Un număr fără precedent de americani este aşteptat să iasă la cumpărături de Black Friday, însă mulţi îşi vor limita cheltuielile din cauza reducerilor tot mai puţine şi a preţurilor ridicate, afectate inclusiv de tarifele comerciale, transmite Reuters.
Potrivit National Retail Federation, 186,9 milioane de persoane vor face cumpărături în intervalul dintre Thanksgiving şi Cyber Monday, cel mai mare nivel înregistrat vreodată, faţă de 183,4 milioane anul trecut. Totuşi, creşterea vânzărilor în noiembrie şi decembrie, perioada crucială pentru retail, este aşteptată să încetinească.
”Totul pare mult mai scump în malluri”, spune Kate Sanner, din New York, care anul trecut a cheltuit 500 de dolari pe cadouri, dar anul acesta îşi reduce bugetul la 300 de dolari, renunţând la ”vânătoarea generală” de Black Friday şi vizând doar câteva produse bine alese.
RETAILERII MIZEAZĂ PE PROMOŢII TIMPURII
Thanksgiving cade pe 27 noiembrie, oferind comercianţilor o zi în plus în sezonul de sărbători, care generează o treime din profitul anual. Walmart a lansat promoţiile încă din 14 noiembrie, Amazon şi-a deschis „săptămâna Black Friday” joi, iar Macy’s a creat un portal dedicat.
Vânzările din noiembrie-decembrie sunt estimate să depăşească pentru prima dată 1 trilion de dolari, în creştere cu 3,7–4,2%, dar tot sub ritmul de 4,8% de anul trecut.
CHELTUIELI MAI ATENTE, FĂRĂ A ATINGE ECONOMIILE
Mulţi cumpărători evită să îşi atingă economiile, chiar dacă depozitele bancare rămân peste nivelurile din 2019.
”Cheltuielile noastre discreţionare au scăzut mult”, spune Liz Sweeney din Idaho, care a redus bugetul de cadouri de la 2.000 de dolari la 750 de dolari, renunţând la electronice şi orientându-se spre cadouri mici.
NRF estimează că americanii vor cheltui în medie 890 de dolari pentru cadouri şi produse de sezon, puţin sub cei 902 dolari de anul trecut. Aproape două treimi dintre consumatori declară că vor aştepta reducerile din weekendul Thanksgiving, în special cei de peste 45 de ani.
MAI PUŢINE PROMOŢII ŞI REDUCERI MAI MICI
Experţii în retail observă o diminuare clară a promoţiilor.
”Anul acesta este mai greu să ştii când e momentul potrivit să cumperi. Pre-Black Friday nu mai garantează reduceri mari pe 29 noiembrie şi nici stocuri suficientate”, spune analistul Edgar Dworsky.
Produsele de bucătărie care altădată ajungeau la 5 dolari cu cupoane şi rebate-uri sunt acum la 9,99 dolari la Kohl’s, cu doar o reducere de 15%. În primele săptămâni din noiembrie, reducerile au fost rare şi modeste, potrivit consultantei Jessica Ramirez.
Totuşi, Walmart promite tăieri agresive de preţ. Printre ofertele vedetă: un televizor TCL Roku de 85 de inci redus de la 678 la 498 de dolari şi un grătar Blackstone coborât de la 224 la 157 de dolari.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







