul, ministrul de Finanţe Bruno Le Maire şi-a exprimat sprijinul pentru fuziune, afirmând că acordul ar fi o veste bună pentru ţară şi Europa, dar că va fi atent la posibilele reduceri ale locurilor de muncă.

Premierul italian Giuseppe Conte a declarat că planul de fuziune trebuie să păstreze locurile de muncă şi fabricile din ţară. Acesta a mai spus că va discuta cu preşedintele FCA John Elkann pentru a obţine detalii legate de plan.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.