Între 15 şi 18 octombrie 2025, Bucureştiul devine scena principală a modei din regiune, odată cu desfăşurarea Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, un eveniment de anvergură care celebrează creativitatea, sustenabilitatea şi inovaţia. Organizat sub umbrela Council of Fashion Designers of Romania (CFDR), evenimentul reuneşte designeri, instituţii culturale, şcoli de modă, branduri şi lideri ai industriei, într-o serie de conferinţe, show-uri şi momente curatoriate în multiple locaţii emblematice ale oraşului.
Ediţia din acest an marchează o nouă etapă de consolidare a platformei MBBFW, care îşi propune să transforme Bucureştiul într-un hub regional de modă şi creativitate, printr-un program ce integrează educaţia, sustenabilitatea şi dialogul cultural european.
Mercedes-Benz continuă parteneriatul strategic cu Bucharest Fashion Week, în calitate de partener principal al celui mai prestigios eveniment de modă din România. Această colaborare consecventă face parte din angajamentul Mercedes-Benz de a susţine excelenţa, inovaţia şi eleganţa în toate formele sale. Parteneriatul subliniază valorile comune ale celor două entitati: pasiunea pentru perfecţiune, atenţia la detalii şi dorinţa de a redefini standardele de excelenţă.
Camera Naţională a Modei Italiene (CNMI) este unul dintre partenerii instituţionali strategici ai Bucharest Fashion Week pentru această ediţie. CNMI, organizatorul Milano Fashion Week®, este asociaţia care reglementează şi coordonează dezvoltarea modei italiene. Organizaţia reprezintă cele mai înalte valori culturale ale modei italiene şi este dedicată protejării şi promovării imaginii acesteia atât în Italia, cât şi în întreaga lume. Prin acest sprijin instituţional constant, evenimentul de modă recurent din Bucureşti a obţinut o recunoaştere semnificativă în România.
Next Generation
Ediţia de toamnă se deschide cu conferinţa „Next Generation”, un eveniment găzduit de Promenada Mall Bucureşti, pe 15 octombrie, între orele 10:00 şi 12:00. Moderată de jurnalista Amalia Enache, conferinţa reuneşte creatori, mentori şi profesionişti ai industriei într-un dialog pe tema „The Future of Fashion: Sustainability, Creativity, Business”. Printre invitaţi se numără Roberto Liberti (Milano Fashion Institute), Iris Skrami (CEO and Co-founder of Renoon), Alina Ceuşan (Founder Retro Future), Matteo Patalano (Space & Agency Group, Co-founder and partner) şi Andreea Bădală (creative director and founder Murmur). Dialogul va pune accent pe felul în care sustenabilitatea şi tehnologia definesc noile direcţii în modă. Evenimentul este deschis publicului, oferind ocazia tuturor pasionaţilor de modă să participe la discuţiile despre tendinţele care modelează industria viitorului.
Tot în prima zi are loc Next Generation - Fashion Talent Award competiţia dedicată designerilor emergenţi, organizată în parteneriat cu Polimoda, una dintre cele mai prestigioase şcoli de modă din lume. Sub tema „Cultural Heritage in Fashion: A Bridge Between Tradition and Innovation”, tinerii creatori sunt invitaţi să propună colecţii care reinterpretează patrimoniul cultural printr-o perspectivă contemporană şi sustenabilă. Cei zece finalişti selectaţi îşi vor prezenta colecţiile pe podiumul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, în faţa unui juriu internaţional format din Massimiliano Giornetti ( Director Polimoda) Sara Maino (Creative Director Fondazione Sozzani and CNMI International New Talent and Brands Ambassador), Doina Ciobanu (Luxury consultant and sustainability advocate), Giorgia Feroldi (Vogue Italia), Julia Galimova (Tomorrow Ltd), Massimiliano Nardiello (Fashion Director, Antonia) si Clarisse Reille (Executive Director, DEFI La Mode de France). Momentul va fi moderat de jurnalista Ioana Ciurlea, care va însoţi publicul şi juriul pe parcursul prezentărilor tinerilor designeri.
Fashion Shows
Înainte de startul oficial al prezentărilor, pe 11 octombrie, Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week s-a deschis cu un eveniment exclusiv semnat MANOKHI, realizat în colaborare cu Vogue Italia. Seara, co-găzduită de actriţa Amy Jackson Westwick, a marcat debutul spectaculos al acestei ediţii şi a reunit 15 personalităţi internaţionale din lumea modei şi a divertismentului. Evenimentul a avut-o ca special guest pe Alex Ariviere, iar printre invitaţi s-au mai aflat Emili Sindlev, Anna Andres, Melis Sezen, Iris Mittenaere, Betty Bachz, Jessica Aidi, Janice Joostema, Kseniya Shipilova, Franziska Nazarenus şi Celine Bathmann.
Scena celei de-a treia ediţii a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week este găzduită de Muzeului Naţional de Artă al României, prin sprijinul Ministerului Culturii.
