Nouă mari firme internaţionale de inginerie au depus oferte de participare la licitaţia organizată pentru atribuirea celui mai mare şi complex proiect de infrastructură aeroportuară din România: proiectarea noului terminal al Aeroportului Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti şi a infrastructurii aeroportuare aferente. Valoarea estimată a serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică se ridică la aproximativ 40 milioane euro. Noul terminal de pasageri se va întinde p o suprafaţă de aproximativ 176.000 mp, care să acomodeze un trafic prognozat pentru anul 2040 de 30 milioane pasageri/an. Va avea minimum 48 de standuri noi de parcare aeronave şi minimum 20 de punţi de îmbarcare. Potrivit ultimelor estimări, noul terminal, al doilea al celui mai mare aeroport din România, va costa peste 1 miliard de euro.
”Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a primit din partea unor mari firme internaţionale de inginerie 9 oferte de participare la licitaţia organizată pentru atribuirea celui mai mare şi complex proiect de infrastructură aeroportuară din România: proiectarea noului terminal al Aeroportului Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti şi a infrastructurii aeroportuare aferente”, anunţă CNAB, care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei.
Termenul-limită pentru evaluarea ofertelor este data de 5 decembrie 2025.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
Principalul obiectiv al proiectului este realizarea noului terminal de pasageri, cu o suprafaţă de aproximativ 176.000 mp, care să acomodeze un trafic prognozat pentru anul 2040 de 30 milioane pasageri/an (traficul de pasageri la orele de vârf în noul terminal va putea ajunge la 6.500 de pasageri/oră).
Facilităţile noului terminal vor fi comparabile cu marile aeroporturi europene: minimum 48 de standuri noi de parcare aeronave; minimum 20 de punţi de îmbarcare; spaţii generoase pentru pasageri, sisteme moderne de benzi de bagaje (sosiri şi plecări), echipamente de control de securitate, sisteme moderne pentru informarea pasagerilor, iluminare ambientală, acustică optimă, climatizare eficientă şi semnalizare intuitivă, saloane de protocol pentru clienţii companiilor aeriene, zone diverse de comerţ, toate dimensionate pentru a realiza ”IATA Optimum Level of Service”.
Noul terminal va fi destinat atât companiilor aeriene legacy, cât şi operatorilor low cost, care vor avea o zonă specială de îmbarcare/debarcare.
Aeronavele vor dispune de noi căi de rulare moderne, realizate pe o nouă infrastructură aeroportuară. Terminalul va dispune de conectivitate multimodală: rutieră şi feroviară, cu staţii pentru transportul public de călători, autocare şi taxi. Se va realiza inclusiv o reţea complexă de drumuri de acces în zonele de landside şi airside, pentru asigurarea conexiunilor rutiere, cu drumuri şi pasaje subterane, între terminalul actual şi viitorul terminal.
Durata totală de implementare a contractului este de 126 de luni, dar terminalul va fi realizat modular, ceea ce va permite punerea etapizată în exploatare, pentru a acomoda treptat traficul aerian aflat în creştere.
Valoarea estimată a serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică se ridică la aproximativ 40 milioane euro.
Participanţii la licitaţie sunt:
1. Dar AlHandasah Poland Sp. zoo (lider), având ca terţi susţinători şi subcontractanţi companiile Maffeis Engineering, Dar AlHandasah Consultants Shair and Partners BSC, Dar Al-Handasah Consultants (Shair & Partners) SAL, Geocon Global Consulting şi Muzeul Naţional de Istorie a României;
2. Asocierea Electroproiect, CEMS EPC, Arcadia AEN Architecture & PM, Intecsa Engineering Group, cu Electroproiect ca lider şi subcontractanţii/terţii/ofertanţii Estudio Lamela, Geostud, Viarium Ingenieria, Eren Cons, Popp & Asociaţii, CEMS EPC, Muzeul Olteniei Craiova, Compania de Consultanţă în Energie şi Mediu SA, Aero Project, Gauss, Premium Business Services, Geotesting CI, Arcadia AEN Architecture & PM şi Bemel AG, Intecsa Engineering Group, S.A.U;
3. Asocierea Consis Proiect (lider), Romair Consulting, avand ca terţi/subcontractanţi/ofertanţi companiile DS Birou de Arhitectură, ALG Global Infrastructure Advisors, Vidal Y Asociados Estudio de Arquitectura SLP, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu", Apron Aeropuertos, Romair Consulting (ofertant), Prointec şi Airport Gurus;
4. Asocierea Eurocerad International (lider), Seingim Global Service, 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA, Specialist Smart Group, cu subcontractanţii/terţii/ofertanţii Greenviro, Specialist Consulting, ABC Development Aviation, Seingim Global Service, Steerforth Consult, 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA, Specialist Smart Group, Archaus, Magal Security Systems LTD, Systematica, Mondev Real Estate, Danavi, Petrodesign, Electrical Integration Systems, Self Trust, Aquacon Proiect, Cornel & Cornel Topoexim şi Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi;
5. Asocierea Quadratum Architecture (lider), Power Electric, con gaz prest, Concelex Engineering, cu subcontractanţii/terţii/ofertanţii MC General Construct Engineering, Consitrans, KVB Consulting & Engineering, Haskoning Nederland BV, operating as NACO, Netherlands Airport Consultants, Convergint Romania, Power Electric, con gaz prest, Geosond, Miri Dan Proiect, Edit Structural, Concelex Engineering;
6. Asocierea Maristar Com (lider), Infranova Solutii Tehnice în Construcţii, Re-Act Now Architecture, cu subcontractanţii/terţii/ofertanţii Carmen Geoproiect si Bobotis+Bobotis Architecs Limited Liability Company, Infranova Solutii Tehnice în Construcţii, Re-Act Now Architecture;
7. Asocierea Setec International (lider), Concrete & Design Solutions, Artelia SAS , Urban Scope, cu subcontractanţii/terţii/ofertanţii Concrete & Design Solutions, Artelia SAS , Urban Scope, EPC - Consultanţă de Mediu, Global GIS Consulting AG, DP Proiect Instal, Carmen Geoproiect, Aquaproiect şi Selfconsulting;
8. Asocierea Leviatan Design (lider), Ubitech Construcţii, cu subcontractanţii/terţii/ofertanţii Petrodesign, Pintilie Partners Architecture Engineering, Instal Data Proiect, Start SRL, Triptic Architecture & Engineering, Vital Proiect, EPC - Consultanţă de Mediu, Raluca Şerban Environmental Consultancy şi Profesional Construct Proiectare;
9. Asocierea Concept Structure (lider), Westfourth Architecture, cu subcontractanţii/terţii/ofertanţii companiile Quadrante Engenharia E Consultoria, MVRDV BV, Prodesign Engineering & Construction, Almo Design, Westfourth Architecture, Pipe Design şi Metrans Engineering.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.