Furnizorul de servicii de plată PayU a anunţat, miercuri, că a achiziţionat Iyzico, procesator de plăţi digitale şi unul dintre start-up-urile din fintech cu cea mai mare ascensiune din Turcia, pentru suma de 165 milioane dolari.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Achiziţia, care se adaugă celor peste 500 de milioane de dolari investite de PayU în sectorul fintech şi M&A, reprezintă un pas înainte în misiunea companiei de a deveni liderul plăţilor online pe pieţele emergente şi principalul investitor global în fintech”, arată un comunicat al companiei.

Achiziţia va permite PayU să-şi consolideze poziţia de lider pe piaţa de plăţi online şi să accelereze creşterea şi eficienţa companiei în Turcia, o ţară cu o uriaşă oportunitate de creştere a comerţului electronic şi a plăţilor online, potrivit companiei.

”Chiar dacă piaţa de e-commerce din Turcia a avut o creştere stabilă de peste 10% în fiecare an, aceasta este încă în fază incipientă, comerţul online reprezentând sub 5% din întreaga piaţă de comerţ. Doar pentru piaţa de IMM-uri potenţialul este semnificativ, cu previziuni de creştere în următorii câţiva ani de 10 ori comparativ cu piaţa actuală. În prezent, doar 5% dintre IMM-urile din Turcia au o prezenţă online. În acelaşi timp, datorită programelor guvernamentale care susţin digitalizarea, se previzionează că procentul va creşte, acest lucru reprezentând o oportunitate pentru jucători precum platformele tip marketplace şi procesatorii de plăţi”, se arată în comunicat.

Completând serviciile digitale puse la dispoziţie de PayU, acordul va permite nu doar consolidarea prezenţei companiei în Turcia şi accelerarea parteneriatelor cu IMM-urile prin soluţiile automatizate ale Iyzico, ci şi facilitarea creării unei "punţi digitale" între Turcia şi ţările din Europa Centrală şi de Est şi Africa, pentru a încuraja comerţul online transfrontalier în monedele locale din fiecare regiune, potrivit companiei.

Înfiinţată în 2013, Iyzico furnizează servicii de plăţi electronice sigure pentru peste 300 de marketplace-uri (cu peste 400.000 de vânzători de diferite mărimi), precum şi pentru 30.000 de comercianţi online. Amazon, Nike, H&M şi Zara se numără printre partenerii din Turcia.

Tranzacţia a fost făcută pe fondul unei perspective pozitive pentru piaţa turcă în ceea ce priveşte comerţul electronic, plăţile online şi oportunităţile semnificative pentru IMM-uri. Aceasta este supusă aprobării autorităţilor de reglementare şi este aşteptată să se încheie în următoarele luni.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.