Huawei a publicat rezultatele financiare oficiale pentru anul 2017, anunţând o creştere solidă în ceea ce priveşte business-ul companiei. Cifra de afaceri totală a companiei a fost de 603,6 miliarde yuani chinezeşti (92,5 miliarde dolari, sumă calculată la cursul de schimb de la sfârşitul anului trecut), înregistrând o creştere de 15,7% faţă de 2016.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Profitul net a fost de 47,5 miliarde yuani chinezeşti (7,3 miliarde dolari), înregistrând o creştere de la an la an de 28,1%. Huawei a livrat în 2017 un total de 153 milioane de unităţi (inclusiv smartphone-urile din gama Honor) şi a raportat o cifră de afaceri anuală de 237,2 miliarde yuani chinezeşti (36,4 miliarde dolari), în creştere cu 31,9% faţă de anul precedent.

Huawei, un brand din ce în ce mai iubit la nivel global

Concentrându-se pe caracteristici inovatoare şi o experienţă superioară, Huawei a făcut numeroase progrese pe piaţa high-end, pe parcursul anului trecut, a pus la dispoziţie modelele sale unui public mai larg şi a muncit din greu pentru a oferi clienţilor cea mai bună experienţă de utilizare din toate punctele de vedere. În 2017, brand-ul marchează următoarele reuşite:

  1. Flagship-urile Huawei, cele ale seriei P şi Mate, au reprezentat un adevărat succes printre consumatorii din întreaga lume, ducând la creşterea influenţei companiei pe piaţa high-end de la nivel global. Livrările totale ale modelelor Huawei P10 şi Huawei Mate 9 au depăşit 20 de milioane de unităţi.
  2. Notorietatea de brand, recunoaşterea şi reputaţia cresc în rândul consumatorilor de la nivel global, iar cota de piaţă a crescut rapid. Printre realizările majore obţinute în 2017 de companie, se numără:Smartphone-urile gamei Huawei şi Honor însumează împreună mai mult de 10% din cota de piaţă globală. Astfel, Huawei se poziţionează ferm printre primii trei producători de telefoane din lume;
  • Notorietatea de brand la nivel mondial a ajuns la 86% în 2017, fiind vorba despre o creştere de cinci procente faţă de rezultatul înregistrat în 2016, care a fost de 81%. În afara Chinei, brand awareness-ul a crescut de la 64% la 74%;
  • Pe pieţele din afara Chinei, numărul de consumatori care iau in considerare un dispozitiv Huawei atunci când doresc să achiziţioneze un smartphone a înregistrat o creştere de 100% de la an la an, rezultat ce clasează pentru prima dată compania Huawei printre primii trei producători globali în această categorie.
  • Flagship-urile companiei sunt din ce în ce mai preferate de consumatori, ceea ce a dus la creşterea cotei de piaţă la peste 10% în categoria modelelor high-end ce au preţuri de peste 500 dolari.
  1. Dispozitivele inteligente ale companiei au fost, de asemenea, foarte bine primite pe pieţele regionale. Rezultatele notabile în 2017 includ:
  • Huawei (inclusiv gama Honor) s-a menţinut în China cu cea mai mare cotă de pe piaţa smartphone-urilor, devenind astfel cel mai recomandat brand din industria telefoanelor mobile din această ţară, rezultat ce marchează o premieră pentru un brand chinezesc. Acest premiu a fost acordat companiei de către una din cele mai renumite agenţii de rating a mărcilor, Chnbrand, bazat pe Indexul China Net Promoter Score (C-NPS);
  • În Europa, smartphone-urile Huawei au câştigat o recunoaştere deosebită din partea consumatorilor din diferite tari, precum Germania, Finlanda, Danemarca, Spania şi Italia, îmbunătăţind atât cota de piaţă, cât şi reputaţia brand-ului. Huawei s-a clasat pe locul doi în topul celor mai apreciate branduri în câteva din aceste ţări.
  • În zona Asia Pacific, Huawei a făcut progrese în ţări precum Japonia, Malaezia şi Thailanda, unde cota de piaţă se află în continuă creştere. În ţările cheie, cum ar fi Japonia, rata de apreciere a brandului s-a dublat.
  • În America Latină, Orientul Mijlociu şi Africa, business-ul companiei în materie de smartphone-uri a crescut constant, cu o cotă de piaţă de peste 15%. În ţările cheie, inclusiv Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Africa de Sud, Mexic şi Columbia, Huawei s-a clasat pe locul trei în ceea ce priveşte aprecierea brandului, iar diferenţa dintre Huawei şi primele două mărci continuă să devină din ce în ce mai mică.

