Retailerul ceh de mobilă şi decoraţiuni interioare Bonami, prezent şi în România, a realizat anul trecut afaceri de peste 50 milioane euro, iar pentru acest an estimează o creştere de 30%. Pavel Vopařil, CEO-ul companiei, a declarat pentru News.ro că, după ce iniţial vânzările au scăzut la mijlocul lunii martie cu 40-50% faţă de anul trecut, ulterior s-au redresat rapid, astfel că în ultimele patru luni creşterea a fost constantă, de 50-70% în funcţie de lună, iar în România, Bonami a crescut 50% în aceste luni. Cele mai comandate produse în această perioadă au fost piesele de mobilier, în special canapele, dar şi produsele practice pentru casă, accesorii şi decoraţiuni pentru bucătărie şi pentru grădină.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În 2019, cifra de afaceri a fost de peste 50 milioane de euro, o creştere cu 30% faţă de anul anterior. Profitul EBITDA a fost de 1 milion de euro. Pentru 2020, aşteptăm o creştere cu 30% faţă de anul anterior şi un profit semnificativ mai mare faţă de 2019. Iniţial vânzările au scăzut (la mijlocul lunii martie) cu 40-50% faţă de anul trecut, dar ulterior s-au redresat rapid. În ultimele patru luni creşterea a fost constantă, 50-70% în funcţie de lună. În România, Bonami a crescut 50% în aceste luni", a declarat Pavel Vopařil, CEO-ul retailerului ceh.

Compania vrea ca până la sfârşitul anului să îşi dubleze numărul de angajaţi.

"Avem în jur de 150 de angajaţi în birouri şi încă 100 în depozit. Pentru a doua jumătate a anului vom dubla numărul de persoane angajate, în special la depozit şi pe zona de customer care, pentru a putea susţine în mod eficient toate comenzile pe care le aşteptăm de la clienţi în perioada Sărbătorilor", a adăugat el.

Retailerul Bonami, prezent online pe cinci pieţe din regiune, a inaugurat în iunie primul magazin fizic, în Praga, şi a semnat deja contractul pentru cel de-al doilea din oraş. Compania plănuieşte de altfel să deschidă, pe viitor, şi alte magazine, atât în Cehia, cât şi pe celelalte pieţe unde compania este prezentă.

"Este un an foarte important pentru Bonami. Aş menţiona, în primul rând, investiţii importante în noi spaţii de depozitare, ce se ridică la o valoare de 200.000 de euro. De asemenea, anul acesta am inaugurat propriile servicii logistice. Dorim să putem oferi serviciile noastre de transport în special pentru piesele supradimensionate. Ca parte a strategiei omnichannel, pe care o aplicăm, am inaugurat în mai propriul spaţiu de retail în Praga. Ne-am intensificat eforturile pentru a deschide cât mai multe magazine înainte de Crăciun. Am semnat deja contractul pentru cel de-al doilea magazin în Praga. Urmează Bratislava şi Brno, iar în prezent lucrăm la deschiderea unui astfel de spaţiu la Budapesta. Filozofia noastră este ca aceste locaţii să ofere acelaşi model, unde avem un magazin care este punct de ridicare a comenzilor, punct de service şi centru de consiliere pentru clienţii noştri. Simultan, am creat o mai bună selecţie de produse, colaborăm cu noi mărci, prezentăm colecţii noi în cadrul magazinului nostru online dar şi în spaţiile noastre de retail. Ceea ce urmărim de fapt este crearea unui sortiment best-in-class pentru Bonami. Nu în ultimul rând, am luat decizia de a aplica o politică de retur, de un an, pentru mobilier, tocmai pentru a-i încuraja pe clienţii noştri să achiziţioneze astfel de piese şi să se simtă în siguranţă", spune Pavel Vopařil.

Acesta a vorbit totodată şi de obiectivele şi planurile privind activitatea din Romania.

"Cu siguranţă, piaţa din România beneficiază deja de multe din măsurile adoptate de noi pentru toate pieţele unde Bonami există: construirea cel mai bun sortiment şi un stoc generos care să ofere majoritatea produselor pentru livrare rapidă. De asemenea, crearea de conţinut reprezintă o direcţie importantă pentru a face din Bonami prima destinaţie pentru clienţii noştri, multumiţă căreia aceştia să înveţe cum să-şi îmbunătăţească şi să-şi înfrumuseţeze casele. Dorim să oferim cât mai curând acelaşi model de afaceri omnichannel şi clienţilor români: magazine fizice, deoarece ştim că românii preferă să vadă şi să atingă produsele înainte de a le achiziţiona; folosirea propriei reţele logistice pentru un transport rapid al comenzilor şi livrare peste noapte pentru magazinele noastre. Este, totodată, deosebit de important pentru noi să înţelegem mai bine nevoile locale româneşti, întrucât realizăm că un model similar ar putea să nu fie adecvat pentru toate pieţele noastre", mai spune CEO-ul companiei.

Întrebat care au fost cele mai comandate produse acum în perioada de pandemie, atât în România, cât şi în celelalte ţări unde au activităţi, acesta a precizat că este vorba de piese de mobilier, în special canapele, dar şi produse practice pentru casă, accesorii şi decoraţiuni pentru bucătărie şi, nu în ultimul rând, produse pentru grădină.

"Până la jumătatea lunii martie, vânzările au scăzut, dar după aceea au crescut şi au fost chiar mai bune decât prognoza pe care am avut-o. Cum menţionam anterior, am decis să oferim retur gratuit la piesele mari de mobilier, pentru clienţii noştri, astfel încât aceştia să se simtă mai încrezători şi în largul lor când investesc sume mari de bani în produsele pe care le cumpără online", a mai spus reprezentantul companiei

Pentru că pandemia a coincis cu începutul sezonului cald, pentru care compania menţionează că s-a pregătit cu mult timp în avans, multe produse erau deja pe stoc.

"Astfel, vânzările noastre s-au consolidat în acest sector. După o perioadă iniţială de ezitare din partea clienţilor noştri, ceea ce era justificabil, aceştia au revenit la Bonami. Compania a luat în considerare contextul actual, în care clienţii vor călători mai puţin şi vor petrece mai mult timp în propria casă şi grădină, fiind dispuşi să facă investiţii semnificative pentru a crea un spaţiu plăcut. Bonami le oferă astfel posibilitatea de a cumpăra tot ce le trebuie pentru casa lor online, fără a fi nevoie sa se deplaseze în magazinele fizice", afirmă Pavel Vopařil.

Pavel Vopařil are are 42 de ani. A absolvit Facultatea de Studii Economie şi un program MBA în Statele Unite. A lucrat ca director comercial la Centrum Holdings şi la Economia. A fost consultant la McKinsey & Co. Din 2017, a deţinut funcţia de venture partner în grupul de investiţii ceh Miton. Din mai 2019, este CEO Bonami.

Pe lângă piaţa cehă, Bonami activează şi pe pieţele din Slovacia, Polonia, România şi Ungaria. Bonami aparţine grupului de investiţii Miton.

Bonami comercializează mobilier, decoraţiuni şi produse pentru casă, având în portofoliul online circa 60.000 de produse.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.