Jamie Dimon, CEO şi preşedinte al JPMorgan Chase , consideră că poate avea un impact similar cu cel al tipăriturilor, electricităţii şi cumputerelor, potrivit scrisorii sale anuale către acţionari, publicată luni, relatează CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În scrisoarea sa, Dimon a ales AI ca prim subiect în actualizarea sa privind problemele cu care se confruntă cea mai mare bancă din SUA în funcţie de active – înaintea riscurilor geopolitice, achiziţiilor recente şi chestiunilor de reglementare.

”Deşi nu ştim efectul complet sau ritmul precis cu care AI ne va schimba afacerea – sau cum va afecta societatea în general – suntem complet convinşi că efectele vor fi extraordinare”, a spus Dimon.

Impactul va fi, ”posibil, la fel de transformator ca unele dintre invenţiile tehnologice majore din ultimele câteva sute de ani: gândiţi-vă la tiparniţă, la maşina cu aburi, la electricitate, la calculatoare şi la internet”.

Scrisoarea lui Dimon, citită pe scară largă în lumea afacerilor datorită statutului său de unul dintre cei mai de succes lideri în finanţe, a abordat o mare varietate de subiecte.

CEO-ul a spus că are preocupări continue cu privire la presiunile inflaţioniste şi şi-a reiterat avertismentul că lumea ar putea intra în cea mai riscantă eră a geopoliticii de la al Doilea Război Mondial.

Dar concentrarea sa pe AI, menţionată pentru prima dată în scrisoarea anuală a lui Dimon în 2017, a ieşit în evidenţă. Tehnologia, care a devenit mai vizibilă de când chatbotul ChatGPT al OpenAI a devenit o senzaţie virală la sfârşitul anului 2022, poate genera răspunsuri care sună uman la întrebări.

Entuziasmul pentru AI a alimentat ascensiunea fulgerătoare a producătorului de cipuri Nvidia şi a ajutat la propulsarea companiilor de tehnologie la noi culmi.

JPMorgan are acum peste 2.000 de angajaţi în AI şi învăţare automată şi specialişti în date care lucrează la 400 de aplicaţii, inclusiv detectarea fraudelor, marketing şi controlul riscurilor, a spus Dimon.

Banca explorează, de asemenea, utilizarea AI generativă în inginerie software, servicii pentru clienţi şi modalităţi de a creşte productivitatea angajaţilor, a spus el.

Tehnologia i-ar putea atinge în cele din urmă pe toţi cei aproximativ 310.000 angajaţi ai băncii, asistându-i pe unii lucrători în timp ce îi va înlocui pe alţii şi forţând compania să recalifice lucrătorii pentru noi roluri.

”De-a lungul timpului, anticipăm că utilizarea noastră a inteligenţei artificiale are potenţialul de a creşte practic fiecare loc de muncă, precum şi de a influenţa componenţa forţei de muncă. Poate reduce anumite categorii de locuri de muncă sau roluri, dar poate crea altele”, a spus Dimon.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.