Liderul PSD Iaşi, Bogdan Cojocaru, a afirmat, luni, că există risc ”zero” privind pierderea finanţărilor pentru autostrăzile A7 şi A8, el precizând că a primit asigurări în acest sens de la ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban.
Bogdan Cojocaru a scris, luni, pe Facebook că a discutat cu ministrul Transporturilor despre stadiul în care se află fiecare tronson al autostrăzilor A7 şi A8, după ce pe piaţă au fost aruncate ”jumătăţi de adevăr” privind continuarea proiectelor.
”Lucrările pe A7 şi A8 continuă cu bani europeni. Ministrul Transporturilor a transmis că există risc zero de pierdere a finanţărilor. Concret, în cazul A7 lucrurile sunt extrem de clare, iar ministrul a subliniat că în acest moment ”construcţia A7 nu este expusă vreunui risc care să afecteze finalizarea lucrărilor. Termenele contractuale de finalizare a lucrărilor sunt următoarele: Ploieşti – Buzău Lot 2: finalizare iulie 2025, Lot 3: finalizare noiembrie 2025; Focşani – Bacău Lot 1: finalizare 2025, Lot 2: finalizare 2025, Lot 3: finalizare 2025; Bacău – Paşcani Lot 1: finalizare aprilie 2026, Lot 2: finalizare februarie 2026, Lot 3: finalizare februarie 2026”, a precizat deputatul PSD, Bogdan Cojocaru.
Potrivit acestuia, în prezent, se lucrează la capetele din A8 finanţate prin PNRR, iar procentele de execuţie a lucrărilor sunt de cinci la sută pe Secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (24,4 km), respectiv 12 la sută pe Secţiunea Leghin - Târgu Neamţ (29,9 km).
”Ministrul a subliniat că pe de o parte există discuţii şi chiar o decizie a Parlamentului European pentru prelungirea implementării PNRR cu 18 luni, iar în cazul în care vreun proiect nu s-ar finaliza în termen pentru PNRR, va fi identificată o altă sursă de finanţare. Am discutat cu domnul ministru şi despre celelalte secţiuni din A8, nu doar despre capetele finanţate prin PNRR şi l-am întrebat dacă există riscul ca pentru tronsoanele de pe raza judeţului Iaşi să nu fie semnate contractele pentru execuţia lucrărilor. Răspunsul a fost unul foarte clar: celelalte secţiuni ale A8 sunt derulate de către CNIR. Nu există acest risc, toate contractele A8 sunt finanţabile din fonduri europene şi prin urmare au finanţare asigurată”, a afirmat Bogdan Cojocaru.
Liderul PSD Iaşi a mai precizat că din punctul de vedere al investiţiilor în infrastructura rutieră, zona Moldovei a avut mult de suferit.
”Nu putem accepta ca progresele înregistrate în ultimii ani pe A7 şi A8 să fie încetinite acum. De altfel, aceste două autostrăzi esenţiale pentru dezvoltarea Iaşului şi a Moldovei au fost prinse ca priorităţi în programul de Guvernare abia aprobat”, a adăugat Bogdan Cojocaru.
Tot luni, şeful PSD Iaşi a declarat pentru Radio HIT că proiectele A7 şi A8 nu sunt negociabile, fiind vitale pentru regiunea Moldovei, el adăugând că judeţele din Ardeal au beneficiat de sprijin guvernamental atâţia ani, iar când vine rândul Moldovei apar probleme.
Bogdan Cojocaru a afirmat că judeţe precum Bihor, Cluj şi altele din Ardeal au beneficiat în ultimii 30 de ani de sprijin financiar consistent de la guvern şi că este timpul ca şi Moldova să beneficieze de acelaşi tratament.
”Domnul Bolojan sau alţi domni care sunt la putere alături de dumnealui nu ar trebui să încerce să negocieze interesele Moldovei în detrimentul nostru şi în favoarea altor judeţe. Nu ştiu cum se întâmplă, dar de fiecare dată când se schimbă guvernarea şi apare ”cineva la butoane” din zona Ardealului, au fost persoane şi din zona Clujului, acum din zona Bihorului, dintr-o dată anumite proiecte din zona Moldovei ar putea întâmpina probleme”, a afirmat liderul PSD Iaşi, Bogdan Cojocaru.
Totodată, Cojocaru a precizat că proiectele vitale ale Moldovei nu trebuie să aibă nici o problemă legată de buget, el cerând ca întreg calendarul de execuţie al lucrărilor să fie respectat.
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru, a precizat, sâmbătă, că propunerea de amânare a termenelor pentru realizarea proiectelor prin PNRR nu înseamnă automat şi modificarea de regulament şi a atras atenţia că mai multe segmente de autostradă din cadrul A8, între care Târgu Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin-Târgu Neamţ, nu mai sunt prinse în simularea Comisiei Europene.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.