Preţurile de revânzare ale popularilor monştri Labubu, creaţi de compania chineză Pop Mart, au început să scadă semnificativ, însă analiştii spun că fenomenul are mai mult legătură cu creşterea ofertei decât cu o diminuare a cererii, relatează Reuters.
Kasidit Teerawiboosin, un tânăr de 22 de ani din Thailanda care a câştigat bani revânzând jucării Labubu neatinse, afirmă că ”preţurile pe piaţa secundară din Thailanda scad foarte, foarte repede”.
După un vârf al popularităţii în vara acestui an, alimentat de fani celebri precum Lisa din trupa K-pop Blackpink, Rihanna sau David Beckham, valoarea jucăriilor a început să se erodeze.
Pe platforma chineză Qiandao, personajul ”Luck” din seria The Monsters a atins în iunie un preţ de peste 500 yuani (circa 70 dolari), dar acum se vinde la aproximativ 108 yuani, în timp ce alte modele se tranzacţionează sub preţul din magazinele Pop Mart.
Deşi acţiunile Pop Mart au scăzut cu aproximativ 25% de la maximele din august, compania şi analiştii spun că scăderea preţurilor reflectă o creştere masivă a producţiei, de aproape zece ori mai mare în 2025, şi nu o reducere a interesului cumpărătorilor. Pop Mart produce în prezent circa 30 de milioane de unităţi pe lună.
”Este ca în cazul biletelor de concert, cererea poate depăşi oferta, dar noi putem creşte producţia pentru a echilibra piaţa”, a explicat Sid Si, director executiv la Pop Mart.
În ciuda scăderii pe piaţa de revânzare, veniturile Pop Mart au crescut cu până la 250% în trimestrul iulie-septembrie, depăşind ritmul din prima jumătate a anului.
Compania îşi continuă extinderea internaţională, deschizând în august cel mai mare magazin al său în Bangkok şi vizând noi pieţe precum Europa şi Rusia.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