Îmbunătăţirea experienţei consumatorilor

Diviza Consumer BG s-a concentrat şi în 2017 pe îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor, în timp ce cota de piaţă şi notorietatea de brand au crescut constant. Eforturile companiei s-au concentrat asupra inovării produselor, serviciilor integrate în dispozitive, transformării canalelor de distribuţie şi serviciilor de after sales oferite clienţilor, toate cu scopul de-a îmbunătăţi în permanenţă experienţa utilizatorilor şi de a consolida poziţia ca marcă globală premium.

În materie de inovaţii integrate în produsele din portofoliu, Huawei se concentrează asupra nevoilor practice ale consumatorilor şi asupra celor mai frecvente sau des întâlnite scenarii de utilizare, şi reuşeşte acest lucru prin intermediul Inteligenţei Artificiale (AI), menită să transforme smartphone-urile Huawei din device-uri “smart” în device-uri inteligente, care înţeleg cu adevărat utilizatorul. În octombrie 2017, Huawei a lansat seria Mate 10, care a schimbat cu adevarăt standardele din industrie. Acest dispozitiv este primul pas major şi important în evoluţia de la smartphone-uri la telefoane cu adevărat inteligente:

  1. Seria Mate 10 integrează în sistemul dual-camera tehnologia AI, gestionarea inteligentă a bateriei oferită tot de Inteligenţa Artificială, asistenţi inteligenţi şi funcţionalitate HiTouch intuitivă. Aceste funcţii oferă o experienţă atât pozitivă, cât şi personală, depăşind limitele a ceea ce pot oferi smartphone-urile tradiţionale.
  2. În ceea ce priveşte serviciile integrate in device-urile din portofoliu, Huawei AppGallery este o platformă de aplicaţii sigură şi de încredere pentru utilizatori, oferind un mecanism de verificare a securităţii pe patru niveluri, care protejează utilizatorii de riscurile legate de securitatea aplicaţiilor. În 2017, au fost efectuate prin intermediul Huawei AppGallery 61 de miliarde de descărcări, care a oferit, de asemenea, peste 600 de aplicaţii plătite din 18 categorii. În 2017, progresele înregistrate în aplicaţiile şi serviciile software proprietare Huawei au inclus următoarele:
  • Aplicaţia Huawei Pay a integrat serviciile a 66 de bănci şi a fost disponibilă pe 20 de modele de dispozitive, inclusiv smartphone-uri şi ceasuri inteligente. Mai mult, aplicaţia poate fi folosită pentru transportul public din Beijing, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, Suzhou, Wuhan, Guangxi şi multe alte oraşe;
  • Huawei Video, Huawei Music şi Huawei Reader au câştigat un număr din ce în ce mai mare de utilizatori;
  • Skytone, un serviciu de date internaţional, a fost disponibil în peste 80 de ţări şi regiuni. Datorită acestui serviciu, consumatorii pot accesa Internetul pe mobil oriunde în lume, fără sa utilizeze o cartelă SIM.

În ceea ce priveşte zona de retail şi de dezvoltare a canalelor de distribuţie, în decembrie 2017, Huawei avea peste 45.000 de magazine de retail în întreaga lume, înregistrând astfel o creştere de aproximativ 10% de la an la an. Compania continuă să se concentre asupra oferirii unei experienţe de utilizare premium, intuitivă şi simplă, mizând mai mult pe dublarea calităţii şi mai puţin pe cea a cantităţii. Progresele companiei includ deschiderea unor magazine menite să asigure consumatorilor o experienţă de top, în Italia, EAU, Malaezia, Thailanda, România şi multe alte ţări, în prezent existând un număr total de peste 3.000 de astfel de magazine în întreaga lume, reuşită ce reprezintă o creştere de peste 200% de la an la an.

În ceea ce priveşte zona de customer service, Huawei îşi extinde constant serviciile în cât mai multe regiuni, explorând şi descoperind noi forme de servicii menite să ofere utilizatorilor o experienţă mult mai facilă şi mai personală:

  • Service-uri: începând cu ultimul trimestru al anului 2017, Consumer BG a avut peste 1.400 de centre de service în 105 ţări şi regiuni, incluzând aproape 800 de magazine de service branduite. Toate centrele de service oferă o gamă variată de servicii de reparaţii de bază, la care consumatorii pot apela oricând în cazul în care întampină situaţii neprevăzute cu smartphone-ul lor şi necesită servicii de reparaţii profesioniste. De asemenea, pot face programări, pot apela la serviciul de curierat asigurat de service-uri sau pot trimite mesaje echipei de specialişti Huawei pe e-mail. Serviciile cu valoare adăugată, cum ar fi asigurarea ecranului, garanţiile extinse şi tranzacţiile comerciale, sunt, de asemenea, disponibile în service-urile Huawei.
  • Servicii online: serviciul online pentru clienţi este acum disponibil în 65 de limbi şi 111 ţări şi regiuni. Serviciile sunt disponibile prin intermediul liniei de asistenţă, pe Internet, în social media, prin e-mail şi prin diverse modalităţi Self-service, oferind consumatorilor acces la un suport mai rapid şi mai eficient.

