Hospitality Culture Institute, institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi tendinţele din industria HoReCa, cere schimbarea adresabilităţii Ministerului Economiei Antreprenoriatului şi Turismului, prin Direcţia Generală Turism, "pentru a deservi ospitalitatea românească, şi nu doar turismul local", precum şi alocarea unui buget din PIB în concordanţă cu veniturile realizate de sector.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Hospitality Culture Institute susţine necesitatea schimbării adresabilităţii Ministerului Economiei Antreprenoriatului şi Turismului, prin Direcţia Generală Turism, pentru a deservi ospitalitatea românească, şi nu doar turismul local. Astfel, România are de 30 de ani un minister cu rolul de a susţine un întreg sector de activitate, însă prin acţiuni şi reprezentativitate se adresează doar unei părţi din acesta. Ministerul Economiei (denumit al Turismului sau al Mediului de Afaceri în anumite guverne) reprezintă în teorie sectorul format din hoteluri, restaurante, baruri, agenţii de turism, cafenele, firme de catering, producători şi importatori de bunuri şi servicii destinate industriei, companii IT, organizatori de evenimente, companii aeriene, adică industria HoReCa aflată în plină criză odată cu debutul pandemiei, cu o pondere de 5% din PIB şi peste 300.000 de angajaţi”, arată institutul.

Turismul, format din agenţii de turism şi hoteluri, reprezintă aproximativ 20% din industria ospitalităţii, potrivit Hospitality Culture Institute, în timp ce numărul agenţiilor de turism (500) reprezintă doar 1,25% din numărul total de 40.000 firme din sectorul de profil.

”Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului este în acest moment în curs de reorganizare, o Hotărâre de Guvern despre funcţionarea şi structura noului minister urmând a fi promovată în următoarea şedinţă de guvern. Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi tendinţele din industria HoReCa, avertizează că, prin politicile publice şi programele de promovare, Ministerul Economiei se adresează doar turismului, sector format din agenţii de turism şi hoteluri”, precizează reprezentanţii institutului.

Ei afirmă că un Minister sau o Direcţie a Ospitalităţii, în funcţie de voinţa decidentului politic, ar reprezenta în mod real sectorul Horeca şi ar permite transformarea acestei industrii într-una strategică, aşa cum este definit prin politicile de guvernare pregătite de partidele politice de-a lungul timpului.

”Problema nu vine din reaua credinţă a celor ce au guvernat sau a partidelor politice. Este pur şi simplu o problemă de nume şi de poziţionare. Ministerul/Direcţia Turismului ar trebui să devină Ministerul/Direcţia Ospitalităţii, schimbare care ar atrage după sine o schimbare de adresabilitate şi, în consecinţă, o regândire a strategiei de acţiune", a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

Schimbarea poziţionării, a strategiei şi numelui Direcţiei de Turism din Ministerul Economiei ar permite o serie de acţiuni guvernamentale noi ce ar aduce beneficii multiple sectorului HoReCa, mai ales acum când este puternic afectat de criza coronavirus: creionarea unei strategii corecte pentru sector care să cuprindă toate componentele sale; creionarea unor indicatori de performanţă corelaţi cu realitatea economică şi care să genereze creştere economică sustenabilă pe termen lung; alocarea unui buget din PIB în concordanţă cu veniturile realizate de sector; posibilitatea atragerii de bani europeni în minister nu doar din liniile de finanţare destinate promovării, ci şi pentru IMM-uri, dezvoltare, resurse umane, etc; înţelegerea mai bună de către ocupanţii funcţiei de conducere din Minister şi de către angajaţi a rolului şi adresabilităţii acţiunilor lor zilnice; posibilitatea sectorului ospitalităţii de a propune acţiuni sectoriale integrate.

Ospitalitatea reprezintă autenticitatea poporului roman în esenţa sa, turismul este doar forma juridică. Solicităm decidenţilor politici şi administrativi să ne considere şi să ni se adreseze în mod corect, în corelare cu munca şi valoarea adăugată creată în şi pentru România”, a declarat Florin Maxim, Hospitality Culture Institute.

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărtăşi know-how şi soluţii aplicate.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.