Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat, vineri, că a constituit un grup de lucru special pentru refacerea în regie proprie a lotului 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, supranumit "autostrada scufundată", din această lună, după ce tronsonul a fost închis la 10 luni de la inaugurare din cauza unor grave deficienţe, măsura fiind una în premieră pentru companie, care ar putea fi extinsă la alte lucrări cu probleme.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, în lungime de 22 de kilometri, a fost închis în septembrie 2015, iar o porţiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri şi denivelări grave pe carosabil.

CNADNR a considerat că firma italiană Salini Impregilo nu a respectat obligaţiile asumate, iar în ianuarie 2016 a notificat compania cu privire la încetarea contractului.

"Începând cu data de 30.03.2016, Directorul General al CNADNR SA a decis constituirea grupului de lucru - Unitatea de Implementare: Refacere Lot 3 Orăştie - Sibiu. Persoanele desemnate să facă parte din unitatea de implementare vor avea ca principală sarcină repunerea traficului pe sectorul de 22 km în condiţii de siguranţă, lucrările de reparaţie fiind executate în regie proprie", se precizează în comunicatul CNADNR.

Măsura, una în premieră pentru compania de stat, ar putea fi extinsă la toate lucrările la care apar probleme. Finanţarea lucrărilor va fi asigurată din garanţia de bună execuţie a contractului reziliat cu Salini Impregilo, potrivit companiei de stat.

”Această măsură de reziliere şi finalizare a lucrărilor în regie proprie, abordată pentru prima dată de Companie, poate fi pusă în aplicare oricând pentru orice proiect care nu merge şi unde constructorul dă dovadă de neseriozitate şi întârzie proiectul nejustificat", a declarat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, citat în comunicatul companiei.

Din grupul de lucru fac parte specialişti în construcţii drumuri şi poduri, proiectare, geologie sau topometrie, care vor avea ca principală sarcină repunerea traficului pe sectorul de 22 km în condiţii de siguranţă, lucrările de reparaţie fiind executate în regie proprie de către CNADNR.

Acest grup de lucru îşi va desfăşura activitatea sub coordonarea Direcţiei de Implementare Proiecte Autostrăzi şi Drumuri Expres din cadrul CNADNR. 

În paralel, CNADNR a lansat, vineri, o licitaţie pentru un contract de expertiză tehnică asupra lucrărilor executate la lotul 3 al Orăştie – Sibiu, care va clarifica calitatea şi cantitatea lucrărilor executate în şantier.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.