Peste jumătate dintre comercianţii germani se aşteaptă la mai puţini clienţi şi la scăderea vânzărilor în perioada crucială a Crăciunului, potrivit unui sondaj efectuat în rândul a 550 de companii, efectuat de Asociaţia Germană pentru Retail, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Perspectivele afacerilor de Crăciun în acest an al coronavirusului sunt îngrijorător de proaste, în special pentru mulţi comercianţi din oraşe şi în special pentru casele de modă”, a declarat duminică directorul general al asociaţiei, Stefan Genth.

Aproximativ 52% dintre companii se aşteaptă la scăderea semnificativă a vânzărilor şi a clienţilor, după prelungirea, în decembrie, a măsurilor de carantină parţială, în timp ce 62% dintre comercianţii cu amănuntul intervievaţi sunt pesimişti în privinţa evoluţiilor afacerilor de Crăciun.

”Noiembrie şi decembrie sunt de obicei cele mai bune luni ale anului în privinţa vânzărilor pentru mulţi retaileri. Dacă aceste vânzări vor fi pierdute, multe afaceri vor avea probleme”, a arătat Genth.

Potrivit sondajului, 38% dintre companiile de comerţ cu amănuntul şi 45% dintre retailerii din  oraşe consideră că existenţa lor este în pericol.

Retailerii care comercializează bunuri pentru locuinţe, produse de tip DIY, mobilă şi alimente raportează în schimb afaceri foarte bune, în timp ce în cazul vânzărilor online este anticipată o creştere cu o treime faţă de anul anterior.

Pe ansamblu, asociaţia se aşteaptă ca vânzările din noimebrie şi decembrie să crească cu 1,2%, la aproape 104 miliarde de euro.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.