Telekom România a dezvoltat, în parteneriat cu Cisco, primul proiect pilot integrat de tip Smart City din ţară, implementat în Parcul Tineretului din Bucureşti, în zona Orăşelului Copiilor, care constă în soluţii de parcare inteligentă, conectivitate gratuită Wi-Fi, siguranţă a oraşului şi iluminat inteligent, integrate pe o platformă dedicată de tip Internet of Things (IoT), anunţă compania într-un comunicat remis News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Bazat pe tehnologii de ultimă oră, proiectul pilot de oraş inteligent a fost implementat de Telekom România pentru Primăria Sectorului 4 şi a fost dezvoltat împreună cu partenerul de tehnologie Cisco, compania care a oferit o serie de echipamente specializate de comunicaţii  şi platforma de integrare.

Soluţiile implementate vor asigura o experienţă mai plăcută şi mai sigură pentru locuitorii Capitalei atunci când îşi petrec timpul în unul dintre cele mai populare parcuri din Bucureşti, ce oferă activităţi diversificate de relaxare. 

“Proiectul aduce, de asemenea, beneficii pentru autorităţile locale, care vor putea astfel să gestioneze mai eficient spaţiile publice, la costuri mai reduse”, a declarat directorul pe segmentul comercial de business al Telekom România, Ovidiu Ghiman.

Prin intermediul acestor tehnologii de ultimă oră, operatorul telecom îşi întăreşte poziţia pe piaţa locală ca furnizor de soluţii integrate IT&C.

“Trecem în prezent prin cel mai mare val de creştere urbană din istorie. Peste jumătate din populaţia lumii trăieşte azi în oraşe, iar până în 2.030 acest număr va creşte până la aproximativ 5 miliarde. Nu e de mirare că oraşele zilelor noastre fac faţă unor mari provocări – de la populaţii în creştere şi bugete în scădere, la nevoia de a eficientiza utilizarea resurselor. Suntem foarte activi în toată Europa şi ne bucurăm că Bucureştiul a devenit de-acum un oraş inteligent pe harta noastră europeană”, potrivit vicepreşedintelui senior B2B & ICT la Deutsche Telekom, Ralf Nejedl.

Grupul Deutsche Telekom, în rolul său de companie de telecomunicaţii şi informatizare, oferă suport eficient în evoluţia mediilor urbane prin optimizarea serviciilor publice precum planificarea traficului şi a mobilităţii urbane.

 “Mă bucură că Telekom Romania, parte din grupul Deutsche Telekom, a ales un parc din sectorul 4 din Bucureşti ca pilot pentru acest proiect. Astfel, locuitorii Sectorului 4 sunt primii care se bucură de beneficiile unui oraş inteligent. Acest parteneriat este un proiect al viitorului, care sunt convins că va conduce oraşele din întreaga lume la un nivel superior de dezvoltare”, a mai spus şi primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.

Soluţiile implementate de Telekom Romania într-o zonă delimitată din Parcul Tineretului constau în patru componente integrate: parcare inteligentă, conectivitate Wi-Fi oferită gratuit, siguranţă publică şi iluminat inteligent.

Soluţia de parcare inteligentă a mai fost instalată de Deutsche Telekom în oraşul italian Pisa, unde a fost implementată cu sprijinul Kiunsys. Prin utilizarea aplicaţiei mobile Tap &Park, disponibilă acum pentru IoS şi în curând, pentru Android şi Windows mobile, şoferii vor putea identifica în timp real dacă sunt locuri de parcare disponibile în zona delimitată din Orăşelul Copiilor, în Parcul Tineretului.

Soluţia are un modul dedicat pentru administraţia locală sau cea a parcărilor,  care afişează gradul de ocupare a spaţiilor de parcare şi nivelul traficului din zonă. Aceasta generează, de asemenea, diferite rapoarte.

În perioada următoare, aplicaţia va fi dezvoltată în continuare pentru a acoperi mai multe zone de parcare din Bucureşti. De asemenea, o funcţionalitate viitoare va permite şoferilor să plătească parcarea cu ajutorul telefonului mobil, direct către autoritatea locală sau operatorii de parcări, fără costuri adiţionale.

Soluţia de parcare va include şi notificări prin care şoferii sunt anunţaţi când le expiră timpul de parcare.

Soluţia Wi-Fi permite vizitatorilor parcului să se bucure de acces gratuit la Internet în zona delimitată şi poate fi dezvoltată în continuare pentru a include componenta de data analytics, care furnizează autorităţilor locale un instrument de control al traficului, cu evidenţierea momentelor cu traficul cel mai intens, respectiv scăzut, pe baza căruia serviciile de securitate din zonă pot fi gestionate mai eficient.

Soluţia de siguranţă publică cuprinde un sistem de supraveghere video şi o aplicaţie pe baza căreia pot fi identificate anumite scenarii predefinite care vizează intervenţia autorităţilor şi generează alerte în caz de vandalism sau nerespectarea resticţiilor pentru anumite zone sau în caz că o persoană este în situaţia de a avea nevoie de ajutor urgent.

Alt beneficiu al soluţiei îl reprezintă posibilitatea de a identifica autovehiculele parcate illegal. Poate fi utilizată, de asemenea, pentru numărarea maşinilor şi pentru identificarea plăcuţelor de înmatriculare.

În ceea ce piveşte iluminatul intelgent, 8 stâlpi sunt echipaţi cu tehnologie LED şi senzori sensibili la mişcare. Aceştia pot fi controlaţi automat de la distanţă pentru a creşte intensitatea luminiii când cineva este în preajma acestora. Implementarea soluţiei va genera reduceri de costuri cu energia de până la 60%, un beneficiu semnificativ pentru autorităţile locale.

Soluţiile de tip Smart City implementate în sectorul 4 al Capitalei operează pe o platformă dedicată de tip Internet of Things (IoT).

IoT permite conectarea diverselor obiecte şi platforme la Internet şi comunicarea “smart” între ele, prin intermediul unor interfeţe inteligente. Interconectarea dispozitivelor şi a senzorilor cu bazele de date şi aplicaţii se face cu ajutorul soluţiilor Machine-to-Machine (M2M).

Soluţiile M2M reprezintă una dintre direcţiile strategice ale Deutsche Telekom, fiind prezente în portofoliul tuturor ţărilor din cadrul Grupului.

În România, Telekom are 8 soluţii M2M în portfoliu şi beneficiază de acces la cele mai avansate platforme tehnnologice dezvoltate de diviziile de cercetare şi dezvoltare ale Grupului.

Prin intermediul acestui proiect, Telekom şi Cisco introduc în România soluţii pentru oraşul viitorului care vor face viaţa cetăţenilor mai uşoară şi mai sigură. În acelaşi timp, aceste soluţii ajută administraţiile locale să devină mai eficiente şi să îşi reducă o parte din costurile operaţionale. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.