Profitul net al Grupului MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din Romania, a scăzut cu 36,2% în primul semestru la 45,6 milioane lei, în timp ce veniturile operaţionale au urcat cu 27,2%, la 864,6 milioane lei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Rezultatul net înregistrat în 2022 a scăzut cu 25.904.389 lei, comparativ cu 2021, de la un profit de 71.551.356 lei în 2021 la un profit de 45.646.967 lei în 2022. Scăderea reprezintă translatarea scăderii profitului operaţional în rezultatul net. Luând în calcul situaţiile pro-forma, vânzările pentru perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2022 însumează 865.135.095 lei, iar EBITDA ajustataă 144.967.751 lei”, arată compania

De asemenea, cifra de afaceri a perioadei de 6 luni încheiate la 30 iunie 2022 s-a ridicat la 860.395.896 lei, în creştere faţă de cifra de afaceri obţinută în primele 6 luni ale lui 2021 cu 27%. Creşterea s-a datorat, în principal, creşterii din toate liniile de afaceri ale grupului, precum şi achiziţiilor finalizate de grup în 2022.

Potrivit reprezentanţilor companiei, cifra de afaceri pro-forma raportată nu include trei achiziţii importante: Spitalul Muntenia, Grupului Medici’s şi SWEAT Concept, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenţei sau în curs de finalizare. 

”Evoluţia financiară a grupului reflectă investiţiile realizate în această perioadă – consolidarea reţelei MedLife la nivel naţional prin deschiderea şi achiziţia de noi clinici şi centre medicale de excelenţă în oraşe cheie din ţară, pentru a îmbunătăţi accesul la servicii medicale de calitate, şi pentru a contribui la un stil de viaţă mai sănătos al pacienţilor prin soluţii complexe”, anunţă compania.

Astfel, MedLife şi-a dezvoltat infrastructura medicală prin semnarea a 12 achiziţii strategice menite să consolideze serviciile oferite la nivel naţional prin intermediul celor două reţele ale grupului: MedLife şi Sfânta Maria. Pe lângă consolidarea poziţiei de lider la nivel naţional, grupul a urmărit dezvoltarea unor linii de business care să răspundă nevoilor pacienţilor cu soluţii specifice, de nişă, cum sunt diagnosticul şi tratamentul cancerelor, prin achiziţia Neolife sau a grupului OncoCard Braşov, a afecţiunilor oftalmologice, prin achiziţia Opticristal, dar şi integrarea serviciilor de wellness, prin preluarea pachetului majoritar al sălilor de fitness Sweat Concept.

MedLife a continuat şi proiectele de dezvoltare organică prin noi inaugurări de centre medicale la nivel naţional, precum deschiderea a două clinici de medicină dentară la Craiova şi Ploieşti sub brandul DENT ESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Târgu Mureş, dar şi lansarea unor centre de nişă la Arad, Târgovişte şi Craiova.

„Din poziţia de lider al pieţei de servicii medicale private, ne-am asumat responsabilitatea de a ne adapta obiectivele de dezvoltare astfel încât să răspundem cât mai bine nevoilor pacienţilor. Eforturile susţinute realizate încă de la începutul pandemiei, prin derularea studiilor de cercetare despre COVID-19, precum şi prin diversificarea portofoliului de servicii se reflectă şi în evoluţia business-ului nostru. Astfel că fiecare proiect demarat în primul semestru, atât în ceea ce priveşte achiziţiile, cât şi investiţiile pentru noi unităţi medicale, se va traduce în rezultate pe termen lung pentru investitori şi în valoare adăugată pentru pacienţii noştri”, a declarat Dorin Preda, director executiv MedLife Group.

În ceea ce priveşte performanţa liniilor de business, grupul a înregistrat cele mai mari creşteri pentru divizia de clinici, cu 48,6% faţă de anul trecut, respectiv spitale – cu 14,4% în comparaţie cu perioada similară din 2021. Această evoluţie reflectă cererea care se menţine ridicată pentru serviciile în regim de ambulatoriu în reţeaua de clinici şi care reprezintă motorul de dezvoltare pentru celelalte divizii de business: spitale, laboratoare şi abonamente medicale.

În acelaşi timp, divizia de stomatologie a avut o creştere mai temperată, urmare a investiţiilor realizate în această perioadă în noi achiziţii şi inaugurări de noi clinici dentare.  

„În contextul pandemiei şi al crizei din regiune, mediul de afaceri din România a fost greu încercat în ultimii doi ani, astfel că este esenţial ca business-urile să aibă un partener care să le ofere sprijinul necesar pentru a creşte sănătos în perioada următoare. De aceea, anul acesta am continuat să dezvoltăm abonamentele medicale pentru clienţii corporate cu soluţii de asigurare şi să ne extindem serviciile pentru segmentul IMM, astfel încât să ajutăm companiile să aibă în continuare grijă de sănătatea angajaţilor lor şi să atingă un nou nivel de performanţă”, a adăugat Dorin Preda, director executiv MedLife Group.

Ca obiective pentru perioada următoare, reprezentanţii MedLife au în vedere o strategie de dezvoltare atent aliniată atât la contextul macro-economic la nivel naţional, cât şi la nivel regional.

„Războiul din Ucraina a accentuat volatilitatea economiei regionale, implicit dinamica economică la nivel naţional, astfel că vedem o dezvoltare aliniată la contextul pieţei pentru a doua jumătate a anului. În acest sens, vom fi atenţi la proiecţiile macroeconomice şi ne vom continua planurile de achiziţii şi investiţii în mod echilibrat. În lunile următoare ne vom concentra pe obiectivele setate încă de la începutul acestui an - investiţiile pentru finalizarea celei de-a doua etape a proiectului MedLife Medical Park, pentru care sperăm să anunţăm către investitori un open days în noiembrie, dar şi a altor proiecte legate de extinderea reţelei de spitale în ţară pentru consolidarea serviciilor la nivel naţional. În plus, ne vom concentra să consolidăm şi serviciile de prevenţie. Credem cu tărie că, alături de consultaţiile periodice sau analizele medicale, mişcarea şi sportul sunt deopotrivă comportamente de prevenţie care pot îmbunătăţi sănătatea pacienţilor, fapt care s-a dovedit încă o dată real în pandemie, pe baza studiilor efectuate pe pacienţii aflaţi în recuperare post-COVID. De aceea, vedem necesară integrarea acestor servicii în abonamentele medicale cu menţinerea aceloraşi facilităţi fiscale oferite salariaţilor. Dincolo de faptul că această abordare holistică ar putea impacta starea de sănătate şi stilul de viaţă ale pacienţilor, acest lucru ar putea contribui major şi la degrevarea Fondului Naţional de Sănătate”, a declarat Mihai Marcu, preşedinte & CEO MedLife Group.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.