Directorul general al Apple, Tim Cook, a criticat miercuri alte companii mari de tehnologie pentru că nu îşi asumă o responsabilitate mai mare în probleme precum dezinformarea şi confidenţialitatea datelor, într-un interviu acordat ”The Outside Podcast”, relatează CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Comentariile făcute de Cook, care nu s-a referit la numele rivalilor Apple, au avut loc în timp ce Facebook şi-a intensificat criticile la adresa politicilor Apple.

”Unii oameni privesc Silicon Valley ca pe un monolit. În mod special, pun companiile mari în aceeaşi găleată...Unele dintre cele mai mari probleme aflate în ziua de azi în jurul tehnologiei sunt lipsa de responsabilitate legată de ce se întâmplă pe o platformă. În mod clar ne asumăm responsabilitatea. Luăm decizii dificile”, a spus Cook.

Facebook, YouTube, divizie a Google, şi Twitter au fost criticate puternic pentru politicile lor referitoare la dezinformare, în special în acest an, în legătură cu alegerile prezidenţiale americane şi Covid-19.

În timp ce Facebook şi Twitter au monitorizat postările referitoare la rezultatele alegerilor din 3 noiembrie, YouTube a anunţat abia miercuri că va începe să scoată dezinformările cu acest subiect de pe platforma sa.

Apple a evitat aceste probleme pentru că nu are o platformă de socializare, dar Cook a spus că Apple a încercat să îşi facă datoria prin monitorizarea Apple News şi App Store.

”Poţi fii un mare amplificator al dezinformării, al violenţei, al multor lucruri diferite care există. Nu vrem să fim o parte a niciunuia dintre aceste lucruri. Nu vrem să facem parte deloc din ură. Şi simt că am evitat acest lucru în mare măsură”, a afirmat Cook.

Acesta a diferenţiat Apple de alte companii mari din sectorul tehnologiei şi în privinţa confidenţialităţii, despre care a spus că ar putea fi ”cel mai important subiect al secolului 21”, pe lîngă schimbările climatice.

Începând din 2021, Apple va elimina din App Store aplicaţiile care urmăresc utilizatorii fără să le ceară permisiunea. Această măsură pune tot mai mult în conflict Apple cu advertiseri precum Facebook, care afirmă că schimbările îi afectează capacitatea de a oferi reclame ţintite şi de a le măsura eficienţa.

Facebook susţine că măsura i-ar putea reduce veniturile uneia dintre afacerile sale cu publicitatea cu 50%.

WhatsApp, divizie a Facebook, a protestat recent faţă de noile condiţii ale Apple referitoare la confidenţialitate, numindu-le anticoncurenţiale deoarece serviciul iMessage al Apple este exceptat.

Facebook este investigată frecvent pentru practicile sale referitoare la confidenţialitatea datelor. În 2019, Comisia Federală pentru Comerţ a SUA a amendat Facebook cu 5 miliarde de dolari, în urma scandalului legate de firma britanică de consultanţă politică Cambridge Analytica, în care aceasta a accesat datele a 87 de milioane de utilizatori ai Facebook fără să le ceară acordul.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.