Senatorul PNL Lucian Rusu susţine că linia de cale ferată de la Iaşi la Ungheni, care asigură legătura între România şi Republica Moldova, va fi electrificată, proiectul fiind aprobat de către Comisia Europeană.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
 
Potrivit senatorului liberal, Comisia Europeană a aprobat, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), finanţarea proiectului de electrificare a liniei de cale ferată Iaşi – Frontieră – Ungheni, în valoare de 33,8 milioane de euro. 
Proiectul include electrificarea a aproximativ 25 km de cale ferată, reabilitarea podului feroviar peste râul Prut, dar şi modernizarea infrastructurii feroviare, respectiv şine, terasamente, sisteme de prindere, traversări şi balast.
Trenurile de călători vor putea circula pe acest tronson cu viteze de până la 140 km/h, iar cele de marfă cu până la 80 km/h.
”Această investiţie strategică reprezintă drumul normal pentru modernizarea infrastructurii feroviare din estul României şi Republica Moldova, contribuind la consolidarea conexiunilor transfrontaliere dintre cele două ţări. Vom creşte gradul de siguranţă în transportul feroviar şi vom diminua impactul asupra mediului, prin înlocuirea tracţiunii diesel cu tracţiune electrică”, a declarat senatorul PNL, Lucian Rusu.
Proiectul este parte integrantă a reţelei de transport TEN T Core şi se încadrează în coridorul european „Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee.
Acordul de grant va fi semnat în octombrie 2025, iar lucrările ar urma să fie finalizate în iunie 2028.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.