Criza geneată de pandemie a subliniat importanţa de a avea tehnologii de infrastructură rezistente şi scalabile la nivel global, iar fiecare sector din economie a fost afectat diferit, arată un raport al Cisco, liderul mondial în IT şi reţele, potrivit căruia online-ul devine esenţial, serviciile de asistenţă de la distanţă vor creşte vertiginos, iar companiile vor migra de la evenimente fizice la evenimente virtuale, în timp ce securitatea cibernetică este în prim plan.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În cadrul unui eveniment organizat în mediul virtual pentru prima dată, în perioada 16-17 iunie, experţii şi specialiştii Cisco au explorat modul în care tehnologia va ajuta la modelarea noii normalităţi pe care o trăim.

”Această criză a subliniat importanţa de a avea tehnologii de infrastructură rezistente şi scalabile la nivel global, pentru a asigura continuitatea afacerii, productivitatea şi un mediu de lucru foarte sigur. Fiecare sector din economie a fost afectat diferit, iar înţelegerea acestei noi normalităţi şi a impactului pe care îl are asupra companiilor este esenţială în următoarea perioadă”, arată raportul companiei.

Reprezentanţii Cisco spun că vor fi create experienţe noi, iar online-ul devine esenţial.

”Companiile care vor să rămână competitive vor trebui să dezvolte servicii online şi să-şi îmbunătăţească sistemele de logistică şi livrare. Cele cu strategii online sofisticate vor căuta noi modalităţi de a îmbunătăţi experienţa clienţilor. Retailerul Tesco, de exemplu, a înregistrat o creştere de 103% a vânzărilor online într-un interval de câteva săptămâni”, se arată în raport.

În ultimii zece ani, interfeţele cu ecran tactil au devenit ceva normal. Datorită contextului actual, vom face mai rapid tranziţia către interfeţe vocale şi sisteme machine vision sau plăţi contactless. Aceste tehnologii vor ajuta atât la limitarea contactului fizic între oameni, cât şi cu suprafeţele.

De asemenea, asistenţa medicală de la distanţă, telemedicina şi consultaţiile virtuale vor revoluţiona sistemul medical. Unii furnizori de servicii de telemedicină au raportat deja o creştere de 50% a programărilor video.

”Aceste tendinţe, însă, vor fi vizibile în multe aspecte ale vieţii noastre. Pentru call centere, de exemplu, tranziţia de la lucrul preponderent la birou la lucrul de la distanţă a dus la rezultate surprinzătoare, în unele cazuri. Un director din sectorul bancar a declarat că banca la care lucrează a înregistrat o creştere de 40% a productivităţii echipelor care asigurau de la distanţă serviciile de asistenţă pentru clienţi, menţionând că revenirea angajaţilor la sediul fizic al call center-ului ar putea să nu mai reprezinte o opţiune”, relevă raportul.

În prezent, companiile lucrează la planurile de revenire a angajaţilor la birou, într-un mediu sigur, sănătos şi productiv.

”Ce schimbări au fost luate în calcul? Coridoare mai largi, cu trafic unic, o filtrare mai bună a aerului, sisteme de comandă fără atingere pentru lifturi şi materiale antimicrobiene în cazul construcţiilor noi. În cazul celor care rămân să lucreze de acasă, mai multe sesiuni de videoconferinţă îi vor conecta cu restul colegilor”, precizează compania.

Mai mult, în întreaga lume, şcolile au fost închise şi peste 1,2 miliarde de copii au fost nevoiţi să-şi continue orele de la şcoală acasă. Sistemul educaţional s-a schimbat dramatic. Cercetările din domeniu sugerează că învăţarea online ajută la îmbunăţirea procesului de memorare a informaţiilor, într-un timp mai scurt, ceea ce înseamnă că schimbările aduse de această pandemie ar putea fi menţinute.

În ceea ce priveşte companiile, este esenţial ca acestea să fie ajutate să-şi regândească modul de lucru, inclusiv cum să-şi menţină angajaţii informaţi, cum să respecte reglementările stabilite de autorităţi şi cum să asigure sănătatea fizică şi psihică a angajaţilor, mai arată raportul.

”Într-un viitor nu foarte îndepărtat, companiile vor migra de la evenimente fizice la evenimente virtuale. Cisco Live, un eveniment la care au participat virtual peste 124.000 de oameni, este un astfel de exemplu. Pe termen lung, estimăm o creştere accentuată a evenimentelor hibride, în care unele componente se desfăşoară în spaţii fizice, iar altele sunt livrate digital”, spun reprezentanţii companiei.

Ei afirmă că din cauza pandemiei, companiile au implementat rapid măsuri temporare, fără a avea o imagine completă a situaţiei. Acum, însă, aceste măsuri sunt reevaluate. Companiile vor trebui să dezvolte strategii pentru această nouă normalitate, în centrul căreia va sta crearea de modele de business mai solide şi mai agile.

Infrastructura digitală trebuie consolidată acum. Volumele de trafic în reţea la care se presupunea că vom ajunge peste doi ani au fost atinse aproape peste noapte. Noţiunea de „ore de vârf” a devenit acum un standard pentru aproape întreaga zi.

”Furnizorii de servicii şi companiile de tehnologie, inclusiv Cisco, au acţionat  rapid pentru a asigura capacităţi suplimentare, astfel încât reţelele să funcţioneze fără întreruperi. În viitor, nevoia de conectivitate va creşte, la fel şi dependenţa companiilor de soluţii cloud şi Software as a Service (SaaS). În timp, Inteligenţa artificială (AI) va ajuta la automatizarea operaţiunilor complexe din reţea, sporind eficienţa şi permiţând arhitecturi de reţea mai agile”, adaugă ei.

Securitatea cibernetică este în prim plan. Deşi pandemia nu a dus la o creştere semnificativă a criminalităţii informatice, cercetătorii Cisco Talos au observat că virusul COVID-19 este folosit ca temă în atacurile cibernetice - făcându-le să pară mai credibile.

”Organizaţiile trebuie să fie şi mai vigilente, o infrastructură de reţea strâns integrată cu securitatea fiind esenţială”, mai spun ei.

Se remarcă şi o dependenţă mai mare de date, automatizare şi roboţi.

”Roboţii nu sunt afectaţi de viruşii umani. Indiferent dacă sunt utilizaţi pentru a livra produse alimentare, în asistenţa medicală sau în fabrici, companiile realizează acum rolul important al roboţilor atât în această perioadă, cât mai ales într-o lume post-COVID-19. Lecţiile învăţate din această experienţă ne vor oferi o perspectivă asupra modului în care răspundem la viitoarele pandemii, prin intermediul Internet of Things (IoT) şi big data”, mai arată raportul.

 

  
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.