Agenţia de rating Standard & Poor's a reconfirmat ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la BBB-/A-3 pentru datoria pe termen lung şi scurt în monedă locală şi valută, precum şi perspectiva stabilă. “Credem că guvernul român va solicita o contribuţie din partea părţilor interesate la nivel local şi va revizui principalele părţi ale ordonanţei de urgenţă 114“, arată agenţia, citată de Profit.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
S&P urma să înrăutăţească la negativ perspectiva de rating, decizie care ar fi putut avea drept consecinţă şi retrogradarea după şase luni a ratingului suveran în categoria junk, însă Guvernul de la Bucureşti a făcut contestaţie şi a explicat experţilor agenţiei că va modifica semnificativ OUG 114.
 
S&P explică publicarea cu întârziere a deciziei pentru ţara noastră: “În acest caz, abaterea se datorează faptului că am rezolvat apelul pe această perspectivă pe România. Perspectiva a fost atacată la 1 martie 2019”.
 
Perspectiva stabilă reflectă aşteptările S&P că bufferele fiscale şi valutare ale României vor face faţă perspectivelor de temperare a creşterii economice şi a riscurilor potenţiale generate de OUG 114, arată agenţia. 
 
Potrivit scrisorii trimise de Ministerul Finanţelor Publice agenţiei de evaluare financiară, Consiliul General al Comitetului Naţional de Supraveghere Macro-Prudenţială (NCMM) a decis pe 4 februarie să înfiinţeze un grup de lucru format din reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice şi ai Băncii Naţionale a României (BNR), care să analizeze implicaţiile taxei pe activele financiare ale instituţiilor de credit, introdusă prin Ordonanţa de Urgenţă  a Guvernului 114/2018.
 
Pe 18 februarie, au fost prezentate concluziile grupului de lucru, iar NCMM a identificat un număr de soluţii şi posibile scenarii de ajustare a mecanismului taxei prevăzute în OUG 114/2018, convenindu-se ca BNR să ofere sprijinul necesar.
 
În scrisoare se arată că reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice lucrează în prezent la ajustarea cadrului legislativ cu două prevederi.
 
Prima dintre aceste prevederi se referă la ”înlocuirea taxei pe activele financiare care este calculată în funcţie de indicele Robor cu o taxă anuală fixă, care se va aplica la o bază de impozitare a anumitor categorii de active, inclusiv prin eliminarea unor active financiare din baza de impozitare; taxa va fi ajustată în scădere, în funcţie de evoluţiile înregistrate de o instituţie de credit privind marja rezultată din diferenţa dintre dobânda la depozitele atrase şi creditele acordate în lei, precum şi în funcţie de creşterea intermedierii financiare”.
 
A doua prevedere se referă la ”înlocuirea indicelui de referinţă ROBOR (bazat exclusiv pe cotaţii), utilizat pentru acordurile de creditare denominată în lei cu un indice calculat exclusiv în baza tranzacţiilor interbancare efective, în concordanţă cu prevederile Directivei 2008/48/EC a Parlamentului European şi a Consiliului, din 23 aprilie 2008 referitoare la contractele de creditare pentru consumatori”.
 
 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.