AliExpress, platforma de comerţ electronic a grupului chinez Alibaba, şi-a avertizat marţi clienţii că unele livrări ar putea înregistra întârzieri din cauza epidemiei de coronavirus, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

AliExpress este una dintre cele mai descărcate aplicaţii la nivel global, pe fondul dezvoltării comerţului electronic prin care consumatorii cumpără produse precum telefoane mobile, aspiratoare şi îmbrăcăminte direct de la producători, majoritatea din China.

”Unele livrări şi operaţiuni de logistică înregistrează timpi mai lungi de aşteptate pentru procesarea comenzilor”, a anunţat compania printr-o postare pe Facebook.

Spre deosebire de platformele Tmall sau Taobao ale Alibaba, care sunt destinate pieţei interne, AliExpress se adresează cumpărătorilor internaţionali.

Alibaba se extinde în afaa Chinei prin intermediul unor divizii ca AliExpress pentru a compensa încetinirea creşterii pe piaţa internă şi concurenţa mai mare din partea unor companii precum JD.com.

Lansată în 2010, AliExpress este populară în special în Rusia, Statele Unite, Brazilia, Spania şi Franţa, comercializând bunuri cum ar fi jeanşi la preţul de 12,41 dolari şi căşti wirewless pentru 6,64 de dolari.

În anul încheiat pe 31 august 2019, AliExpress a avut peste 79 de milioane de clienţi activi pe an, potrivit site-ului companiei.

Clienţii s-au plâns marţi nu doar de timpul mai îndelungat în care sosesc comenzile, dar şi de faptul că acestea sunt prelungite în mod automat, în loc să fie anulate.

”Faptul că sunt prelungite la nesfârşit şi nu pot fi oprite nu inspiră încredere”, a declarat o clientă poloneză din Hong Kong, care pe 17 ianuarie a cheltuit circa 10 dolari pe un suport de telefon.

Ea a spus că singurul răspuns primit este să contacteze direct vânzătorul, dar acesta nu răspunde, iar în acest caz nu ai ce să faci.

AliExpress a răspuns marţi că monitorizează situaţia.

Alibaba Group a avertizat în februarie că va avea loc o scădere a veniturilor pricipalelor sale divizii, pe fondul impactului avut de epidemia de coronavirus asupra lanţurilor de aprovizionare şi a livrărilor.

În acest timp, comercianţii de pe Amazon.com din Statele Unite se pregătesc pentru lipsa de produse, din cauza blocării activităţii fabricilor în China şi a anulării unor curse aeriene din China. Peste 1 milion de comercianţi pe platforma Amazon se aprovizionează de la comercianţi chinezi.

Epidemia de coronavirus a provocat moartea a peste 3.000 de persoane şi a infectat peste 90.000 de oameni la nivel mondial, majoritatea cazurilor fiind în China. Epidemia s-a extins în 77 de ţări şi teritorii.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.