Philip Morris Internaţional (PMI) a obţinut acordul Administraţiei pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din Statele Unite pentru comercializarea dispozitivului iQOS, care încălzeşte tutunul în loc să îl ardă, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania a depus două cereri la agenţia de reglementare, una pentru comercializarea dispozitivului, iar o alta pentru promocarea acestuia ca fiind mai puţin dăunător decât ţigările.

Agenţia nu a luat încă o decizie referitoare la cea de-a doua cerere.

”Cu toate că autorizarea unor noi produse pe bază de tutun nu înseamnă că acestea sunt sigure, procesul de evaluare asigură că vânzarea acestora corespunde protejării sănătăţii publice, ţinând cont de riscurile şi beneficiile pentru populaţie, în ansamblul lor”, a afirmat într-un comunicat directorul Centrului penttru Produse din Tutun al FDA, Mitch Zeller.

PMI va avea acum dreptul să vândă dispozitivele iQOS, Marlboro Heatsticks, Marlboro Smooth Menthol Heatsticks şi Marlboro Fresh Menthol Heatsticks.

PMI îşi desfăşoară activităţile în străinătate, astfel că produsele vor fi comercializate pe piaţa americană de către compania Altria, din Richmond, Virginia.

Chiar şi în lipsa afirmaţiei că produsul este mai puţin riscant decât ţigările, decizia FDA marchează o victorie pentru Philip Morris şi Altria, iQOS fiind o componentă majoră pentru viitorul ambelor companii, care încearcă să lase în urmă ţigările.

Numărul fumătorilor din Statele Unite continuă să atingă minime record, obligând companiile de tutun să se diversifice pentru a se dezvolta în continuare.

Acţiunile PMI au crescut cu 1,8%, iar cele ale Altria cu 2%, în urma informaţiei.

Sistemul de încălzire a tutunului al iQOS conţine trei părţi: un suport, un baton de tutun şi un încărcător.

Dispozitivul în formă de stilou conţine o placă din ceramică şi aur care încălzeşte batoanele de tutun Philip Morris până la o temperatură de 350 de grade Celsius. Tutunul din ţigări arde la temperaturi de cel puţin 600 de grade Celsius.

La analizarea cererii PMI, FDA a constatat că produsele iQOS ”conţin mai puţine chimicale toxice decât fumul de ţigară, iar multe dintre toxinele identificate sunt la un nivel mai scăzut”.

Agenţia a mai constatat că iQOS degajă un nivel similar de nicotină cu al ţigărilor tradiţionale, sugerând probabilitatea ca utilizatorii IQOS să poate face tranziţia în totalitate de la ţigări la acest dispozitiv.

Datele mai sugerează că nefumătorii şi copiii nu vor fi atraşi de iQOS, potrivit FDA. Cu toate acestea, agenţia restricţionează puternic modul în care poate fi comercializat iQOS, în special online şi pe reţelele de socializare.

Compania trebuie să informeze FDA în privinţa etichetelor, publicităţii, planurilor de marketing şi a modului în care intenţionează să restricţioneze accesul tinerilor, să facă publicitate şi promovări.

Altria va începe să vândă în curând iQOS în Atlanta, dar compania nu a precizat când. Compania intenţionează să deschidă în curând un magazin iQOS şi numeroase magazine mobile.

 Heatsticks, batoanele de tutun Marlboro utilizate cu dispozitivul iQOS, vor fi disponibile în circa 500 de magazine, între care Circle K, Murphy USA, QuikTrip, RaceTrac, Speedway şi alţi retaileri, potrivit Altria.

Anul trecut, produsele cu risc redus au general vânzări de 4,1 miliarde de dolari, respectiv aproximativ 14% din veniturile totale ale PMI, de 29,63 de miliarde de dolari. Compania vrea ca până în 2025 să crească această pondere la 38%-42%.

De la lansarea iQOS în Nagoya, Japonia, şi Milano, în 2014, Philip Morris a introdus produsul în peste 40 de pieţe din toată lumea, iar în unele zone dezvoltarea a fost puternică. În Statele Unite, iQOS intră pe o piaţă unde ţigările electronice cresc puternic, în special datorită companiei Juul. În decembrie 2018, Altria a investit 12,8 miliarde de dolari pentru a prelua o participaţie de 35% la Juul.

Centrul pentru Controlul şi Prevenţia Bolilor estimează că 34,3 milioane de adulţi din SUA fumează în prezent ţigări.

Philip Morris afirmă că iQOS va atrage fumătorii adulţi pentru că oferă o experienţă mai apropiată ţigărilor tradiţionale, dar una mai puţin dăunătoare.

Organizaţiile anti-fumat nu sunt de acord, afirmând că produsele cu tutun încălzit sunt cea mai recentă invenţie a marilor producători de tutun pentru a atrage oamenii cu produsele lor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.