Compania de gaze şi inginerie Linde va construi şi va opera prima staţie de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de pasageri din lume, ce va fi construită în localitatea Bremervoerde din Germania, începând din luna septembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În prezent, singura companie care dezvoltă trenuri de pasageri alimentate cu hidrogen este Alstom.

”Prima staţie de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de pasageri din lume va fi construită În localitatea Bremervoerde din Saxonia Inferioară, începând din luna septembrie 2020. Reprezentanţii statului şi companiile implicate s-au întâlnit recent la faţa locului pentru o ceremonie simbolică de demarare a proiectului. O fază de testare de optsprezece luni pentru primele două trenuri de pasageri alimentate cu hidrogen a fost finalizată cu succes la sfârşitul lunii februarie”, arată Alstom într-un comunicat.

Linde va construi şi va opera staţia de alimentare cu hidrogen din apropierea staţiei Bremervoerde, în numele Companiei Regionale de Transport Saxonia Inferioară (LNVG). Alţi parteneri ai proiectului sunt producătorul de vehicule feroviare Alstom, statul Saxonia Inferioară şi Compania de Transport Feroviar Elbe-Weser (EVB).

”După finalizarea preconizată la jumătatea anului 2021, staţia de alimentare cu hidrogen va înlocui soluţia existentă de alimentare mobilă. Cu o capacitate de aproximativ 1.600 kg de hidrogen pe zi, este una dintre cele mai mari staţii de alimentare cu hidrogen din lume. De la începutul anului 2022, 14 trenuri regionale cu hidrogen furnizate de Alstom vor fi alimentate acolo zilnic şi non-stop, dacă este necesar”, se arată în comunicat.

Datorită unei autonomii de 1.000 de kilometri, trenurile vor putea circula fără întreruperi toată ziua pe reţeaua EVB cu o singură alimentare. Prin extinderi ulterioare, staţia de alimentare va permite producerea hidrogenului, cu ajutorul electrolizei şi a electricităţii regenerabile.

"Ceremonia simbolică pentru această primă staţie de alimentare cu hidrogen din lume dedicată trenurilor de pasageri este un pas important pentru un proiect pilot din Saxonia Inferioară", a declarat Carmen Schwabl, directorul general al LNVG.

La rândul său, Mathias Kranz, reprezentant al Linde în Germania, spune că societatea s-a angajat de mult timp în susţinerea hidrogenului, ceea ce poate aduce o contribuţie semnificativă la decarbonizare.

”Introducerea hidrogenului drept combustibil pentru trenuri va reduce semnificativ povara asupra mediului, deoarece un kilogram de hidrogen înlocuieşte aproximativ 4,5 litri de motorină", afirmă el.

Proiectul este subvenţionat de Programul Naţional de inovaţie pentru tehnologia cu hidrogen şi celule de combustibil al Ministerului Federal al Transporturilor, Infrastructura Digitală NOW GmbH va coordona ghidul de finanţare, iar Project Management (PtJ) este responsabil pentru implementarea proiectului.

"Construcţia staţiei de alimentare cu hidrogen din Bremevörde va crea baza pentru funcţionarea în serie a trenurilor noastre de hidrogen fără emisii în reţeaua Weser-Elbe. Apreciem faptul că Linde, ca furnizor de hidrogen cu experienţă, preia acum şi realimentarea trenurilor de serie, în urma operării de probă, încheiate cu succes", comentează Jörg Nikutta, director general Alstom pentru Germania şi Austria.

Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume alimentat cu celule de combustie cu hidrogen, care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren complet nepoluant este silenţios, iar singurele emisii sunt vapori de apă şi apă de condens. Trenul prezintă mai multe inovaţii: conversia energiei curate, stocarea flexibilă a energiei în baterii şi gestionarea inteligentă a puterii motrice şi a energiei disponibile. Este conceput special pentru utilizare pe liniile neelectrificate.

"Suntem mândri că am fost prima companie feroviară din lume cu permisiunea de a opera trenuri cu hidrogen în reţeaua Weser-Elbe. Pasagerii noştri au fost foarte curioşi cu privire la aceste trenuri şi tehnologia lor de la bun început. Pe lângă nivelul foarte scăzut de zgomot, trenul cu hidrogen impresionează cu emisiile sale zero, în special în aceste vremuri marcate de schimbări climatice. Pentru mecanicii noştri, conducerea trenului Coradia iLint a fost o motivaţie foarte specială", a declarat Andreas Wagner, şeful diviziei SPNV şi semnatar autorizat al Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH (evb).

Alstom oferă o gamă completă de echipamente şi servicii, de la trenuri de mare viteză, metrouri, tramvaie şi autobuze electrice, până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii de mobilitate digitale. În anul fiscal 2019/2020, Alstom a înregistrat vânzări de 8,2 miliarde euro şi a totalizat comenzi în valoare de 9,9 miliarde de euro. Având sediul principal în Franţa, compania Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi are 38.900 de angajaţi.

Compania Linde este jucător în domeniul industriei de gaze şi inginerie, cu vânzări în 2019 de 28 de miliarde de dolari (25 de miliarde de euro). Compania deserveşte o varietate de domenii de activitate, inclusiv produse chimice şi rafinare, produse alimentare şi băuturi, electronice, asistenţă medicală, producţie şi metale primare. Gazele industriale Linde sunt utilizate în nenumărate aplicaţii, de la oxigen pentru a salva viaţă pentru spitale, până la gaze speciale şi de înaltă puritate pentru producerea de electronice, hidrogen pentru combustibili curaţi şi multe altele.

Grupul evb este un grup în domeniul transportului de pasageri şi mărfuri din Germania de Nord. Având peste 550 de angajaţi, evb transportă anual două milioane de pasageri pe calea ferată şi 4 milioane de pasageri în autobuzele din Elbe-Weser. Grupul evb are propria sa reţea de rute, ateliere de reparaţii autobuze şi trenuri şi agenţii de turism. Grupul evb operează traficul de marfă în toată Germania. Ca acţionar, Evb este implicat în operatorul de transport de pasageri Metronom.

Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH organizează transportul feroviar local de călători (SPNV) între Marea Nordului şi Munţii Harz şi plăteşte compensaţii anuale de aproximativ 300 de milioane de euro companiilor feroviare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.