Parlamentarii europeni au optat joi să nu adopte o poziţie dură pentru reformarea legislaţiei în domeniul copyrightului, care are rolul de a obliga Google, Facebook şi alţi giganţi ai tehnologiei să îşi împartă veniturile cu publisherii, broadcasterii şi artiştii, după o campanie de lobby a companiilor de internet, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Decizia parlamentarilor este o victorie a companiilor de tehnologie, care se opun eforturilor UE de a asigura condiţii egale de afaceri în industriile creative, avertizând în privinţa pericolului cenzurii.

Reforma propusă în domeniul copyrightului se baazează pe o propunere a Comisiei Europene de a asigura că platformele online plătesc publisherilor, companiilor de broadcasting şi artiştilor o parte corectă din venituri.

O comisie a Parlamentului European a înăsprit o propunere de a da mai multă putere industriilor creative din Europa.

Cu toate aceestea, parlamentarii au votat joi împotriva începerii discuţiilor cu ţările UE pe baza recomandărilor comisiei parlamentare, iar Parlamentul trebuie acum să revizuiască propunerea pentru un vot care va avea loc în septembrie, înainte de a începe discuţiile cu statele membre care au adoptat deja o poziţie proprie.

”Lupta nu s-a terminat. Trebuie să ne asigurăm că, în septembrie, Parlamentul votează o actualizare a reglementărilor pentru copyright care protejează interesele creatorilor, protejând în acelaşi timp drepturile utilizatorilor internetului”, a declarat Julia Reda, parlamentar al Partidului Verzilor, care a coordonat opoziţia faţă de poziţia dură a comisiei parlamentare.

Facebook a exprimat speranţa ”că dezbaterile care vor continua se vor concentra pe rolul original de a proteja copyrightul şi pe asigurarea unei pieţe vibrante pentru creatorii de conţinut”.

Microsoft a salutat votul parlamentarilor, afirmând că regulile referitoare la copyright trebuie să se concentreze pe inovaţie şi cercetare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.