Ministerul Finanţelor a anunţat, miercuri, că, în colaborare cu Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi Ministerul Sănătăţii, modifică modelul şi conţinutul Declaraţiei 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate şi o adaptează la modificările legislaţiei fiscale, potrivit unui proiect de act normativ lansat în dezbatere publică.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Declaraţia 112 cuprinde atât informaţii privind obligaţiile fiscale ale contribuabililor, cât şi informaţii necesare stabilirii prestaţiilor sociale potrivit legislaţiei specifice, acordate de Casa Naţională de Pensii Publice, de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială”, se arată în comunicat.

Proiectul de ordin stabileşte actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri şi a ponderii cifrei de afaceri din activităţile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, în vederea acordării facilităţilor fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condiţiilor aplicării acestora. Totodată, printre altele, stabileşte introducerea unor casete informative cu privire la persoanele detaşate în/din România cât şi cu privire la statul în care se datorează contribuţiile sociale obligatorii, respectiv detaşate cu sau fără formularul portabil A1.

În plus, este vizată actualizarea codurilor CAEN pentru angajatorii care beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Ministerul stabileşte introducerea unor noi secţiuni distincte pentru declararea veniturilor din salarii şi asimilate salariilor obţinute de persoanele fizice de la angajatori care beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.

Este vizată şi actualizarea nomenclatorului ”Creanţe fiscale” prin introducerea unor noi casete pentru declararea CAS-ul pentru condiţii deosebite şi speciale, datorat de către angajatorii care desfăşoară activitate în domeniul construcţiilor şi cărora li se aplică facilităţile fiscale. Ministerul vizează şi introducerea unor noi casete în Secţiunile A şi B pentru declararea bazelor de calcul şi a contribuţiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariului realizate de persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea la angajatorii din domeniul construcţiilor.

”Proiectul de act normativ vizează rezolvarea problemelor semnalate din practică prin modificarea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Declaraţia 112) corespunzător cu modificările din legislaţia specifică, generate de modificările Codului fiscal ca urmare a prevederilor O.U.G. nr. 43/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor măsuri în domeniul investiţiilor precum şi de necesitatea actualizării anexelor şi instrucţiunilor de completare a declaraţiei”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.