Doar 42% dintre companiile din tehnologie, mass media şi divertisment şi telecomunicaţii, la nivel global, intenţionează să programeze fuziuni şi achiziţii (M&A) pentru următoarele 12 luni, conform studiului EY Global Capital Confidence Barometer (CCB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Raport EY este bianual şi implică peste 2.600 de manageri din sectoarele menţionate, din 45 de ţări. Intenţiile de materializare a tranzacţiilor pe termen scurt sunt cele mai numeroase în rândul companiilor cu venituri mai mari de 1 miliard de dolari americani - 65% dintre respondenţi spun că planifică o achiziţie pentru următoarele 12 luni, potrivit raportului.

”Schimbările rapide în domeniul reglementărilor şi de la nivel politic determină unele companii să-şi suspende intenţiile de tranzacţionare, să re-evalueze impactul şi să îşi intensifice eforturile de lobby”, se arată în comunicat.

Astfel, 49% dintre manageri au declarat că intervenţiile guvernamentale sau de reglementare, revizuirile concurenţiale sau antitrust, creşterea nivelului de protecţionism şi constrângerile din politicile comerciale au reprezentat principalele cauze care au dus la eşuarea tranzacţiilor.

Studiul arată, de asemenea, că managerii ştiu să-şi impună disciplina de a abandona anumite tranzacţii, atunci când condiţiile dificile demonstrează că acestea nu mai au sens.

Un procent de 96% dintre respondenţi au afirmat că au anulat sau nu au ajuns să încheie o tranzacţie în ultimele 12 luni – procent în creştere faţă de 76% consemnat în precedentul studiu EY.

”Intensificarea procesului de inovare şi creşterea cererii tot mai specializate determină continuarea marilor tranzacţii cu potenţial ridicat de tranformare a industriei, în pofida apetitului scăzut pentru achiziţii la nivel global - 40% dintre executivii din tehnologie spun că intenţionează să facă achiziţii în următoarele 12 luni. Deşi volumul tranzacţiilor a fost uşor mai scăzut, valoarea totală a tranzacţiilor înregistrate până la sfârşitul anului 2018 a crescut cu 42% faţă de perioada similară din 2017”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.