Importurile de ţiţei ale Chinei au fost în septembrie cu 2% sub nivelul înregistrat în anul precedent, rafinăriile independente reducând debitele pe fondul marjelor reduse şi al cererii slabe. Cu toate acestea, rafinăriile administrate de stat au mărit exporturile de combustibili la cel mai mare volum lunar din iunie 2021, pentru a profita de marjele robuste de export, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cel mai mare importator de ţiţei din lume a cumpărat luna trecută 40,24 milioane de tone de ţiţei, echivalentul a aproximativ 9,79 milioane de barili pe zi (bpd). Deşi importurile au crescut de la 9,5 milioane bpd în august, acestea au rămas sub cele aproape 10 milioane bpd importate cu un an mai devreme.

Importurile pentru primele trei trimestre ale anului au totalizat 370,4 milioane de tone, sau aproximativ 9,9 milioane bpd, cu 4,3% sub perioada corespunzătoare a anului trecut.

Acesta marchează primul declin anual pentru această perioadă din cel puţin 2014.

Cererea de combustibil din China a fost puternic afectată, deoarece restricţiile drastice ale Beijingului pentru combaterea Covid-19 au înăbuşit activităţile de călătorie şi de producţie.

În timp ce rafinăriile de stat şi-au reluat în mare parte activităţile, rafinăriile independente, care reprezintă aproximativ o cincime din importurile de ţiţei ale Chinei, au continuat să ţină producţia scăzută.

"Încrederea este foarte scăzută. Marjele nu sunt bune, fabricile nu au fost motivate să crească rulajele", a declarat un director comercial din Singapore, de la o rafinărie independentă din estul Chinei, înainte de publicarea datelor.

Cu toate acestea, datele au arătat că luna trecută exporturile de combustibil rafinat - inclusiv motorină, benzină, combustibil de aviaţie şi păcură marină - au crescut cu 36% faţă de un an anterior, până la 5,64 milioane de tone.

Exporturile din acest an au scăzut însă cu 27,6%, la 35,45 milioane de tone, ca urmare a politicii Beijingului adoptată la sfârşitul anului 2021 de a limita exporturile de combustibil şi procesarea excesivă a rafinăriilor.

Însă, la sfârşitul lunii septembrie, Beijingul a lansat un set mare de cote de export de combustibil, pentru a-şi stimula economia slăbită, ceea ce ar putea duce la redresarea în continuare a exporturilor în primul trimestru al anului 2023.

Importurile de gaze naturale prin conducte şi de gaze naturale lichefiate (GNL) şi-au revenit, de asemenea, luna trecută, la 10,15 milioane de tone, fiind cele mai mari din ianuarie.

Cu toate acestea, volumele acestor importuri au fost cu 4,4% mai mici decât cu un an mai devreme, din cauza importurilor de GNL, deoarece companiile au evitat achiziţiile de pe piaţa spot, mai scumpe.

Importurile de gaze pentru primele nouă luni ale anului au scăzut cu 9,5% faţă de anul precedent, la 81,16 milioane de tone.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.