Piaţa tabletelor a înregistrat un nou regres important în primul trimestru al anului, ceea ce o aduce la un nivel scăzut, care nu a mai fost înregistrat de peste trei ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

31,7 milioane de tablete au fost livrate în primul trimestru al acestui an, conform unei analize Canalys. Cifra reprezintă o scădere de 18 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Este cel mai redus nivel pe care această piaţă l-a înregistrat din primul trimestru al lui 2020.

Dincolo de scăderea aşteptată pentru perioada care urmează sărbătorilor de iarnă, analiştii spun că aceasta a fost mai mare decât se aşteptau, chiar şi în actualul context economic. Tabletele se numără printre dispozitivele cărora oamenii le alocă o foarte mică prioritate la achiziţie în această perioadă.

Au scăzut toţi mari producători. Apple se menţine lider, după o scădere de 17%. Cu 12,35 de milioane de iPad-uri livrate, Apple are acum o cotă de piaţă de 38.9%.

Deşi a scăzut mai puţin, 14,4%, Samsung rămâne departe în urma Apple, cu o cotă de 21,2%, după ce a livrat 6,72 de milioane de tablete.

Amazon a scăzut cu aproape 30%, Lenovo cu 37%, iar Huawei, care a pierdut deja o mare parte din cotă anii trecuţi, mai scade cu încă 4,3%.

Piaţa tabletelor are un nou-vechi jucător în Google, care tocmai a prezentat Pixel Tablet. Google a renunţat să mai producă tablete în urmă cu câţiva ani, apoi s-a răzgândit şi a decis să revină pe această piaţă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.