Cei mai importanţi experţi în domeniu vor participa la Maratonul Vinului, programat să fie organizat de PROFIT NEWS TV pe 31 august.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cei mai importanţi experţi în domeniu vor participa la Maratonul Vinului, programat să fie organizat de PROFIT NEWS TV pe 31 august, cu sprijinul Un Vin Pe Zi

Context

• Lumea vinului este sensibilă la schimbările de comportament ale populaţiei şi la evenimentele economice globale.

• Cererea pentru vin este în creştere, iar vinul se poziţionează din ce în ce mai mult ca şi element indispensabil de experienţa gastronomică.

• Anul 2022 a accentuat mai mult consecinţele instabilităţii mai ales pe fondul ultimelor scumpiri din piaţă, fiind un an al provocărilor şi în categoria de vin.

• Competiţia din punctul de vedere al varietăţii de produse este foarte mare şi la fel de mari sunt şi aşteptările clienţilor.

• Este o categorie cu frecvenţă promoţională mare, fapt ce va genera o creştere în volum a vânzărilor.

• România rămâne al şaselea producător european în ciuda secetei, cu 4,6 milioane hectolitri, după un avans de aproximativ 4% în 2022, potrivit estimărilor Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului.

Piaţa:

• Recul pe HoReCa, în mare parte din cauza vinurilor din Moldova (vinuri care sunt asimilate ca fiind româneşti) care au muşcat din cota
producătorilor locali

• Trend pe categorii: cresc vinurile spumante şi scad/stagnează rozeurile, e posibil să migreze consumatorii de la o categorie la alta

•A scăzut/stagnat vanzarea prin mediul online

• Schimbarea proporţiei în obiceiul de consum între vinurile româneşti şi cele de import.

• Vinurile de import vin cu preţ competitiv, calitate foarte bună, în timp ce vinurile româneşti au costuri de producţie mai mari.

• Există o legislaţie care încurajează replantarea şi reconversia terenurilor viticole, însă este dificilă şi greu de implementat.

• Acest program de restructurare/reconversie reprezintă ansamblul de măsuri eligibile care, prin realizarea lor, conduc la creşterea competitivităţii producătorilor de vin prin adaptarea producţiei la cererea pieţe.

• Nu există o strategie naţională coerentă pentru promovarea vinului românesc în străinătate.

Teme de dezbatere

Oportunităţi:
❑ Piaţa vinului in crestere
❑ Elasticitatea pretului
❑ Environment capital - resurse virgine, neafectate de tehnologie, bio/eco etc.
❑ Acces la tehnologie prin intermediul fondurilor europene (fazele 1 si 2)
❑ Educarea consumatorului, creşterea segmentului premium
❑ Turismul la cramă, degustări de vinuri ->Povestea vinului ->Conectarea cu locul >Ieşirea în natură

Provocări:
❑ Toate investiţiile se fac de la 0
❑ Comunicare foarte mica la nivel de industrie catre pieţele internationale- lipsa unui brand de ţară
❑ Nereglementarea vinurilor de import (nu exista obligativitatea analizelor/nu exista control)
❑ Crearea de spaţii destinate vinurilor de import în marile reţele de magazine prin intermediul cărora să se poată controla mai uşor marea masă a vinurilor de import
❑ Apariţia discrepanţelor, la nivel de pret, între vinurile de import vs vinuri de export - în ţările dezvoltate se fac investiţii în faza 3: subvenţii pentru sticle, dopuri, etichete
❑ Problema pentru producătorul local din cauza faptului că pe piaţa locală nu se produc materiile prime necesare industriei - enzime, drojdii, sticlă, capison, dop
❑ Nu există strategie la nivel de industrie şi nici la nivel de individ(crama), nu ştim cine suntem şi nici unde vrem sa ajungem

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.