Gigantul american IBM a anunţat că nu mai vrea să fie implicat sub nicio formă în recunoaşterea facială, tehnologie despre care spune că este părtinitoare, creatoare de inegalităţi şi discriminatoare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

CEO-ul IBM, Arvind Krishna, a trimis o scrisoare mai multor membrii ai Congresului în care anunţă public că gigantul american nu va mai face cercetări, nu va mai dezvolta şi nu va mai vinde produse care au legătură cu recunoaşterea facială.

În vreme ce protestele şi campania Black Lives Matters continuă în Statele Unite, IBM spune că motivele pentru care iese din acest business au legătură cu discriminarea pe care această tehnologie o implică.

Mai mult, IBM vrea demararea unui dialog la nivel naţional cu privire la recunoaşterea facială şi la folosirea acesteia de către forţele de ordine şi agenţiile federale în scopul supravegherii în masă a cetăţenilor.

Folosită deja masiv în anumite ţări, în frunte cu China, recunoaşterea facială este una dintre cele mai controversate tehnologii. Cu toate inovaţiile din ultima vreme, mai multe studii publicate recent au arătat nu doar că încă nu se poate pune bază  pe ea pentru a recunoaşte cu precizie oamenii, dar că suferă într-o anumită măsură de părtinire, în funcţie de felul în care s-a făcut antrenarea algoritmului.

Declaraţiile şefului IBM vor atrage probabil atenţia publicului larg şi a politicienilor asupra acestui subiect, iar compania va beneficia de imagine pozitivă de pe urma acestei mişcări. IBM, însă, este unul dintre jucătorii mici, care nu au reuşit să aibă vreun impact asupra acestei pieţe.

Rivalul Microsoft şi Amazon sunt două dintre companiile care domină acest business. Astfel, anunţul IBM, pe lângă imagine, poate fi văzut şi ca unul care ar putea afecta afacerile rivalilor pe zona de recunoaştere facială.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.