În urmă cu trei ani, preşedintele diviziei de experienţe a Disney, Josh D’Amaro, stătea într-un Disneyland aproape gol din cauza restricţiilor impuse de autorităţile americane în timpul pandemiei de COVID. Strada principală a parcului tematic din California era liniştită: fără melodii vesele de la renumitul cvartet de frizerie Dapper Dans, ny se auzea niciun clopoţel de trenuleţ şi nici un miros răspândit de conurile de vafe de la Gibson Girl Ice Cream Parlour, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Trecuse mai bine de un an de când pandemia de COVID forţase parcurile Disney să se închidă, dar D’Amaro, preşedintele diviziei de experienţe a Disney, era încrezător că oaspeţii vor intra din nou când porţile se vor redeschide.

Încrederea lui a fost întemeiată. Divizia lui D’Amaro este acum segmentul Disney cu cele mai bune performanţe, revigorându-se şi oferind stabilitate în ultimele trimestre, pe măsură ce Disney îşi adaptează afacerea de divertisment pentru a se potrivi cu obiceiurile consumatorilor care s-au schimbat după pandemie.

În acea zi liniştită din 2021, D’Amaro era responsabil de divizia de parcuri, experienţe şi produse de larg consum, numită acum doar experienţe, de doar puţin mai mult de un an. El a preluat conducerea când Bob Chapek a fost numit CEO, la începutul anului 2020.

D’Amaro a petrecut o mare parte din acele 12 luni ocupându-se de pierderi operaţionale substanţiale din cauza închiderii parcurilor la nivel global, a unei flote de nave de croazieră andocate şi a unei scăderi a vizitelor în hoteluri.

Veniturile diviziei de experienţe a Disney au coborât cu 35% în 2020, o scădere de aproape 10 miliarde de dolari faţă de cele 26,2 miliarde de dolari înregistrate de divizia de experienţe în anul anterior pandemiei. Apoi, veniturile au scăzut cu încă 3% în 2021.

Dar multe s-au schimbat în trei ani.

D’Amaro – stând într-o sală de conferinţe din Burbank, la o oră nord de Disneyland şi la doar câteva mile de inima motorului creativ al parcului tematic Disney, Walt Disney Imagineering – are cu ce să se laude.

Divizia de experienţe a înregistrat venituri record de 32,5 miliarde de dolari în anul fiscal 2023, o creştere cu 16% faţă de anul precedent.

Venitul din exploatare a crescut cu 23% la 8,95 miliarde de dolari.

D’Amaro a descris pandemia ca fiind ”o oportunitate de a respira” şi un moment pentru divizia sa să ”se gândească la cum dorim să arate viitorul”.

„Aşa că, oricât de dificilă a fost această situaţie, am văzut-o ca pe o platformă, un nou punct de vedere pentru a ne uita la operaţiune”, a spus el.

În timp ce parcurile sale au fost închise, Disney a continuat construcţia terenului său tematic Avengers Campus în Disneyland şi a reuşit să modifice vechile favorite, cum ar fi Caruselul Regelui Arthur. Şi a construit noi curse şi a renovat altele, în anii care au urmat.

World of Frozen s-a deschis în Hong Kong Disneyland în noiembrie, iar un teren Zootopia a fost deschis în Shanghai Disneyland în decembrie.

Compania a lansat, de asemenea, două noi plimbări la Walt Disney World din Florida: o plimbare cu tematica ”Gardienii Galaxiei” în parcul său Epcot în 2022 şi un roller coaster cu tematică ”Tron” în Regatul Magic, în aprilie 2023.

În plus, compania a renovat atracţiile şi zonele de parcuri tematice, transformând zona Pacific Wharf din Disneyland’s California Adventure în San Fransokyo Square, bazată pe hitul animat ”Big Hero 6”, actualizând Mickey’s Toon Town la Disneyland şi făcând transformări majore la Epcot.

Aceste investiţii, împreună cu noua tehnologie în comanda de pe dispozitive mobile şi capacitatea oaspeţilor de a plăti pentru a trece în primul rând pentru anumite curse, au făcut ca oaspeţii să vină şi au sporit câştigurile Disney într-un moment în care divizia de divertisment se luptă să-şi recapete întârzierea.

”Stând aici acum, astăzi, aţi văzut rezultatele noastre; rezultatele noastre au stabilit recorduri, cel mai recent veniturile din ultimul trimestru”, a spus D’Amaro.

”Venituri record, marje record, venituri din exploatare record. Deci, recuperarea a fost rapidă, a fost puternică. Dar, mai important, cred că viitorul pare incredibil de luminos pentru segmentul nostru – şi pentru companie, sincer.”

 În 2023, experienţele a fost cea mai performantă parte a afacerii Disney, reprezentând 36% din veniturile totale ale companiei, dar 70% din veniturile operaţionale.

Între timp, divizia de divertisment a Disney, care include afacerile sale de cinematografe şi streaming, a reprezentat 45% din venituri, dar doar 11% din veniturile operaţionale.

Capacitatea de a obţine mai mult din parcuri în ultimii ani a fost crucială pentru CEO Bob Iger şi consiliul de administraţie al Disney, deoarece au încercat să facă compania mai profitabilă şi să îmbunătăţească performanţa acţiunilor.

Miercurea trecută, Disney a învins lupta cu investitorul activist Nelson Peltz, realegându-şi consiliul de administraţie complet.

Puterea diviziei este motivul pentru care Disney s-a angajat să investească 60 de miliarde de dolari în experienţe în următorii 10 ani - o parte cheie a strategiei sale de a menţine parcurile proaspete şi relevante într-un segment competitiv.

D’Amaro a spus că aproximativ 70% din aceşti bani vor fi direcţionaţi către ”noi experienţe” în parcuri interne şi internaţionale, împreună cu liniile de croazieră.

Celelalte 30% din investiţii vor merge către tehnologie şi infrastructură, inclusiv întreţinerea atracţiilor existente.

Inovaţia în parcurile tematice a fost un obiectiv central de când Walt Disney conducea compania.

Fondatorul Disney obişnuia să spună că parcurile sale tematice ”nu vor fi niciodată terminate” şi vor evolua pentru a satisface cererea consumatorilor şi gusturile în schimbare, împreună cu evoluţiile tehnologice.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.