O nouă eră tehnologică cu un ecosistem deschis

Prin Machine Learning şi analiza datelor, telefoanele inteligente vor juca multe roluri în viaţa de zi cu zi. În cadrul Huawei Consumer BG, inovaţia în materie de produse inteligente şi ecosisteme este gestionată în conformitate cu această viziune.

  1. În 2017, Huawei a lansat Kirin 970, un chipset cu Inteligenţă Artificială, care integrează o unitate specială de procesare a reţelelor neuronale (NPU). Acest chipset este disponibil pe modelele seriilor Mate 10 şi P20, contribuind la eliminarea blocajelor în performanţele procesorului şi la stabilirea unui nou potenţial în interacţiunea om-maşină.
  2. Chipset-urile Kirin sunt fundamentul ecosistemului HiAI. Construit pe avantajele distincte ale Huawei în Inteligenţa Artificială utilizată în procesoare, dispozitive şi cloud, acest ecosistem integrează chipset-urile Kirin, interfaţa intuitivă EMUI şi serviciile inteligente într-o platformă AI pentru telefoanele mobile. Această platformă este deschisă dezvoltatorilor şi partenerilor globali, dând naştere unei noi lumi a aplicaţiilor inteligente.
  3. Pentru a oferi o experienţă inteligentă pentru fiecare scenariu, Huawei îşi extinde prezenţa in domeniul PC-urilor, tabletelor, accesoriilor inteligente, caselor inteligente şi vehiculelor conectate. Aceste extinderi includ următoarele:
  • Livrările de tablete Huawei au înregistrat o creştere de 40% de la an la an, în ciuda unei pieţe lente, rezultat care clasează Huawei în top trei producători de tablete la nivel mondial în ceea ce priveşte cota de piaţă.
  • Lansarea celei de-a doua generaţii MateBook şi premiile acordate MateBook X, care a câştigat o serie de distincţii la CES Asia, inclusiv premiul “Best PC” sau “Tablet and Best Experience”, pentru designul său contemporan şi performanţele puternice.

Casele inteligente vor fi o componentă cheie a unei lumi inteligente. Huawei Consumer BG avansează în ceea ce priveşte utilizarea şi operaţiunile ecosistemului smart home HiLink, având în vizor 3 etape menite să asigure o dezvoltare mai amplă a ecosistemului:

  1. Prima etapă constă în creşterea conectivităţii, în timpul căreia toate dispozitivele vor fi conectate;
  2. A doua etapă constă în conectivitatea completă, în timpul căreia oamenii, dispozitivele şi serviciile vor fi conectate;
  3. În cea de-a treia etapă, va exista conectivitatea inteligentă, în care dispozitivele vor fi capabile să înveţe singure şi să colaboreze inteligent când vine vorba de o serie de scenarii complexe ale aplicaţiilor.

Prin intermediul ecosistemului de smart home HiLink, Huawei a lucrat îndeaproape cu peste 80 de branduri, implicând mai mult de 50 de categorii de produse. Acest ecosistem a lansat peste 300 de produse împreună cu parteneri din domeniul smart home, din categorii precum aparatură electrocasnică, imobiliare şi servicii de conţinut.

Huawei Consumer BG consideră că competitivitatea începe şi se termină cu consumatorii. În acest sens, în 2018 compania va continua să inoveze tehnologiile cheie - inclusiv AI, AR şi VR - pentru a ghida evoluţia de la dispozitive smart la dispozitive inteligente. Cu capabilităţi end-to-end care optimizează sinergia dintre chipset-uri, dispozitive şi cloud, obiectivul principal al Huawei Consumer BG este de a oferi o experienţă pe care consumatorii nu au trăit-o niciodată şi de a conduce transformarea industriei de dispozitive inteligente.

Despre Huawei Consumer BG

Produsele şi serviciile Huawei sunt disponibile în peste 170 de ţări şi deservesc o treime din populaţia lumii. În anul 2017, Huawei s-a clasat pe locul al doilea în ceea ce priveşte livrările de smartphone-uri la nivel global. Compania deţine 17 centre R&D în ţări precum Statele Unite, Germania, Suedia, Rusia, India, China şi Finlanda. Făcând parte din cele 3 filiale ale companiei Huawei, Huawei Consumer BG pune la dispoziţia utilizatorilor săi telefoane mobile, tablete, accesorii inteligente, dispozitive pentru acasă şi servicii cloud etc. Cu peste 30 de ani de expertiză în domeniul telecomunicaţiilor, Huawei este orientată spre a oferi soluţii inovatoare, care se traduc în experienţe extraordinare pentru consumatorii de pretutindeni.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.