Hermes, producătorul genţilor Birkin şi a altor bunuri de lux, se aşteaptă ca vânzările diviziei sale de articole din piele să se ”normalizeze” după creşterea stelară din prima jumătate a anului, marcând o încetinire, chiar dacă sectoru de lux îşi revine puternic.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Directorii Hermes au mai spus că o marjă de profit operaţional la jumătate de an de 41% - cea mai mare din ultimul deceniu - nu va fi reprodusă în a doua parte a anului, parţial pentru că grupul intenţionează să crească investiţiile.

Industria bunurilor de lux, care a suferit anul trecut o contracţie fără precedent a vânzărilor, şi-a revenit brusc în 2021, iar marile companii din acest sector, precum Hermes şi rivalul francez LVMH, au suportat criza mai bine decât rivalii.

Analiştii spun însă că valorificarea revenirii cererii, în urma relaxării restricţiilor legate de coronavirus din întreaga lume poate fi mai dificilă pentru Hermes din cauza limitelor sale de producţie autoimpuse - grupul preferă să aibă liste lungi de aşteptare pentru preţioasele sale genţi decât să accelereze producţia.

"Constrângerea noastră reală a capacităţii este calitatea, iar asta înseamnă să avem materialul şi cunoştinţele potrivite, deoarece acestea sunt produse care necesită multă muncă şi care necesită multă abilitate", a declarat preşedintele executiv Axel Dumas, la o conferinţă cu analiştii.

El a spus că grupul se va ţine de politica sa de creştere a volumelor anuale de vânzări a diviziei de articole din piele cu cel mult 8% - chiar dacă acest lucru ar însemna o lipsă a unor produse.

În cele trei luni până în iunie, vânzările diviziei de articole din piele şi articole de pielărie - care include genţi de mână Birkin şi Kelly de peste 9.000 de dolari - s-au dublat faţă de acum un an şi au crescut cu 24% faţă de nivelurile lor pre-pandemice din iunie 2019.

"Nu vom avea aceeaşi rată de creştere pentru marochinarie (în a doua jumătate a anului)", a spus Dumas.

Vânzările totale la curs valutar constant au crescut cu 127%, la 2,15 miliarde de euro (2,55 miliarde de dolari), pe măsură ce restricţiile au fost relaxate şi cumpărătorii, în special în Asia şi Statele Unite, au revenit în magazine, permiţând Hermes să reducă stocurile acumulate în timpul carantinelor pentru Covid-19.

Vânzările au fost cu 33% mai mari decât în ​​prima jumătate a anului 2019. Marja operaţională recurentă, de 41% din vânzări, a fost cu şase puncte procentuale mai mare decât în ​​2019,  fiind egală cu cea a diviziei de modă şi articole din piele a liderului industriei LVMH.

Dumas a spus că nivelul nu ar trebui folosit pentru a extrapola pentru restul anului. El a spus că Hermes, spre deosebire de unii rivali, nu a amânat investiţiile în timpul crizei de sănătate şi a continuat să renoveze magazinele şi să deschidă altele noi, inclusiv unul la Tokyo în februarie şi unul la Detroit în iunie.

Grupul, care deschide în mod tradiţional un nou sediu de producţie în Franţa în fiecare an, a angajat aproximativ 400 de persoane în 2021.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.