Retailerul Kaufland România a inaugurat miercuri primul program naţional pentru carne de porc 100% românească, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Ţara Mea” şi cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, iniţiativa crescând prezenţa cărnii de porc autohtone la raft în magazinele Kaufland.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Proiectul ”Raftul românesc” va oferi carne de porc cu provenienţă 100% din România.

Acesta este primul program naţional cu circuit complet de la fermier la raft, care creşte semnificativ prezenţa cărnii de porc româneşti în reţeaua Kaufland România.

”Programul susţine în mod durabil dezvoltarea capacităţii de producţie interne a cărnii de porc şi răspunde cu o soluţie la faptul că în România, circa 60% din carnea de porc din comerţ provenea din alte ţări”, spun oficialii Kaufland România.

Programul include peste 50% dintre fermierii mici şi mijlocii din România şi le oferă acestora garanţia preluării integrale a porcilor născuţi şi crescuţi în ţară, precum şi sprijin pentru dezvoltare şi consiliere.

”Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua peste 60% din carnea de porc românească, un volum fără precedent în retail. Astfel, cantitatea preluată de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an”, a anunţat compania.

Programul este implementat treptat, iar în prezent, Kaufland România deja primeşte livrări de peste 400 de porci/zi şi creşte progresiv, de la o săptămână la alta, urmând ca până la finalul anului să dubleze cantitatea.    

„Ne dorim ca acest program să clădească un viitor mai bun pentru fermierii români şi agricultura românească şi în timp, să devină un model de acţiune. Pentru Kaufland, colaborarea cu producători locali este o prioritate de achiziţii la nivel de grup şi suntem printre puţinii retaileri ce oferă peste 50% produse din România”, a declarat Valer Hancaş, director de afaceri corporatiste şi comunicare la Kaufland România.

De asemenea, Cooperativa Agricolă „Ţara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrană naturală, din furaje ce provin exclusiv din agricultura românească, fără soia, pentru a obţine gustul tradiţional al cărnii de porc româneşti, de calitate superioară în raport cu cea de import. 

Cooperativa este responsabilă de întregul lanţ de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploataţiile de îngrăşare, de menţinere a relaţiei cu cei peste 100 de mici fermieri din program şi de gestionare a volumului cărnii.

”Programul oferă un sprijin atât de necesar micilor fermieri, pentru a creşte, şi invităm şi alţi fermieri să se alăture programului. Datorită acestuia, vom găsi la raft mai multă carne gustoasă şi proaspată, provenită din porci crescuţi în România şi la care putem urmări trasabilitatea până la nivel de purcel”, spune, la rândul său, Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Agricole „Ţara Mea”.

Potrivit Cooperativei Agricole Ţara Mea, România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producţia internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4.460.000 de porci. 

Pentru a acoperi cererea de consum de pe piaţa locală, România trebuie cel puţin să dubleze producţia internă de carne de porc.

În anul 2016 producţia totală de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.

Aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern şi tradiţional provine din import.

Conform datelor Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, România importă anual circa 230.000 tone porci şi carne de porc (aproximativ 30.000 tone porci vii şi 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importată.

În acelaşi timp, România exportă de aproape 60 de ori mai puţin, adică circa 4.000 tone carne şi produse din carne de porc.

Potrivit MADR, în prezent, produsul carne de porc necesită sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producţia internă.

Cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total.

Per total, consumul de carne în România este mai mic faţă de cel din ţările mai dezvoltate: fiecare român mănâncă în jur de 60 de kilograme de carne/an, faţă de media europeană de 70-75 de kilograme pe an.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în şapte ţări şi o reţea de 116 magazine în România. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.