Gigantul american PepsiCo îşi propune să folosească energie electrică produsă 100% din surse regenerabile, pentru toate operaţiunile deţinute şi controlate de companie la nivel global, termenul pentru operaţiunile directe fiind 2030 iar pentru întreaga franciză şi terţi, 2040.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”PepsiCo Inc. vizează trecerea la energia electrică produsă din surse regenerabile în proporţie de 100% pentru toate operaţiunile deţinute şi controlate de companie la nivel global. Termenul pentru întreaga companie şi operaţiunile controlate direct este 2030, iar pentru operaţiunile terţilor, 2040. Având în vedere dimensiunea afacerilor PepsiCo la nivel global, 2,5 milioane de tone metrice de emisii de gaze cu efect de seră (GES) ar putea dispărea până în 2040 odată cu această tranziţie, echivalentul dispariţiei de pe drumurile publice a jumătate de million de maşini într-un an”, a anunţat grupul.

Acest anunţ are la bază eforturile globale ale companiei de a creşte utilizarea surselor regenerabile de energie şi trecerea anunţată la începutul acestui an la energia electrică din surse regenerabile în SUA, cea mai mare piaţă pe care activează compania.

„Având în vedere că efectele devastatoare ale schimbărilor climatice sunt resimţite în întreaga lume şi că industria alimentară este supusă unorpresiuni semnificative la nivel global, este necesar să acţionăm rapid. Ştim cât de mare este responsabilitatea care vine odată cu dimensiunea şi amploarea afacerilor noastre, aşa că trecerea operaţiunilor globale ale PepsiCo la utilizarea energiei electrice în proporţie de 100% din surse regenerabile este pasul corect şi cu un impact semnificativ în procesul nostru de implementare a proiectelor de sustenabilitate”, a spus Jim Andrew, Chief Sustainability Officer, PepsiCo.

La începutul acestui an, PepsiCo a semnat Business Ambition pentru angajamentul 1,5°C, alăturându-se altor companii de top şi acceptând provocarea de a stabili obiective ştiinţifice de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în conformitate cu limitarea încălzirii globale la 1,5°C, dezvoltând în acelaşi timp o strategie pe termen lung pentru realizarea de emisii nete zero până în 2050.

În prezent, PepsiCo achiziţionează energie electrică regenerabilă în 18 ţări, dintre care nouă folosesc deja în proporţie de 100% energie electrică din surse regenerabile. Odată cu trecerea din acest an la utilizarea acestui tip de energie în SUA, PepsiCo devine capabil să-şi furnizeze până la sfârşitul anului 2020, 56% din necesarul de electricitate prin surse regenerabile la nivel global, arată grupul.

Odată cu acest anunţ, PepsiCo se alătură RE100, o iniţiativă condusă de Climate Group în parteneriat cu CDP (Carbon Disclosure Project), care reuneşte cele mai influente companii ale lumii care şi-au asumat tranziţia la energie electrică în proporţie de 100% din surse regenerabile.

”Prin utilizarea energiei electrice din surse regenerabile în realizarea operaţiunilor sale globale, PepsiCo susţine odată în plus angajamentul puternic pe care şi l-a asumat în ceea ce priveşte combaterea efectelor schimbărilor climatice, argumentând în favoarea energiei regenerabile în afaceri. Investind în dezvoltarea de noi parcuri solare şi eoliene din întreaga lume pentru a-şi atinge obiectivul, PepsiCo aduce o contribuţie cu adevărat tangibilă la accelerarea tranziţiei către energia curată”, a declarat Sam Kimmins, şeful RE100.

Pentru tranziţia către energie electrică din surse regenerabile la nivel global, PepsiCo va apela la un portofoliu diversificat de soluţii, inclusiv contracte de achiziţie de energie care vor sprijini dezvoltarea de noi proiecte, cum ar fi fermele solare şi eoliene din întreaga lume, precum şi prin achiziţia certificatelor de energie, care vor permite tranziţia pe termen scurt către surse regenerabile în multe zone geografice. Compania va continua, de asemenea, să îşi extindă lista proiectelor eoliene şi solare în fabricile sale din întreaga lume. La începutul acestui an, pe acoperişul sediului central al PepsiCo din Purchase, New York au fost instalate panouri de energie solară.

”Schimbările climatice nu aşteptă, aşa că trebuie să răspundem rapid provocării pe care ne-o lansează. Afacerile noastre din nouă ţări europene folosesc deja electricitate în proporţie de 100% din surse regenerabile. PepsiCo Europa va urma calea pentru respectarea angajamentului global al companiei de a ajunge la utilizarea acestui tip de energie. Vom atinge acest obiectiv până în 2022 în toată Europa”, a spus Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europa

Produsele PepsiCo sunt consumate în peste 200 de ţări şi teritorii din întreaga lume, de peste un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat peste 64 miliarde dolari venit net în 2018, adus de un portofoliu de alimente şi băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker şi Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format din 22 de branduri ce generează fiecare peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail anuale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.