Pe parcursul celor trei zile de eveniment, vor defila designeri din întreaga regiune, de la nume consacrate la voci emergente ale modei europene: Romeo Gigli (Italia), Ami Amalia, Rhea Costa, Carmen Secăreanu, Murmur, Medeea, M. Marquise, Alexandra Şipa şi Rafaela Pestriţu (România), Diana Milkanova (Polonia), Kseniaschnaiderşi Gudu (Ucraina), Rxquette (Republica Moldova), precum şi Lado Bokuchava şi Tatuna (Georgia). Seria de prezentări include show-ul brandului Saman Loira, susţinut de Camera Nazionale della Moda Italiana, ca parte a parteneriatului strategic dintre CNMI şi MBBFW, dedicat promovării designului internaţional şi dialogului creativ. Saman Loira este un brand inclus în calendarul oficial al Milano Fashion Week® şi a fost finalist al Camera Moda Fashion Trust Grant 2025.
Un moment dedicat designului din Republica Moldova va aduce pe scenă cinci branduri, OK KINO, Valentina Vidrascu, Yulia Efros, Katea Gri şi Storojuc, cu sprijinul APIUS Moldova, Innovate Moldova şi Invest Moldova, într-o celebrare a creativităţii şi identităţii locale.
Pe lângă prezentările din Sala Tronului, Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week include şi o serie de show-uri private. ALMAZ va închide prima zi a evenimentului cu un show la ROMAERO, in cea de-a doua zi, VOL îşi va prezenta colecţia realizată în colaborare cu Massimiliano Giornetti, la Kiseleff 21, iar în ultima zi, NISSA va încheia ediţia cu o prezentare statică la Casa Oamenilor de Ştiinţă.
Sustainability Dinner
Pe 16 octombrie, la Loft Bucharest, va avea loc Sustainability Dinner — un eveniment strategic în cadrul căruia vor fi abordate teme esenţiale legate de responsabilitatea în fashion, inovaţia sustenabilă, economia circulară şi colaborarea internaţională în modă. În timpul serii va fi anunţată, de asemenea, aderarea oficială a Council of Fashion Designers of Romania (CFDR), organizatorul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, la European Fashion Alliance (EFA) — cea mai importantă platformă europeană dedicată sustenabilităţii şi colaborării creative.
Ministerul Culturii se alătură evenimentului, marcând implicarea instituţională a României în iniţiativele europene dedicate sustenabilităţii şi industriilor creative. De asemenea, vor fi prezenţi lideri ai principalelor organizaţii de modă din Europa – Carlo Capasa (Chairman, Camera Nazionale della Moda Italiana; Board Member, EFA), Scott Lipinski (CEO, Fashion Council Germany; Chairman, EFA) şi Elke Timmerman (International & Business Relations, Flanders DC; Board Member, EFA). Discuţiile vor fi moderate de Doina Ciobanu, într-un cadru dedicat dialogului, inovaţiei şi responsabilităţii – un moment care consfinţeşte integrarea României în comunitatea europeană a modei sustenabile.
Showroom
Pe 17 octombrie, Corinthia Hotel Bucharest devine locul unde moda întâlneşte businessul, prin Showroom Moment for Buyers, un concept care conectează direct designerii cu marile case de retail internaţionale. Fiecare designer va avea propriul spaţiu dedicat, gândit ca o experienţă intimă de descoperire a colecţiilor şi a universului creativ al brandului. Printre buyerii prezenţi se numără Level Shoes (Emiratele Arabe Unite), Antonia (Italia), Galeries Lafayette (Franţa), DOFAMIN (Republica Moldova), Selfridges (Marea Britanie), United Arrows, Hankyu Department Store, Isetan Mitsukoshi şi The Nime (Japonia), alături de Camera Buyer Italia, Camera Showroom Milano, Dell’Oglio Store şi Riccardo Grassi.
Lounge, Networking Area and Parties
Sufrageria Regală a Muzeului Naţional de Artă al României devine punctul de întâlnire al iubitorilor de modă, oferind o experienţă rafinată într-un cadru elegant şi contemporan. Invitaţii vor putea descoperi activări interactive propuse de partenerii evenimentului, se vor relaxa în zonele de lounge şi vor savura momentele petrecute într-un ambient select. Atmosfera acestui hub creativ, în care dialogul şi inspiraţia se împletesc firesc, va fi completată de Delia – live performance powered by adidas, un moment care aduce împreună energia muzicii live şi spiritul modei contemporane.
Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week continuă dincolo de catwalk, printr-o serie de petreceri exclusiviste, cu acces doar pe bază de invitaţie.
Ediţia debutează cu Opening Party-ul powered by IQOS, în colaborare cu ALMAZ x The Brunch Affair, unde Mr. Belt & Wezol vor transforma seara într-o celebrare a dansului şi energiei pure.
Povestea VOL merge mai departe, după prezentare, cu o petrecere privată la Catrinas, unde atmosfera se va contura în jurul eleganţei şi conexiunilor autentice.
Ami Amalia intră pe harta petrecerilor SS26 cu un eveniment care va avea loc la Platforma Wolf, inspirat din spiritul sportiv şi dedicat celebrării mişcării, stilului şi atitudinii contemporane.
