83% dintre utilizatori îşi creează singuri parolele şi 54% nu ştiu cum să verifice dacă acestea au fost compromise, potrivit unui raport al companiei de securitate cibernetică Kaspersky, care arată că numai 55% dintre utilizatori îşi amintesc toate parolele.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Cel mai recent raport Kaspersky ‘Defending digital privacy: taking personal protection to the next level' arată că 83% dintre utilizatori îşi creează singuri parolele, în timp ce 54% spun că nu ştiu cum să verifice dacă vreuna dintre parolele lor a fost compromisă. Acest lucru evidenţiază necesitatea stocării parolelor într-un mod mai sigur", se arată în raport.

Parolele sunt cea mai întâlnită metodă de autentificare, însă ele funcţionează numai dacă sunt greu de spart şi rămân confidenţiale. De asemenea, cu un număr din ce în ce mai mare de aplicaţii care le cer, poate fi greu pentru utilizatori să vină cu idei noi pentru parole complexe şi să le ţină minte pe toate – mai ales atunci când li se cere să-şi schimbe parolele în mod regulat, spun reprezentanţii Kaspersky.

Pe lângă acest test de creativitate, devine din ce în ce mai importantă stocarea parolelor într-un mod sigur şi urmărirea situaţiilor în care acestea ar putea fi compromise.

Conform raportului Kaspersky, doar 55% dintre utilizatori susţin că îşi amintesc toate parolele, ceea ce poate fi dificil dacă cerinţele de securitate cum ar complexitatea şi unicitatea parolelor trebuie să fie satisfăcute. Unul din cinci (19%) le păstrează scrise într-un fişier sau document salvat pe computerul lor, în timp ce 18% folosesc browserele de pe computer, smartphone sau tabletă, pentru a-şi stoca parolele.

"Cu toate acestea, există câteva modalităţi prin care utilizatorii pot verifica dacă parola lor a fost compromisă", mai spun ei.

De exemplu, servicii precum "Have I Been Pwned?" menţin o bază de date în care utilizatorii pot verifica dacă parolele lor au fost incluse în scurgeri publice sau breşe de date, fără a vizita alte site-uri îndoielnice.

“Consumatorii pot monitoriza răspândirea datelor cu caracter personal, inclusiv parolele care ar fi putut fi compromise. Şi acest lucru nu este doar de dragul de “a fi la curent”; aceasta permite, de asemenea, utilizatorilor să ia măsurile corecte pentru a reduce la minimum orice invadare a vieţii private –  şi alte consecinţe mai grave. Acesta este motivul pentru care, la Kaspersky, am pus un accent deosebit pe protejarea confdenţialităţii consumatorilor”, spune Marina Titova, head of consumer product marketing la Kaspersky.

Pentru a păstra în siguranţă datele cu caracter personal, Kaspersky recomandă reducerea la minimum a numărului de persoane cu care împărtăşesc informaţiile de conectare la cont, iar parolele nu trebuie lăsate niciodată parolele la vedere – pe hârtie sau pe vreun dispozitiv.

Păstrarea lor pe post it-uri poate fi tentantă, dar va fi la fel de uşor pentru alţii să acceseze lucruri pe care nu le doriţi accesate.

De asemenea, există servicii prin care poate fi verificată cât de puternică este parola şi cât timp va dura să fie compromisă.

"Utilizaţi parole puternice şi solide, generate de o soluţie de securitate fiabilă. Aceasta va genera de fiecare dată parole sigure şi unice pentru fiecare cont şi vă va ajuta să rezistaţi tentaţiei de a utiliza aceeaşi parolă de mai multe ori. Aflaţi dacă parolele dumneavoastră au fost compromise şi folosite pentru accesarea conturilor online", spun reprezentanţii companiei.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protecţie endpoint de top şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru combaterea ameninţărilor digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 270.000 de companii client.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.