Florin Pogonaru, coordonator al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României (CDR) şi preşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), afirmă, la Conferinţa Roinvest – Ediţia a IV-a, organizată de Agenţia de presă News.ro, în parteneriat cu Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox, că România trebuie să schimbe modul în care se raportează va mediul economic, el arătând că modelul adoptat în ultimii ani, bazat pe consum şi în defavoarea investiţiilor, nu poate fi unul de succes.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
„Concluziile mele vor fi legate de faptul că în economia românească am adunat o serie de factori de dezechilibru care, dacă nu sunt adresaţi în perioada următoare, pot duce la consecinţe foarte grave. Primul elefant din cameră este însuşi modelul de creştere economică bazată pe consum. Până la urmă, simplificând lucrurile la maxim, dacă eu am cheltuielile publice cât mai mari, cu aparat guvernamental, cu nu ştiu ce, fac creştere economică, mă împrumut ca să am de unde plăţi şi mă autoapalud că mi-a crescut PIB-ul şi uite ce bine o duc.  Ăsta este unul din mecanismele care vor provoca în continuare rupturi în economia românească”, a declarat Florin Pogonaru în cadrul evenimentului RoInvest, organizat de Agenţia de presă News.ro, în parteneriat cu Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox. 
Conform acestuia, în ultimii ani autorităţile europene au semnalat dezechilibrele din economia românească, nu din răutate, ci tocmai din cauza unor mecanisme care accentuează criza. 
În acest context, Pogonaru spune că „trebuie să terminăm” cu modelul bazat pe consum şi în care investiţiile sunt lăsate „undeva mai la urmă”. 
„Avem un model economic bazat pe comoditizare, bazat pe valoare adăugată foarte mică”, mai spune omul de afaceri.
Florin Pogonaru a dat şi exemple de afaceri care pot avea succes în această perioadă: economia „verde”, imprimantele 3D. 
„Dacă vrei, găseşti. Ia mult timp, dar valoarea adăugată este esenţială. Problema noastră, în momentul de faţă este că am creat tot felul de dezechilibre de vreo 30 de ani încoace, cu accent, cel puţin pe domeniul fiscal, din 2015-2016 -2017, când am făcut tot felul de revoluţii fiscale care au avut şi o parte bună, dar au avut părţi absolut devastatoare împingând inclusiv prin fiscalitate economia .să se orienteze tot spre consum ca motor de creştere. Dacă este să spun care sunt acele mecanisme care în aceşti 30 de ani care vor duce tot timpul la rupturi aş numi în primul rând modelul de creştere bazat pe consum, risipa banului public de către sectorul public, dezechilibrarea de taxare între muncă şi capital. (...) Până la urmă sportul naţional este să creezi vehicule prin care să eviţi plata taxelor pe muncă, să dai avantaje, diverse lobby-uri se luptă pentru reducere taxării pe diverse domenii. Haideţi să adresăm, prin pact politic, în următorul ciclu electoral, haideţi să adresăm aceste tipuri de dezechilibre, fixând termene şamd. Astfel de lucruri nu le rezolvăm prin campanii, trebuie să facem asta pentru PNRR. Nimeni nu ştie, o fi bine, o fi rău, măsurile astea care s-au luat dacă îi ating pe alţii şi nu pe mine, înseamnă că-s bune”, a mai afirmat reprezentantul AOAR.
 
Reprezentantul mediului de afaceri critică de asemenea ceea ce a numit „minciuna statistică”. 
El a vorbit şi despre ceea ce a numit „bârna din mediul de afaceri”, făcând, în acest context, referire la unele beneficii acordate unor sectoare. 
„Ce s-a dat la unii, automat s-a luat de la alţii şi noi ca oameni de afaceri, trebui să avem conştiinţa asta.la nivel AOAR nu aţi văzut din partea noastră atitudini ieşiri prin care să spunem că susţinem nu ştiu ce privilegiu fiscal sau nu ştiu ce eficientizare a taxării şi nu o să facem asta, chit că există organizaţii în coaliţie sau membri individuali care să susţină aşa ceva. (...) Noi susţinem ca cota unică să fie cotă unică şi să terminăm cu tot felul de glume. Este o chestie din de fairness din partea mediului de afaceri în acest dialog”, a mai afirmat Florin Pogonaru.
Parteneri ai evenimentului sunt AgistaBanca TransilvaniaNordis Group şi Philip Morris România.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.