O lacună care permite companiilor de telefonie mobilă să taxeze integral ultimul minut vorbit costă clienţii elveţieni care folosesc serviciul de roaming până la 120 milioane de franci elveţieni pe an, scrie publicaţia TheLocal.ch.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Guvernul elveţian intenţionează însă să schimbe legea, potrivit unui raport citat de Neue Zürcher Zeitung.

În prezent, atunci când elveţienii clienţi ai companiilor de telefonie mobilă îşi folosesc telefoanele în străinătate, operatorii facturează până la cel mai apropiat minut - ceea ce înseamnă că un apel care durează un minut şi trei secunde va fi facturat două minute.

Deşi acest lucru nu poate părea semnificativ, având în vedere costurile deja ridicate ale roaming-ului, cheltuielile cresc şi acestea sunt din ce în ce mai mari.

Ministrul elveţian al Comunicaţiilor, Simonetta Sommaruga, a declarat că aceşti clienţi nu ar trebui să „plătească minutele şi volumele de date pe care nu le-au consumat”.

Propunerea este de a obliga companiile să factureze pe secundă, aliniind costurile la durata exactă a convorbirii.

Cifrele din 2018 arată că elveţienii clienţi ai companiilor de telefonie mobilă au fost taxaţi cu 69 de milioane de franci mai mult decât ar fi trebuit pentru durata apelurilor, cu aproape o treime mai mult decât ceea ce ar fi trebuit să plătească.

Costurile au fost şi mai mari în 2019, aproximativ 120 milioane franci.

Companiile de telecomunicaţii sunt împotriva modificărilor propuse, mai scrie publicaţia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.