Patria Bank a realizat anul trecut un profit net de 20,24 milioane lei, în creştere cu 114%, de la 9,46 milioane lei în anul 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Venitul net bancar s-a majorat cu peste 18%, la 194,3 milioane lei.

Nivelul clienţilor activi a înregistrat o uşoară scădere de 2% in 2022, cauzată de segmentul Microintreprinderi, la 12.526 clienţi.

Evenimente
26 mai Energy Road - Energie la tine acasă
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

”Rezultatele financiare pentru anul 2022 prezintă un profit net de 20,2 milioane lei, în creştere cu 10,8 milioane lei, respectiv +114%, comparativ cu anul precedent. Patria Bank a continuat procesul de consolidare a profitabilităţii, proces ce survine din dezvoltarea veniturilor operaţionale corelată cu o evoluţie prudentă a costului riscului. Îmbunătăţirea profitabilităţii într-un mediu macroeconomic volatil şi incert denotă o evoluţie sustenabilă precum şi adaptabilitatea băncii la condiţiile actuale de piaţă”, arată raportul băncii.

Banca anunţă că a acordat credite noi în valoare de 968 milioane lei, ceea ce a condus la o creştere a portofoliului de credite performante cu 11% şi a activelor totale cu 9% comparativ cu anul 2021.

Alte repere financiare arată continuarea reducerii ratei creditelor neperformante (NPL) cu 186 puncte procentuale faţă de decembrie 2021 şi menţinerea ratei de acoperire a creditelor neperformante cu ajustări de depreciere la un nivel de peste 55%.

Vânzările de credite noi au avut o tendinţă ascendentă, în special pe segmentul creditelor ipotecare, acestea reprezentând aproximativ 75% din total vânzări credite noi în T4 2022. Vânzările de credite noi în T4 2022 au înregistrat un volum total de aproximativ 46 milioane lei echivalent, reprezentând 23% din totalul vânzărilor din anul 2022. Creditele in sold au înregistrat o evoluţie constantă în T4 2022, corelată cu vânzările noi şi cu acţiunile specifice de provizionare aplicate, înregistrând o creştere de 12,6 milioane lei echivalent, respectiv 20% din creşterea totală înregistrată în anul 2022.

De asemenea, creditele ipotecare în euro acordate în 2022 reprezintă 8% din total credite ipotecare în euro acordate la nivelul sistemului bancar.

Nivelul creditelor in sold acordate companiilor a înregistrat o evoluţie pozitivă faţă de decembrie 2021, respectiv o creştere cu 6,5%. Un pilon important în creşterea anuală de 6,5% l-a avut segmentul IMM datorită focus-ului în zona Mid Market în domenii precum imobiliare, energie verde, producţie, transport şi comerţ, acesta înregistrând o creştere de 25%. Segmentul Microintreprinderi a avut o creştere anuală de 4%, menţinându-se concentrarea pe acordarea de credite EASI, cu garanţie FEI (Fondul European de Investitii).

 Segmentul Corporate a avut o evoluţie aproximativ constantă, explicată de concentrarea în zona IMM - Mid Market. În T4 2022 banca a continuat să acorde credite pe toate segmentele de clienţi persoane juridice. Impactul negativ de 3% al creditelor in sold Agro vine în mare parte din sezonalitatea încasărilor subventiei APIA, parte din aceasta rambursând creditele existente. Aceasta este o particularitate a afacerilor din zona agricolă.

Sectorul IMM a înregistrat o performanţă mai bună în comparaţie cu anul precedent datorită concentrării băncii pe segmentul Mid Market unde au fost abordate tranzacâii medii, asigurandu-se atât creşterea profitabilităţii cât şi un control mai bun al riscului de credit. În T4 2022 toate segmentele de business au înregistrat crestere a vânzărilor, reprezentând 26% in total. Segmentele IMM şi Corporate, cu creşteri de 24%, respectiv 23%, au înregistrat tranzacţii în sectoarele imobiliare, energie verde şi producţie, în timp ce segmentul Micro a continuat acordarea de credite EASI cu garanţie FEI dar şi diversificarea portofoliului prin atragerea de credite de investiţii pe termen lung, înregistrând o crestere cu 32% faţă de volumele realizate până în septembrie 2022.

Segmentul Agro a înregistrat tranzacţii în zona investiţiilor în terenuri şi echipamente, dar şi pentru capital de lucru, înregistrând o creştere de 24% faţă de volumele vândute până în septembrie 2022. Vânzările de credite noi prezintă o uşoară scădere în anul 2022 faţă de anul precedent datorită unui cumul de factori atât macroeconomici şi geopolitici, cât şi datorită strategiei comerciale adoptate de Patria Bank.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.