Toate eforturile Microsoft de a-şi populariza propriul browser web, inclusiv forţând utilizatorii să-l folosească, încep să dea roade, Edge câştigând teren cel puţin în faţa rivalilor mai mici.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Toate eforturile Microsoft de a-şi populariza propriul browser web, inclusiv forţând utilizatorii să-l folosească, încep să dea roade, Edge câştigând teren cel puţin în faţa rivalilor mai mici.

Microsoft Edge a ajuns la o cotă de piaţă de 10.07%, conform datelor StatCounter. Asta înseamnă că browser-ul implicit din Windows a depăşit Safari şi este acum pe al doilea loc în topul browser-elor web.

Microsoft a făcut mari eforturi pentru ca Edge să fie observat şi folosit de utilizatori, trecând de multe ori peste limita corectitudinii şi forţând deschiderea în acest browser a anumitor link-uri.

Tot Microsoft a făcut Edge browser-ul implicit din Windows, după care a complicat intenţionat procesul de schimbare a browser-ului implicit al sistemului de operare, pentru a descuraja utilizatorii să folosească alt produs.

Safari, browser-ul dezvoltat de Apple în principal pentru propriile dispozitive, are 9,61% din piaţă. Popularitatea Safari este, de regulă, direct proporţională cu cota de piaţă a produselor Apple, precum iPhone, Mac sau iPad.

Pe locul trei în topul browser-elor vine Firefox, care mai are acum doar 7,86% din piaţă. În urmă cu doar două luni, Firefox avea 9,47%, ceea ce arată că browser-ul celor de la Mozilla pierde rapid adepţi în favoarea produselor dezvoltate de marii giganţi americani.

Liderul incontestabil al pieţei rămâne Chrome, care are o cotă de 66,64% şi încă mai creşte uşor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.