Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat miercuri într-o postare pe Facebook că a scos de la sertar proiectul Autostrăzii Braşov- Făgăraş şi a lansat miercuri licitaţia pentru proiectul tehnic.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“Am scos de la sertar proiectul Autostrăzii Braşov- Făgăraş. Licitaţia pentru proiectul tehnic, lansată astăzi. În sfârşit, acest proiect ţinut la sertar ani de zile face primii paşi către realizare: a fost lansată licitaţia pentru documentaţia tehnică a autostrăzii”, a anunţat ministrul Transporturilor.

Ministrul a subliniat faptul că a anunţat revitalizarea acestui proiect în prima conferinţă de presă, pe 15 ianuarie. “Mă bucur nespus că vă pot informa despre o nouă promisiune respectată”, a completat Drulă.

Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul - parte din Autostrada Transilvania - este scos la licitaţie pentru completarea studiului de fezabilitate şi pentru elaborarea proiectului tehnic.

Licitaţia este una „pe model nou”, în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNAIR) primeşte la final întreaga documentaţie tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitaţia pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute şi fără surprize în teren. 

“Un exemplu bun în acest sens este Autostrada Moldovei - A7, la care, în luna mai, vom lansa licitaţia pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv”, a completat ministrul.

Drulă susţine că în aceste trei luni de mandat, CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitaţii, iar autostrada Braşov - Făgăraş este prima care beneficiază de această reformă.

“Printre avantajele noului caiet de sarcini se numără: termene realiste pentru realizarea activităţilor; corelarea obiectivelor naţionale şi europene cu cele locale prin implicarea autorităţilor locale ca stakeholderi în proiect; uniformizarea documentaţiei tehnice, dar şi a celei contractuale; plăţi intermediare definite corect şi corelate cu graficul de realizare a proiectului”, a explicat ministrul, care a mai spus că pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. “Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială”, a concluzionat Drulă.

În cadrul aceleiaşi postări, ministrul Transporturilor a menţionat că studiul de fezabilitate pentru sectorul Sibiu-Făgăraş a fost în sfârşit finalizat. Mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârşitul lui aprilie. Ulterior, Ministerul Transporturilor va lansa licitaţia pentru construirea acestui tronson.

 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.