Romaero Bucureşti, companie de stat specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo, a demarat negocieri cu transportatorul naţional aerian Tarom, pentru întreţinerea flotei, însă vrea să îşi extindă baza de clienţi în Europa şi Orientul Mijlociu, a declarat, pentru News.ro, directorul general al companiei, Remus Vulpescu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Romaero poate asigura cea mai bună stare tehnică pentru aeronavele Tarom, cu costuri printre cele mai mici din piaţă şi cu cel mai înalt grad de transparenţă pe modul de cheltuire a bugetului de mentenanţă. Avem încredere că negocierile demarate de noi în toamna anului trecut vor continua şi că vom ajunge împreuna cu Tarom la o formulă câştigătoare pentru cele două companii naţionale, care se pot completa reciproc într-o manieră firească şi profitabilă pentru ambele părţi. Nu colaborăm, deşi suntem vecini, cred că este păcat pentru toată lumea", a declarat Vulpescu.

Acesta afirmă că, în ultimul an şi jumătate, Romaero nu a înregistrat nicio zi de întârziere în efectuarea lucrărilor şi a avut ”zero incidente tehnice în exploatarea aeronavelor după reparaţiile efectuate de Romaero”.

Tarom nu a apelat până în prezent la Romaero, companie care are cea mai mare staţie de întreţinere şi reparaţii de aeronave civile şi militare din România.

Blue Air şi companii aeriene private din Europa îşi efectuează în prezent la Romaero reparaţiile mari, clienţi care operează în total aproape 100 de aeronave Boeing şi Airbus.

”Ţinând seama de rata de creştere continuă înregistrată de industria aeronautică la nivel global, Romaero va urmări ca obiectiv prioritar pentru 2018-2020 obţinerea şi menţinerea unui grad de utilizare a capacităţilor de producţie până la 75-80% în condiţiile unei creşteri de capacitate atât în aria serviciilor de întreţinere şi reparaţii de aeronave, cât şi în cea a fabricaţiei de aerostructuri şi componente ale acestora”, arată convocatorul Adunării Generale a Acţionarilor din 30 aprilie.

De asemenea, în ceea ce priveşte portofoliul de clienţi, Romaero vrea să îşi păstreze clienţii vechi, care operează una sau două aeronave, dar se va reorienta cu precădere spre companii puternice deţinătoare de flote comerciale operaţionale active la nivelul Uniunii Europene şi Orientului Mijlociu, ”fără a exclude alte segmente de piaţă”.

În plus, mizând pe reluarea activităţii aeroportuare în Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa (Aurel Vlaicu), Romaero urmăreşte să realizeze o repoziţionare strategică prin renunţarea la nişa – pe cale de dispariţie – reprezentată de întreţinerea şi repararea avioanelor vechi din anii 70-80 şi prin captarea unei cote de piaţă confortabile în segmentul aeronavelor ”regional jet” moderne, fabricate începând cu anii 90.

Romaero, companie controlată de Ministerul Economiei, are aproximativ 800 de salariaţi şi o valoare de piaţă de 196,4 milioane lei.

Compania îşi propune pentru acest an venituri din producţia vândută de 89,4 milioane lei, în creştere cu 76,5% faţă de nivelul planificat pentru anul 2017, creşterea numărului de personal şi a salariului mediu în companie pe baza creşterilor de productivitate realizate.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.