After Party MBBFW x IQOS
Ediţia din această toamnă a Fashion Week-ului se încheie într-un mod spectaculos, cu un Closing Party powered by IQOS, care va avea loc la Fratelli Studios 1. Evenimentul promite o atmosferă vibrantă, în care creativitatea şi eleganţa se împletesc într-o experienţă memorabilă, dedicată celor care trăiesc prin stil şi expresie personală.
Prin iniţiativele sale, IQOS susţine în mod constant comunitatea creativă din România, oferind un spaţiu de manifestare a talentului şi a inovaţiei. Participarea la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week consolidează această misiune, creând o platformă de expunere, vizibilitate şi colaborare pentru materializarea viziunilor artistice.
Sound-ul serii va fi semnat de artişti şi DJs de renume, completând un line-up de invitaţi care reuneşte figuri emblematice din fashion, artă şi lifestyle — voci care definesc tendinţele la nivel internaţional.
EXHIBITIONS
În cadrul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2025, programul expoziţional reuneşte o serie de proiecte curatoriale distincte, care explorează, prin forme diverse de expresie artistică, dialogul dintre modă, cultură şi identitate.
„Brâncuşi şi Muzele Dansului’
Vernisajul expoziţiei „Brâncuşi şi Muzele Dansului” va avea loc miercuri, 15 octombrie 2025, de la ora 16:00, în Sala Oglinzilor a Muzeului Naţional de Artă al României, în cadrul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2025.
Expoziţia va fi deschisă publicului în perioada 15–19 octombrie 2025 şi reprezintă o iniţiativă a Institutului Naţional al Patrimoniului, concepută ca un dialog contemporan între patrimoniu, dans şi modă. Proiectul porneşte de la colaborarea dintre Constantin Brâncuşi şi dansatoarea de avangardă Lizica Codreanu, readucând în atenţia publicului o latură mai puţin cunoscută a creaţiei brâncuşiene, anume costumele concepute de sculptor pentru spectacolele coregrafice semnate de Lizica. Instalaţia, realizată într-un format imersiv şi educativ, surprinde moştenirea lui Brâncuşi în dialog cu arta contemporană şi industriile creative actuale.
Demersul se aliniază firesc temei concursului NEXT GENERATION – Fashion Talent Award din cadrul MBBFW, „Cultural Heritage in Fashion: A Bridge Between Tradition and Innovation”, care încurajează valorizarea tradiţiei şi a identităţii culturale prin mijloace contemporane şi sustenabile.
Exhibition – MRACONIA | BY BALKAN
În această ediţie, Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week continuă dialogul dintre modă şi artă prin expoziţia MRACONIA | BY BALKAN, găzduită la CINA (Str. Benjamin Franklin 10). Vernisajul va avea loc pe 15 octombrie, la ora 18:00, iar expoziţia va fi deschisă publicului larg în perioada 16–19 octombrie, între orele 16:00–21:00. Curatoriată de Stefan Dragic şi Vasilis Marlantis, expoziţia reuneşte lucrări semnate de artişti precum Aurel Contras, Lucian Pruna şi Korina Gallika, explorând, printr-o perspectivă contemporană, legătura dintre identitatea balcanică, memorie şi expresia vizuală.
Susţinerea evenimentului
Sponsor titular: Mercedes-Benz
Parteneri principali: IQOS, Banca Transilvania, Auchan
Parteneri: Fashion Days, Oral-B, STIL Diamonds, Pepsi, adidas, Promenada Mall Bucuresti, RetuRO, WizzAir, Evian, Martini, Glenfiddich, Apivita, FILORGA, URIAGE, Schwarzkopf Professional, TOP Line Unalike Beauty, BoConcept, JBL, Regina Maria, Murfatlar Vinul, Heineken, Julius Meinl, BoConcept, Apius / Innovate Moldova/Invest Moldova, InterContinental Athénée Palace Bucharest
Strategic Media Partner: Antena Stars
Parteneri Media: mediaTRUST, euromedia, Ringier, ELLE, VIVA!, Libertatea, Virgin Radio, KUDIKA, Garbo, Wall-Street, Haute Culture, Luxury, Touch Magazine, EVA, Ego, Radio Romania Cultural
Parteneri instituţionali: Camera Nazionale della Moda Italiana, Ministerul Culturii, Institutul Naţional al Patrimoniului
Parteneri academici: Polimoda, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti (UNArte), Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca (UAD)
Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Bucharest Fashion Week este primul eveniment de modă internaţional din România, dedicat promovării designerilor locali şi transformării „Made in Romania” într-o etichetă apreciată internaţional. Acest eveniment extraordinar reuneşte creatorii de modă, potenţialii clienţi, profesioniştii din industrie şi pasionaţii de modă pentru a celebra arta modei şi a favoriza networking-ul la nivel global. Bucharest Fashion Week 2025 va avea loc între 15 şi 18 octombrie 2025, în locaţii emblematice din centrul Bucureştiului, România.
https://www.instagram.com/mbbfw_official/
Contact de presă:
Iulian Iovănescu | iulian@creativemarket.ro | tel. 0743 054 319

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.