Ministerului Transporturilor solicită suma de 35,4 milioane lei cu TVA, din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru realizarea în regim de urgenţă a unor lucrări de intervenţie şi înlăturare a efectelor calamităţii naturale produse ca urmare a viiturii care a afectat un sector de drum din DN 1R din judeţul Cluj, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pagubele au fost estimate în baza evaluărilor făcute de către Instituţia Prefectului din Judeţul Cluj.

”Având în vedere situaţia gravă, întrucât în urma calamităţii produse, traficul către localităţile aferente DN 1R a fost afectat, fiind necesară închiderea podului de la km 6+340 şi devierea pe varianta ocolitoare şi ţinând cont de faptul că Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu dispune de fondurile necesare, prin prezentul proiect se propune, conform devizelor generale, alocarea sumei de 35.479.597 lei cu TVA (29.859.364 lei fără TVA) din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020 pentru Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor”, arată nota de fundamentare.

Drumul naţional DN 1R face legătura între DN 1 Huedin, judeţul Cluj, şi DN 75 Albac, judeţul Alba, având o lungime totală de 80 km, clasa tehnică a drumului este III, fiind un drum de interes turistic şi economic pe zona Munţilor Apuseni.

În data de 16 iunie 2020, în urma unei ploi torenţiale în zona unui sector de drum din DN 1R, s-a produs o creştere bruscă a debitului pârâului Coca, fapt ce a condus la ruperea unor porţiuni de drum.

”Amânarea luării măsurilor necesare pentru realizarea în regim de urgenţă a unor lucrări de intervenţie şi înlăturarea efectelor calamităţilor naturale produse ca urmare a viiturii care a afectat  sectorul de drum DN 1R, din judeţul Cluj, va conduce la creşterea suprafeţei de teren cu impact major asupra asigurării traficului rutier în condiţii de siguranţă, având în vedere gradul de degradare, creşterea valorilor de trafic pe variante ocolitoare, care vor conduce la ambuteiaje, pierderi de ordin financiar în domeniul turismului având în vedere obiectivele de interes din zona cât şi frumuseţea traseului, unic în România”, se mai arată în proiectul de act normativ.

Lucrările care trebuie realizate în regim de urgenţă sunt:lucrări la podul de la km 6+340; zid de sprijin pe aproximativ 3,5 km; refacere sistem rutier şi siguranţa circulaţiei pe sectorul de drum km 14+000-22+000 pe o lungime de aproximativ 3,5 km; refacere parte carosabilă pe sectorul de drum 14+000-22+000; lucrări de amenajare albie; lucrări decolmatare podeţe.

Potrivit alin. (4) al art. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului se repartizează unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat şi ai bugetelor locale, pe bază de hotărâri ale Guvernului, pentru finanţarea unor acţiuni urgente în vederea înlăturării efectelor unor calamităţi naturale şi sprijinirii persoanelor fizice sinistrate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.