În timp ce o bătălie politică se dezlănţuie între guvernatorul Floridei, Ron DeSantis, şi grupul Disney, CEO-ul Nike, John Donahoe, a spus că este important pentru corporaţii să-şi aleagă bătăliile dar să lupte pentru valorile care aparţin mărcilor lor, relatează CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În timpul unui interviu acordat la summitul inaugural al Consiliului directorilor generali organizat de CNBC la Santa Barbara, California, luni seară, Sara Eisen de la CNBC s-a referit la controversa DeSantis şi l-a întrebat pe Donahoe dacă este îngrijorat că Nike va deveni o ţintă.

”Nu sunteţi îngrijorat că, dacă Ron DeSantis devine preşedinte, o să vă urmărească, ca pe o corporaţie woke?” l-a întrebat Eisen pe Donahoe despre posibilul candidat republican la preşedinţie.

Ca răspuns, Donahoe a spus că firmele nu trebuie să se implice în toate problemele politice, ci ar trebui să fie o voce puternică atunci când valorile mărcii lor sunt atacate.

”Cred că Bob face o treabă grozavă la asta. Dacă este esenţial pentru cine eşti şi pentru valorile tale, atunci nu, îţi susţii valorile. În cazul în care comentăm o problemă politică care se află în curtea altcuiva, atunci s-ar putea să avem acel sentiment personal, dar nu comentăm cu brandul nostru şi public”, a spus Donahoe despre CEO-ul Disney, Bob Iger.

Iger nu conducea Disney când, în februarie 2022, a criticat public proiectul de lege controversat al republicanilor din Florida care limitează discuţiile la clasă despre orientarea sexuală, pe care el şi alţi critici au numit-o ”Nu spuneţi gay”.

Tweet-ul său, potrivit căruia proiectul de lege ”va pune în pericol tinerii LGBTQ vulnerabili”, a pus mai multă presiune pe CEO-ul Disney de la acea vreme, Bob Chapek, să rupă tăcerea cu privire la legislaţie.

După ce Disney însuşi s-a declarat împotriva proiectului de lege, DeSantis şi aliaţii săi au vizat districtul fiscal special din zona Orlando, care a permis Walt Disney World să-şi autoguverneze operaţiunile timp de decenii.

Conflictul durează de mai bine de un an şi a continuat chiar şi după ce Iger a revenit în funcţia de CEO în noiembrie, după înlăturarea lui Chapek.

Donahoe a subliniat trei valori care sunt parte integrantă a mărcii Nike: justiţia rasială şi socială, sustenabilitatea şi implicarea tinerilor în sport, în special pentru fetele tinere.

Când vine vorba de justiţie rasială şi socială, Donahoe a spus că Nike şi-a construit brandul în parteneriat cu unii dintre cei mai emblematici sportivi de culoare neagră şi maro din istorie, cum ar fi Michael Jordan, Serena Williams şi LeBron James.

”În plus, consumatorii noştri de bază pentru marca Nike, marca Jordan, marca Converse, sunt comunităţile urbane negre şi maro, de aici a început cultura pantofilor sport”, a explicat Donahoe.

”Aşa că ne ascultăm sportivii şi consumatorii despre ceea ce le pasă şi lor le pasă de justiţia rasială şi socială şi astfel considerăm că asta este esenţial pentru ceea ce suntem, nucleul identităţii noastre... Aşa că ne dă puţin mai mult curaj să vorbim”.

Compania s-a concentrat pe implicarea tinerilor în sport, deoarece fetele tinere renunţă la atletism într-un ”ritm alarmant”, a spus Donahoe.

”Se pare că unul dintre cele mai mari motive pentru care fetele abandonează este că nu au antrenoare femei când ajung la pubertate. Aşa că încercăm să pregătim 20.000 de femei antrenoare, mame şi alţi foşti sportivi pentru a fi antrenori pentru a promova tineretul. Deci, aceasta este o problemă mai puţin controversată, dar este una la care ne pasă ca valoare”, a spus Donahoe.

Despre sustenabilitate, Donahoe a spus că, în calitate de ”lider” în industrie, Nike trebuie să dea un exemplu pentru schimbare, deoarece dacă nu va avea loc, ”nu se va întâmpla”.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.