Compania de stat Poşta Română ar putea deveni profitabilă, chiar dacă nu se află într-o situaţie financiară prea bună, dacă statul ar face investiţii de circa 170 milioane lei în infrastructura digitală, a declarat marţi ministrul Comunicaţiilor, Augustin Jianu, în cadrul evenimentului WeLoveDigital Forum organizat de Profit.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În luna februarie a acestui an, în timpul unui interviu acordat News.ro, Jianu a subliniat importanţa capitalizării Poştei Române, în condiţiile în care piaţa de e-commerce este în creştere, iar Poşta poate onţine venituri consistente în acest sector. În plus, compania ar trebui să-şi diversifice cât se poate de mult serviciile, nu doar pe coletărie, dar şi pe zona financiar-bancară.

Dacă statul ar investi circa 170 milioane de lei, compania ar deveni profitabilă, consideră Jianu.

”Poşta poate fi foarte profitabilă, chiar daca nu e în cea mai bună situaţie financiară acum. Cu o creştere a capitalului de 170 milioane lei, situaţia companiei se poate îmbunatăţi semnificativ”, a declarat Jianu.

În februarie, ministrul a declarat că trebuie făcute investiţii în centre automate de triaj, fără de care Poşta nu poate să intre în reţelele mari de coletărie şi să fie conformă cu standardele solicitate de ceilalţi operatori. Marele avantaj al companiei, potrivit lui Jianu, este o reţea foarte mare, care permite Poştei să ofere servicii către populaţie în zone unde nu sunt prezenţi alţi competitori, mai ales în zona de servicii financiare.

La finalul lui 2015, Poşta Română avea datorii totale de 645,6 milioane lei (143,5 milioane euro). Poşta Română are aproape 25.000 de angajaţi, fiind cel mai mare angajator din România. Compania a revenit pe profit în 2014, după ce a disponibilizat 3.650 de angajaţi în 2013, printr-o concediere colectivă.

Compania a înregistrat, în primele şase luni din 2016, un profit brut de 19,6 milioane de lei (4,4 milioane de euro), în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.