Profitul Airbus din operaţiunile de bază a înregistrat o scădere de 49% în primul trimestru, iar grupul a solicitat o campanie la nivelul întregii industrii pentru a restabili încrederea în transporturile aeriene, după ce pandemia de coronavirus a declanşat ”cea mai gravă criză cunoscută vreodată de sectorul aerospaţial. Problemele vor continua în trimestrul al doilea, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cel mai mare grup aerospaţial din Europa a prezentat, miercuri, planuri de economisire a numerarului, după ce au cheltuit 8 miliarde de euro în primul trimestru, sumă care include o amendă record de 3,6 miliarde de euro pentru soluţionarea investigaţiilor privind corupţia din Marea Britanie, Franţa şi Statele Unite.

"Natura tuturor costurilor este în curs de revizuire", a declarat CEO-ul Guillaume Faury.

Airbus a livrat doar câteva aeronave de la intrarea în vigoare a măsurilor de distanţare socială la nivel european, de la jumătatea lunii martie, iar Faury a declarat că se aşteaptă la dificultăţi similare în al doilea trimestru.

Directorul financiar, Dominik Asam, a declarat la o conferinţă de presă telefonică că se aşteaptă la o oarecare redresare a situaţiei în trimestrul al treilea şi la ”o situaţie neutră, în care nu vom mai folosi numerar”, în trimestrul al patrulea.

Compania Airbus a extins marţi programul de şomaj tehnic, trimiţând acasă 3.200 de lucrători din Marea Britanie, după ce a inclus 3.000 de lucrători din Franţa în programul de şomaj parţial susţinut de guvernul de la Paris, iar Faury a declarat că mii de angajaţi germani ar putea fi afectaţi la rândul lor.

Faury nu a precizat dacă Airbus va efectua concedieri, dar a spus personalului, săptămâna trecută, să se pregătească pentru „măsuri mai îndelungate” pentru a echilibra costurile grupului cu perspectivele reduse ale aviaţiei din următorii ani.

"Facem tot ce putem pentru a fi în cea mai bună formă pentru a concura din nou mai târziu", a spus Faury miercuri.

Airbus a arătat că profitul operaţional ajustat din primul trimestru a scăzut cu 49%, la 281 milioane de euro (304,7 milioane de dolari), în timp ce veniturile au coborât cu 15%, până la 10,631 miliarde de euro, în principal din cauza problemelor deja existente înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirusul.

Producătorii de avioane, companiile aeriene şi furnizorii de componente sunt grav efectaţi de pandemia care a blocat călătoriile pasagerilor şi a aruncat marile economii în recesiune.

Luna trecută, Airbus şi-a suspendat previziunile financiare şi dividendele şi a negociat noi linii de credit.

Compania a subliniat însă miercuri că nu vede necesitatea imediată a unui sprijin suplimentar guvernamental.

În această lună, Airbus a redus producţia de avioane cu o treime şi până la 42%, în funcţie de model, comparativ cu datele anunţate anterior.

Grupul ar putea reduce din nou producţia, după ce va examina situaţia în luna iunie, dacă se va crea un nou surplus.

Surse din industrie spun că Airbus produce în prezent puţine aeronave deoarece se adaptează regulilor de distanţare socială.

Airbus va reduce cheltuielile de capital pentru 2020 cu aproximativ 700 de milioane de euro, la aproximativ 1,9 miliarde de euro, şi va amâna sau va suspenda activităţile care nu sunt ”esenţiale”, a spus Faury.

Cu toate acestea, directorul a subliniat că Airbus continuă să dezvolte avionul A321XLR, care se vinde rapid.

Reuters a relatat marţi că producătorii de avioane restrâng drastic alte noi proiecte pentru a economisi bani.

Pe termen lung, grupul Airbus rămâne dedicat dezvoltării unei noi generaţii de avioane nepoluante şi va mări atenţia acordată sănătăţii şi siguranţei pasagerilor aflaţi la bordul aeronavelor, a mai spus Faury.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.