Librăria online Libris a anunţat joi că în următorii trei ani va investi4 milioane de euro, sumă ce va fi direcţionată majoritar către extinderea depozitului de carte din Braşov, care urmează să se dubleze.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Investiţiile făcute în ultimii 3 ani în depozitul de carte de la Braşov, cu o suprafaţă totală de 5.000 de metri pătraţi, se ridica la aproape 5 milioane de euro şi asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, având capacitatea de a creşte până la 3 milioane de volume.  Bugetul de investiţii în experienţa cititorilor - de la livrare mai rapidă şi un stoc mai extins, până la recomandări personalizate sau interacţiuni culturale – alocat de Libris pentru următorii 3 ani se ridică la 4 milioane de euro”, a anunţat compania.

Suma va fi direcţionată majoritar către extinderea depozitului de carte din Braşov, care urmează să se dubleze. Investiţia în tehnologii, servicii tech şi digitale care vor permite companiei să ofere clienţilor recomandări personalizate şi un motor de căutare dezvoltat special pentru carte este estimată la 1 milion de euro.

”Când ai crescut într-o lume plină de cărţi şi lectură, ai învăţat să le apreciezi valoarea şi să le recunoşti rolul în evoluţia intelectuală şi sufletească a omului. Conştentizarea importanţei lecturii şi a accesului fiecarui om la cărţi ne ajută să găsim resurse pentru a investi în acest domeniu, chiar dacă pare o piaţă mică pentru un antreprenor. Astfel, scopul nostru este de a oferi acces facil la cărţi oricui şi nu în ultimul rând să dăm şansa fiecarei cărţi să găsească un loc vizibil pe raftul fizic sau virtual. La baza fiecărei investiţii în jurul ecosistemului cărţii stă dorinţa noastră de a oferi o experienţă fiecărui cititor, de a-i împărtăşi propria noastră curiozitate vizavi de lectură”, a declarat Laura Ţeposu, CEO Libris.  

De asemenea, comanda medie pe Libris a depăşit pragul de 100 de lei, în creştere cu 10% faţă de perioada similară din 2020 şi cu 25% faţă de 2019.

”În anul care marchează trei decenii pe piaţa de carte, comanda medie pe Libris a depăşit pragul de 100 de lei, în creştere cu 10% faţă de perioada similară din 2020 şi cu 25% faţă de 2019. Cele mai mari creşteri faţă de anul 2019 s-au înregistrat pe segmentul de dezvoltare personală (48%), biografii (33%) şi cărţi pentru copii (19%).  În raport cu 2020, Biografiile şi Dezvoltare personală au avut creşteri de 25%, respectiv 20%”, mai arată compania.

Fondată în 1991 de Ana şi Virgil Oniţă, Libris este una dintre primele companii post-decembriste dedicate cărţii şi culturii. „Vatra” Libris este librăria Şt. O. Iosif din Braşov, a cărei activitate este continuată în online începând cu 2009, prin Libris.ro, librăria online fondată de Laura Ţeposu.

”Dintotdeauna ne-am dorit să oferim acces la cărţi. Dacă în ’91 veneam noaptea la Bucureşti să prind noutăţile editoriale la Casa Presei Libere, iar când ajungeam în Braşov mă aşteptau clienţii la coadă în faţa librăriei unde vindeam stocurile imediat, acum mii de colete Libris ajung în toată ţara şi chiar în afara ei, către cititori de toate vârstele. Sunt extrem de fericit că am trăit această revoluţie din piaţa cărţii, provocată de digitalizare, fapt care a facilitat accesul la carte mai mult ca niciodată”, a declarat Virgil Oniţă, fondator Libris.

Echipa actuală numără 120 persoane.

„Avem 30 de ani de când respirăm cărţi, dintre care 12 ani şi în online, iar în tot acest timp am încercat să devenim pentru cititorii noştri adevăraţi specialişti în domeniul cărţilor. Când recomandăm un titlu este pentru că a fost trecut prin filtrul unui membru al echipei, când publicăm o recenzie este pentru că ne-a entuziasmat cu adevărat conţinutul cărţii citite, iar când pregătim o comandă de multe ori adăugăm din titluri şi în wishlist-ul propriu”, a mai spus Laura Ţeposu.

Libris aniversează 30 de ani şi peste 18 milioane de titluri vândute. În această perioadă, peste 1,6 milioane de cititori au cumpărat cărţi, iar recordul de vânzări a venit pe 30 noiembrie 2020, când au fost expediate 17.500 de volume.

”Românii citesc mai mult, mai variat, iar recomandările şi portofoliul curatoriat reprezintă argumente importante în decizia de cumpărare”, mai arată compania.

Astfel, website-ul companiei este vizitat lunar de peste 800.000 persoane.  

Afacere 100% românească, Libris a intrat pe piaţa de carte în 1991, cu librăria Şt. O. Iosif din Braşov. În 2009, apare Libris.ro.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.