Patria Bank a realizat anul trecut un profit net de 20,24 milioane lei, în creştere cu 114%, de la 9,46 milioane lei în anul 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Venitul net bancar s-a majorat cu peste 18%, la 194,3 milioane lei.

Nivelul clienţilor activi a înregistrat o uşoară scădere de 2% in 2022, cauzată de segmentul Microintreprinderi, la 12.526 clienţi.

”Rezultatele financiare pentru anul 2022 prezintă un profit net de 20,2 milioane lei, în creştere cu 10,8 milioane lei, respectiv +114%, comparativ cu anul precedent. Patria Bank a continuat procesul de consolidare a profitabilităţii, proces ce survine din dezvoltarea veniturilor operaţionale corelată cu o evoluţie prudentă a costului riscului. Îmbunătăţirea profitabilităţii într-un mediu macroeconomic volatil şi incert denotă o evoluţie sustenabilă precum şi adaptabilitatea băncii la condiţiile actuale de piaţă”, arată raportul băncii.

Banca anunţă că a acordat credite noi în valoare de 968 milioane lei, ceea ce a condus la o creştere a portofoliului de credite performante cu 11% şi a activelor totale cu 9% comparativ cu anul 2021.

Alte repere financiare arată continuarea reducerii ratei creditelor neperformante (NPL) cu 186 puncte procentuale faţă de decembrie 2021 şi menţinerea ratei de acoperire a creditelor neperformante cu ajustări de depreciere la un nivel de peste 55%.

Vânzările de credite noi au avut o tendinţă ascendentă, în special pe segmentul creditelor ipotecare, acestea reprezentând aproximativ 75% din total vânzări credite noi în T4 2022. Vânzările de credite noi în T4 2022 au înregistrat un volum total de aproximativ 46 milioane lei echivalent, reprezentând 23% din totalul vânzărilor din anul 2022. Creditele in sold au înregistrat o evoluţie constantă în T4 2022, corelată cu vânzările noi şi cu acţiunile specifice de provizionare aplicate, înregistrând o creştere de 12,6 milioane lei echivalent, respectiv 20% din creşterea totală înregistrată în anul 2022.

De asemenea, creditele ipotecare în euro acordate în 2022 reprezintă 8% din total credite ipotecare în euro acordate la nivelul sistemului bancar.

Nivelul creditelor in sold acordate companiilor a înregistrat o evoluţie pozitivă faţă de decembrie 2021, respectiv o creştere cu 6,5%. Un pilon important în creşterea anuală de 6,5% l-a avut segmentul IMM datorită focus-ului în zona Mid Market în domenii precum imobiliare, energie verde, producţie, transport şi comerţ, acesta înregistrând o creştere de 25%. Segmentul Microintreprinderi a avut o creştere anuală de 4%, menţinându-se concentrarea pe acordarea de credite EASI, cu garanţie FEI (Fondul European de Investitii).

 Segmentul Corporate a avut o evoluţie aproximativ constantă, explicată de concentrarea în zona IMM - Mid Market. În T4 2022 banca a continuat să acorde credite pe toate segmentele de clienţi persoane juridice. Impactul negativ de 3% al creditelor in sold Agro vine în mare parte din sezonalitatea încasărilor subventiei APIA, parte din aceasta rambursând creditele existente. Aceasta este o particularitate a afacerilor din zona agricolă.

Sectorul IMM a înregistrat o performanţă mai bună în comparaţie cu anul precedent datorită concentrării băncii pe segmentul Mid Market unde au fost abordate tranzacâii medii, asigurandu-se atât creşterea profitabilităţii cât şi un control mai bun al riscului de credit. În T4 2022 toate segmentele de business au înregistrat crestere a vânzărilor, reprezentând 26% in total. Segmentele IMM şi Corporate, cu creşteri de 24%, respectiv 23%, au înregistrat tranzacţii în sectoarele imobiliare, energie verde şi producţie, în timp ce segmentul Micro a continuat acordarea de credite EASI cu garanţie FEI dar şi diversificarea portofoliului prin atragerea de credite de investiţii pe termen lung, înregistrând o crestere cu 32% faţă de volumele realizate până în septembrie 2022.

Segmentul Agro a înregistrat tranzacţii în zona investiţiilor în terenuri şi echipamente, dar şi pentru capital de lucru, înregistrând o creştere de 24% faţă de volumele vândute până în septembrie 2022. Vânzările de credite noi prezintă o uşoară scădere în anul 2022 faţă de anul precedent datorită unui cumul de factori atât macroeconomici şi geopolitici, cât şi datorită strategiei comerciale adoptate de Patria Bank.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.