Profitul net al Grupului BRD a crescut cu 26% în primul trimestru, la 414 milioane lei, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul generării solide de venituri, cheltuielilor operaţionale cvasi stabile şi costului de risc pozitiv, a anunţat vineri grupul bancar.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Grupul BRD spune că a marcat un bun început de an: profitul net a ajuns la 414 milioane lei în primul trimestru al anului 2018, +25,6% faţă de perioada similară a anului trecut, conducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii de 22% în comparaţie cu 19,3% în primul trimestru al anului 2017”, arată raportul BRD.

Cheltuielile operaţionale au ajuns la 385 milioane lei, cvasi-stabile faţă de primul trimestru al anului 2017 (+0,2%).

“Primul trimestru al anului 2018 a fost foarte dinamic, după cum arată creşterea continuă a creditelor, a depozitelor şi a volumului de tranzacţii, care, împreună cu ratele de dobândă favorabile din piaţă, au dus la o creştere de două cifre a venitului net bancar. Pe viitor, vom continua să îmbunătăţim experienţa şi satisfacţia clienţilor, prin menţinerea ritmului investiţiilor în digitalizare şi prin intermediul evoluţiei continue a modelului nostru de afaceri”, a declarat François Bloch, Directorul general al BRD Groupe Société Générale.

Primul trimestru al acestui an s-a caracterizat prin continuarea creşterii pe piaţa creditării din România (+3,5% în dinamică anuală), în principal pe fondul cererii solide din partea persoanelor fizice. Mediul economic a fost totodata marcat de creşterea dobânzilor, in contextul creşterii presiunilor inflaţioniste. Depozitele au crescut (+10,6%), susţinute atât de segmentul persoanelor fizice, precum şi de cel al companiilor, arată raportul băncii.

Numărul de clienţi activi a crescut cu 37.000 faţă de perioada similară a anului trecut, dintre care persoanele fizice cu 33.000 şi micile companii cu 4.000. Gradul de echipare a clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a continuat să crească până la 4,18 de la 4,09 la finalul lunii martie 2017.

Creditele nete au fost de 30,4 miliarde lei, mai mari cu 5% în comparaţie cu sfârşitul lunii martie 2017, graţie intensificării activităţii de creditare pe segmentul persoanelor fizice şi pe cel al marilor clienţi corporativi.

Soldul creditelor nete pe segmentul persoanelor fizice s-a majorat cu +7,8% în dinamică anuală, sub efectul favorabil al producţiei solide de credite, care a crescut cu +9% an pe an, până la 1,4 miliarde lei.

”Astfel, BRD şi-a menţinut poziţia de lider pe piaţa creditelor acordate persoanelor fizice, cu o cotă de piaţă de 16,9% la finalul lunii martie 2018. Segmentul non-retail s-a dovedit stabil, portofoliul de mari clienţi corporativi înregistrând o performanţă robustă (+5,9% în dinamică anuală)”, arată raportul băncii.

Depozitele au crescut cu 6% an pe an, impulsionate de economiile clienţilor retail cât şi non-retail.

Creşterea pe segmentul retail (+7,4%) a provenit, în principal, din intrări mai mari de sume în conturile curente ale persoanelor fizice (+29%). Creşterea depozitelor non-retail (+3,6%) s-a datorat evoluţiilor pozitive pe segmentul IMM-urilor, precum şi pe cel al marilor companii.

Grupul BRD a înregistrat o creştere solidă de venituri, generată de creşterea robustă a soldului de credite şi de depozite, coroborată cu dobânzile favorabile din piaţă, şi cu majorarea numărului tranzacţiilor realizate de clienţi.

 Venitul net bancar s-a situat la 724 milioane lei (+11,4% faţă de perioada similară a anului trecut) crescând pe toate categoriile principale de venituri.

Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creştere de două cifre (+14,2%), graţie efectului de volum pozitiv şi tendinţei ascendente a dobânzilor. Veniturile nete din comisioane (+5,2%) au beneficiat de creşterea numărului de tranzacţii şi de venituri mai mari din servicii de custodie şi depozitare.

BRD - Groupe Société Générale are 2,32 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de 753 de unităţi. BRD are aproximativ 2,4 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 28.200 POS-uri şi mai mult de 1.500 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii martie 2018, de 54,5 miliarde lei.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 145.000 de angajaţi în 66 de ţări şi peste 31 de milioane de clienţi în întreaga lume.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.