Ryanair îşi propune o creştere a profitului cu 10% în acest an, după câştiguri aproape record pentru ultimul său exerciţiu financiar, a declarat luni CEO-ul Michael O'Leary, şi s-ar putea să se descurce mai bine dacă companiile aeriene rivale vor prognoza tarifele de vară ”iraţional de exuberante”, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cea mai mare companie aeriană din Europa în funcţie de numărul de pasageri a declarat că se aşteaptă ca o creştere a traficului de 10% în acest an să compenseze cu mult o creştere de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) a facturii la combustibil, în condiţiile în care anu ltrecut a înregistrat un profit după impozitare puţin mai bun decât se aştepta, de 1,43 miliarde de euro.

Acest profit a fost susţinut de traficul şi tarifele în creştere, alături de poziţiile favorabile de preţ pentru necesarul de carburant, relatează CNBC.

În ciuda unui prim trimestru dificil din 2022, ca urmare a invadării Ucrainei de către Rusia, cererea de călătorii şi-a revenit pe parcursul anului.

Transportatorul irlandez low-cost a raportat o creştere de 74% a traficului pe întregul an, la 168,6 milioane de clienţi, în timp ce tarifele au crescut cu 10% faţă de nivelurile anterioare pandemiei de Covid.

Costurile operaţionale au urcat cu 75%, până la 9,2 miliarde de euro, ca urmare a creşterii cu 113% a costurilor cu combustibilul, dar compania aeriană a spus că asigurarea unor contracte ”favorabile” au ajutat la compensarea acestui fapt, în timp ce costurile unitare au ajuns la 31 de euro per pasager, considerabil mai mici dfaţă de cele ale altori rivali europeni.

”Acoperirea noastră de lider în industrie a combustibilului (peste 80% din necesar acoperit, la aproximativ 64 de dolari/bbl) a contribuit în mod semnificativ la rezultatul final al profitului pentru exerciţiul financiar 23, economisind grupului peste 1,4 miliarde de euro”, a declarat CEO-ul Michael O’Leary în raportul de luni privind veniturile.

Companiile aeriene se acoperă împotriva riscului potenţialelor creşteri ale preţului petrolului cumpărând o anumită cantitate de combustibil prin contracte forward la un preţ fix, pentru livrare în viitor.

Ţiţei Brent, de referinţă internaţional, se tranzacţiona la puţin peste 75 de dolari pe baril, luni dimineaţă.

Ryanair este acoperită în proporţie de 85% la 89 de dolari pe baril în acest an, iar directorul financiar al companiei, Neil Sorohan, a declarat luni pentru CNBC că acest lucru va adăuga aproximativ 1 miliard de dolari în plus la factura de combustibil din acest an.

Dar el a spus că Ryanair este încrezător că poate acoperi creşterea costurilor şi poate creşte profiturile ”modest” de la an la an.

”Bilanţul nostru este unul dintre cele mai puternice din industrie, cu un rating de credit BBB+ şi numerar brut de 4,7 miliarde de euro la sfârşitul anului, în ciuda rambursării obligaţiunilor de 850 de milioane de euro în martie 2023”, a spus O’Leary în raport.

La începutul acestei luni, Ryanair a semnat un acord pentru achiziţionarea a 300 de noi aeronave Boeing 737-MAX-10 — 150 de comenzi ferme şi 150 de opţiuni viitoare — cu livrări în faze programate între 2027 şi 2033.

Achiziţia, amânată din cauza unei dispute de preţ în 2021, are legătură cu ambiţia Ryanair a transporta 300 de milioane de pasageri pe an până în 2034.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.